Poslední dva měsíce se nesly ve jménu návštěvnosti, alespoň tak bychom to zhodnotili. Ať už se jednalo o webinář s Richardem Klačkem z agentury Taste, ve kterém jste měli možnost sledovat srovnání nástrojů pro simulaci zlepšení pozic a odhad potenciálních tržeb, nebo webinář, na němž jsme představili náš nový nástroj Market dominátor, či přidání nového sloupce na přehled stránek, který vám zobrazí, jaká klíčová slova máte se stránkou propojené.
Webinář s Richardem Klačkem z Taste
15.6.2022 ve 13 hodin započal webinář Taste & Collabim: OSPET + simulátor zlepšení návštěvnosti/tržeb v čele s Richardem Klačkem z agentury Taste a Daliborem Jarošem z Collabimu.
Webinář se týkal predikce návštěvnosti a tržeb v SEO. Richard s Daliborem společně rozebrali rozdíly mezi simulátorem pozic v Collabimu a OSPETem agentury Taste, který si klade za cíl odhad potenciálu v SEO. Pokud jste se nemohli účastnit a přesto byste si přáli webinář zhlédnout, záznam najdete na tomto odkazu.
Představujeme vám nový nástroj Market dominátor
Umisťujete se na první stránce a přesto na váš web málokdo zavítá? Máte vysoké pozice, ale přesto nikdo neklepe na virtuální dveře vašeho eshopu?
To se může stát, pokud klíčová slova, na která se umisťujete, mají nízkou hledanost, ačkoliv vaše pozice mohou být výborné.
Právě pro vás jsme vyvinuli nový nástroj v Collabimu Market dominátor (Teoretická návštěvnost), který vám spočítá, kolik procent lidí, kteří hledají konkrétní klíčové slovo, se teoreticky proklikne na vaši stránku, pokud se nachází na určité pozici ve vyhledávání.
Abychom nástroj řádně uvedli, uspořádali jsme společně s Linkim (předním českým linkbuilderem Zdendou Dvořákem) 21.7.2022 webinář pro představení této nové metriky. Pro ty, kteří na webináři chyběli, máme k dispozici záznam na tomto odkazu. Podrobný popis nástroje Market dominátor (Teoretickou návštěvnost) najdete v naší nápovědě.
Novinky v Collabimu
Naši programátoři se věnují pravidelné údržbě aplikace a přípravě nových funkcí. Řada novinek a úprav pochází právě od vás, našich klientů, kteří nás inspirujete svými nápady a náměty. Vše si pečlivě zapisujeme a probíráme v týmu, pokud vám tedy pro pohodlnou práci s aplikací něco schází nebo vás napadne nějaký zajímavý námět, neváhejte se s námi o něj podělit.
Zde vám přinášíme výčet nových funkcí a vylepšení, která jsme za poslední dva měsíce do aplikace implementovali.
Validace Seznam Webmaster Tool klíče
Znáte ten případ, kdy vyplníte URL, klíč nebo jiný údaj s drobným překlepem a pak týdny měříte metriku, která není relevantní? V případě napojení na Seznam Webmaster Tools se vám to již nestane. Vylepšili jsme validaci klíče, který je nyní po každé změně znovu zkontrolován a uložení nevalidního klíče není možné. Předejdete tedy problémům v případě zadání nesprávného klíče.
Sjednocení období pro GA a GSC
Každá metrika s rozdílným obdobím – no není to postavené na hlavu? Pro lepší přehled nad daty z napojených služeb Google Analytics a Google Search Console jsme sjednotili časové období. Pro obě služby nyní uvidíte data za poslední 3 měsíce a už nebudete muset ověřovat, který údaj je za jaké období.
Filtrování na přehledu konkurence a přehledu klíčových slov
Vaše volání bylo vyslyšeno. Předělali jsme přehled konkurence. Někteří z vás se dotazovali, jakým způsobem mohou změnit pořadí konkurentů. Přesouvání sloupců s konkurenty nebylo dosud v uživatelském prostředí možné. Nyní můžete použít pokročilé filtry pro vaše klíčová slova a pomocí šipek si přesouvat sloupce s jednotlivými konkurenty, jak se vám zlíbí.
Kromě toho jsme na přehled klíčových slov a přehled konkurence přidali filtrování podle hledanosti na Seznamu. Nyní tedy můžete například filtrovat, jestli mají daná klíčová slova hledanost zároveň na Googlu a Seznamu, nebo můžete vyfiltrovat klíčová slova, která mají hledanost pouze na jednom z vyhledávačů.
Měna CPC v průzkumníku klíčových slov
Eura u nás zatím nemáme, proč by se tedy cena CPC pro Českou republiku neměla zobrazovat v českých korunách? Provedli jsme úpravu, díky které průzkumník klíčových slov nyní zobrazuje CPC ve měně pro zvolený stát průzkumu. Stačí tedy zvolit příslušnou zemi, pro kterou si přejete analyzovat zadaný výraz a hodnoty CPC se vám již zobrazí ve měně dané země.
Zkrácení URL adres
Že příliš dlouhé domény a URL adresy nejsou pro SEO příliš vhodné ví i běžný uživatel, kterému odkaz z takové URL zabere polovinu chatovacího okénka. V Collabimu jsme si toho vědomi a proto jsme trochu zpřehlednili práci s URL adresami. Nyní se dlouhé URL adresy zobrazují se zkráceným zápisem.
Příklad: doména.com/cesta/ke/stránce -> doména.com/…/stránce).
Dlouhé URL adresy Vám tedy na přehledech nebudou zabírat takové množství prostoru.
Více výňatků na dohled!
Unavuje vás už obstarožní překlikávání ze stránky na stránku? Na stránce s výňatky nyní můžete zobrazit i více výňatků než původních 10. Výňatky byly jedna z posledních sekcí, na které doposud nebylo možné rozšířit si zobrazení více položek na stránce. Nebudete tedy muset zdlouhavě proklikávat na další stránky. Stačí jednoduše nastavit zobrazení třeba na 100 výňatků na stránce a už scrollujete dolů!
Mazání plateb u odkazů
Jste editorem projektu v Collabimu a pravidelně přidáváte platby za odkazy? Zřejmě vás nejednou zaskočilo, že platbu, kterou jste k odkazu přidali, již nemůžete se svou editorskou rolí smazat. Toto jsme předělali a platby u odkazů nyní mohou mazat i uživatelé s autorizací editor.
Rankování, kam se podíváš
Cílí vaše stránka na více klíčových slov? Již nemusíte svůj drahocenný čas trávit dohledáváním výrazů, které vedou na stejnou cílovou stránku. Na přehledu stránek jsme totiž přidali sloupec s počtem propojených klíčových slov. Nyní tedy budete mít jasný přehled o tom, jaká klíčová slova máte se stránkou propojena.
Tak to je prozatím vše. Opět vás budeme seznamovat s novinkami v Collabimu v dalších měsících!