Jako vždy je obsah králem a o krále se musíte dobře starat. Je důležité dávat pozor nejen na obsah stránky, ale také na nadpisy, URL, úryvky … zde jsou ty nejdůležitější věci, které vám pomohou optimalizovat váš obsah
Titulky
Co je titulek?
Titulek je součástí zdrojového kódu v hlavičce stránky zobrazující se jako odkaz na stránku ve výsledcích vyhledávání:
Titulky jsou velmi důležitým on-page SEO faktorem. Titulkem sdělujete jak vyhledávači tak i potencionálnímu návštěvníkovi vašeho webu o čem stránka je.
Jak psát titulky?
Držte se základních pravidel:
- popisujte přesný obsah stránky,
- pro každou stránku pište unikátní titulek,
- pište krátké, ale popisné titulky,
- pište titulky tak aby byli lákavé a vybízeli ke kliknutí.
Chcete-li si o titulcích přečíst víc, zkuste mrknout na blog předního českého SEO konzultanta “Vše, co jste chtěli vědět o tom, jak napsat titulek, a báli jste se zeptat”.
Příklad (ne)správně napsaného titulku
Na internetu je nespočet příkladů stránek s nesmyslnými nebo nesouvisejícími titulky což brání lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání.
Meta description
Meta decription je opět součást zdrojového kódu uvedená v hlavičce stránky. Poskytuje vyhledávači stručné, ale konkrétní vysvětlení obsahu stránky. Navíc ho Google může využít jako úryvek vaší stránky ve výsledcích vyhledávání.
Uživatele přitahují více výsledky, u kterých v úryvku naleznou informaci korespondující s titulkem. Obojí pomáhá Google algoritmům lépe porozumět obsahu vaší stránky a zobrazovat ji ve výsledcích vyhledávání na základě vyhledávacích dotazů u kterých se dá očekávat, že by obsah vaší stránky mohl uživatele zaujmout.
Google pracuje s úryvky ve výsledcích vyhledáván dynamicky. Pokud nebudete mít na svých stránkách vyplněné meta descriptions anebo nebudou vyhledávači připadat relevantní k obsahu stránky zvolí pro zobrazení v SERPu jiný text z obsahu. Respektive, pokud vyhledávač neobjeví na stránce atraktivnější text, zobrazí v úryvku meta description.
Jak má vypadat úspěšný meta description:
- jasné, přesné a relevantní shrnutí obsahu vaší stránky,
- optimální délky, aby se dal zobrazit ve výsledcích vyhledávání,
- text, který nejen přesně informuje, ale i zaujme,
- unikátní descriptions pro každou stránku.
Jak nemá vypadat meta description:
- nerelevantní popis nesouvisející s obsahem stránky,
- vyhněte se mělkým popisům jako: „Tato stránka je o…“ nebo Stránka o fotbalovém vybavení,
- nepřecpávejte ho klíčovými slovy,
- nekopírujte z obsahu stránky,
- nepoužívejte jeden desription pro všechny nebo většinu stránek.