Obsah má za cíl informovat, pobavit a uspokojit co nejvíce lidských smyslů. Můžeme pozorovat soupeřící blogy, stránky, eshopy … . Nejdůležitější je vědět co vaši návštěvníci chtějí a to jim také nabídnout.
Jak na obsah webu?
Google doporučuje vytvořit silný a efektivní mix klíčových slov, který nechá vaše konkurenty daleko za vámi a váš web bude snadněji nalezitelný. Mějte na paměti, že oslovujete velkou škálu různých typů uživatelů jak nové tak ty zkušenější. Uživatele, kteří o tématu vědí hodně, budou vědět jaká klíčová slova volit, aby nelezli to co hledají. Předvídáním různého chování uživatelů během vyhledávání můžete svůj obsah zhodnotit.
Nalezněte správná klíčová slova
Google poskytuje dva nástroje, díky kterým můžete vyhledat klíčová slova – Google AdWords s jeho Keyword Plannerem (odhalíte hledanost a konkurečnost klíčových slov) spolu s a Google Search Console (najde dotazy, které vám přivádějí nejvíce zákazníků).
Používejte synonyma
Google doporučuje využívat při psaní a tvorbě obsahu synonyma, protože tím spíše vás najdou lidé s různou formulací dotazu.
Google je natolik chytrý, že dokáže vyhledat nejen ta slova, která přesně odpovídají zadanému požadavku ve vyhledávací liště, ale také obsah, který znamená to samé, jako zadaná fráze. Například pokud zadáte profesor, vyhledávač najde výsledky pro slovo profesor, ale i pro slovo učitel.
Google se snaží porozumět jazyku, nejen jednotlivým termínům. Právě proto stojí synonyma v očích Googlu velmi vysoko. Synonyma pomáhají Googlu pochopit uživatelovo okolí a na základě toho mu nabídnout co nejrelevantnější odpověď na jeho dotaz. Synonyma jsou mostem mezi uživately a Google boty.
Vyhledávání je v současnosti více zaměřeno na témata, než na jednotlivé věci. Obsah byl překonán kontextem a kontext je pro Google boty důležitý, protože jim pomáhá najít relevantní výsledky.
Vytvořte kvalitní obsah a dejte návštěvníkům to co chtějí
Čím kvalitnější bude váš obsah, tím více čtenářů, konverzí, fanoušků, pozitivních názorů a zmínek! Kvalitní obsah také zapůsobí na webmastery, kteří na váš web budou více odkazovat.
Kdykoli budete vytvářet obsah na svoje webové stránky, přemýšlejte, která slova nejpravděpodobněji přilákají čtenáře. Dále sledujte internet, konkurenci a i svou vlastní stránku. Zjistěte, co lidi zajímá. Extra péči věnujte vaší domovské stránce – to je totiž pravděpodobně nejdůležitější přistávací stránka pro uživatele.
Zaměřte se na psaní zajímavého, přínosného a unikátního obsahu. Můžete psát zpravodajské novinky, uživatelské případové studie, originální části výzkumu. Důležité je psát čtivě, gramaticky správně, atraktivně a mít text jasně organizovaný (nadpisy, odstavce).
Obsah má být důvodem, proč se uživatel vrátí zpět na váš web. Tvořte nově, zajímavě a svěže. Využívejte klíčová slova a odpovídejte uživatelům na jejich otázky (najít je můžete s Google autofill), ale dbejte na to, aby text zůstal čitelný a přirozený – nepřecpávejte ho klíčovými slovy. Neoptimalizujte jen pro vyhledávače, ale především pro čtenáře – oni jsou vaši zákazníci.
Jak vytvářet poutavý obsah se můžete inspirovat i z některých našich SEO novinek: “Jak na obsah, který pozitivně ovlivní pozice vašeho webu?“, “Jak psát SEO friendly?“.
Práci vám může usnadnit jedna z posledních novinek v Collabimu: Stažení kompletních výsledků SERPu v šabloně Power BI, díky této funkci rychle zjistíte jaké stránky se umisťují na předních pozicích. Co obsahují titulky a úryvky jednotlivých konkurentů a jaký obsah je ve výsledcích SERPu upřednostňován.
Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.