Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

1. lekce – Pište titulky a popisky chytře

Jako vždy je obsah králem a o krále se musíte dobře starat. Je důležité dávat pozor nejen na obsah stránky, ale také na nadpisy, URL, úryvky … zde jsou ty nejdůležitější věci, které vám pomohou optimalizovat váš obsah

Titulky

Co je titulek?

Titulek je součástí zdrojového kódu v hlavičce stránky zobrazující se jako odkaz na stránku ve výsledcích vyhledávání:

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Titulky jsou velmi důležitým on-page SEO faktorem.  Titulkem sdělujete jak vyhledávači tak i potencionálnímu návštěvníkovi vašeho webu o čem stránka je.

Jak psát titulky?

Držte se základních pravidel:

  • popisujte přesný obsah stránky,
  • pro každou stránku pište unikátní titulek,
  • pište krátké, ale popisné titulky,
  • pište titulky tak aby byli lákavé a vybízeli ke kliknutí.

Chcete-li si o titulcích přečíst víc, zkuste mrknout na blog předního českého SEO konzultanta “Vše, co jste chtěli vědět o tom, jak napsat titulek, a báli jste se zeptat”.

Příklad (ne)správně napsaného titulku

Na internetu je nespočet příkladů stránek s nesmyslnými nebo nesouvisejícími titulky což brání lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání.

(ne)správně napsané titulky

 

Meta description

Meta decription je opět součást zdrojového kódu uvedená v hlavičce stránky. Poskytuje vyhledávači stručné, ale konkrétní vysvětlení obsahu stránky. Navíc ho Google může využít jako úryvek vaší stránky ve výsledcích vyhledávání.

Uživatele přitahují více výsledky, u kterých v úryvku naleznou informaci korespondující s titulkem. Obojí pomáhá Google algoritmům lépe porozumět obsahu vaší stránky a zobrazovat ji ve výsledcích vyhledávání na základě vyhledávacích dotazů u kterých se dá očekávat, že by obsah vaší stránky mohl uživatele zaujmout.

Google pracuje s úryvky ve výsledcích vyhledáván dynamicky. Pokud nebudete mít na svých stránkách vyplněné meta descriptions anebo nebudou vyhledávači připadat relevantní k obsahu stránky zvolí pro zobrazení v SERPu jiný text z obsahu. Respektive, pokud vyhledávač neobjeví na stránce atraktivnější text, zobrazí v úryvku meta description.

Jak má vypadat úspěšný meta description:

  • jasné, přesné a relevantní shrnutí obsahu vaší stránky,
  • optimální délky, aby se dal zobrazit ve výsledcích vyhledávání,
  • text, který nejen přesně informuje, ale i zaujme,
  • unikátní descriptions pro každou stránku.

Jak nemá vypadat meta description:

  • nerelevantní popis nesouvisející s obsahem stránky,
  • vyhněte se mělkým popisům jako: „Tato stránka je o…“ nebo Stránka o fotbalovém vybavení,
  • nepřecpávejte ho klíčovými slovy,
  • nekopírujte z obsahu stránky,
  • nepoužívejte jeden desription pro všechny nebo většinu stránek.

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit