Zatímco na přelomu dubna a května někteří stavěli májky, romantizovali pod rozkvetlou třešní nebo pálili strašáky, my jsme si místo třešně alespoň dopřáli uschlý kaktus na poličce a pálili jsme zejména procesory našich strojů. Žár to byl ale neméně vydatný, protože se nám podařilo upéct opět několik novinek.
Nová SERP feature
Na přehledu klíčových slov můžete najít novou SERP feature “Stránky s místem”. Jednotlivé SERP features lze filtrovat přes filtry klíčových slov a “Stránky s místem” pak ve filtru najdete zde:
Ve výsledcích vyhledávání Googlu totiž došlo v minulých měsících ke změně, jelikož Google zareagoval na nedávno vydané EU směrnice. Proto jsme zapracovali novou SERP feature i do Collabimu.
Rich snippety
V sekci Snippety z vyhledávání nyní můžete vidět i tzv. “rich snippety”. To jsou výňatky, které zahrnují např. hodnocení, hvězdičky apod. Pokud se tedy na nějaké slovo, které měříte, zobrazuje vaše stránka s rich snippetem, Collabim vám ho zobrazí v této sekci.
Prokliknete-li se na detail příslušného klíčového slova, i tam najdete případné rich snippety.
Návrat ztraceného tlačítka
Před časem jsme do nástroje implementovali funkci pro sdílení stránky. Tlačítko pro sdílení jste mohli najít v hlavičce aplikace. Nedávno se však na tlačítku vyskytl drobný nešvar a tak tlačítko nenápadně zmizelo. To jsme před několika dny opravili a tlačítko je zpátky v plné kráse.
Navíc jsme na nasdílenou stránku přidali link pro registraci do Collabimu, do kterého se automaticky aplikuje váš affiliate kód, pokud jej máte aktivovaný.
Pokud tedy nasdílíte stránku např. svému klientovi a ten se rozhodne Collabim vyzkoušet na vlastní kůži, při registraci přes tento link se automaticky uplatní váš affiliate kód – pokud jej používáte – a v případě úhrady vám pak naleží provize na základě affiliate programu.
Tvůrce obsahu má nový AI model
Už je to nějaký pátek, co jsme představili náš nový nástroj Tvůrce obsahu. Tento nástroj vám za pomocí umělé inteligence pomáhá připravit obsah pro vaše články. Ale to jistě už víte.
Nově jsme však do Tvůrce obsahu implementovali nový jazykový model. Po nedávno přidaném Gemini tak AI modely doplnila nová verze Chat GPT-4o.
Verze Chat GPT-4o spatřila světlo světa před pár týdny. Vychází z klasické “čtyřky”, nicméně ji překonává především svou rychlostí. Čtvrtá verze přinesla v mnoha případech přirozenější text, ovšem za cenu pomalejšího generováni oproti předchozí verzi 3.5. Nejnovější Chat GPT-4o dokáže generovat text stejně kvalitně jako GPT-4 a to ještě rychleji.
Čistě subjektivně se nám zdá, že Chat GPT-4o poskytuje o něco lepší výsledky než klasické GPT-4.
Další živý workshop je za námi!
V minulých novinkách jsme informovali, že po prvních workshopech, které se setkaly se skvělou odezvou, jsme se rozhodli pořádat tato setkání na pravidelné bázi.
Další z řady našich živých workshopů už je za námi a proběhl ve čtvrtek 23.5. v Praze. Představili jsme si základní technický audit a revizi obsahu, ukázali jsme si “klíčovku” a vrhli jsme se do přípravy obsahu nového. Taktéž jsme se zaměřili na SEO potíže, s nimiž se účastníci aktuálně potýkají. Workshop jsme si moc užili a tímto zdravíme skvělou partu, která se s námi sešla.
Pokud byste se v budoucnu rádi zúčastnili, zde najdete informace k workshopům. Nejbližší workshop plánujeme na čtvrtek 25.7.2024 v Praze a přihlásit se můžete již nyní.
Nové články v naší akademii
Do sekce Návody na Collabim jsme přidali několik nových článků s praktickými postupy a zajímavými vychytávkami:
- Jak pracovat s filtry na přehledu klíčových slov
- Jak najít ideální cílové stránky pro web?
- Jak připravit dataset klíčových slov
Taktéž bedlivě sledujeme algoritmy vyhledávačů a proto jsme nezanevřeli ani na novinky v oblasti SEO zpravodajství:
- Výsledky “allintitle:” – Google opět testuje
- Březnový Google Core update v provozu
- Google přidal zásady zneužití reputace
Během dubna jsme totiž několikrát byli svědky toho, že se podoba SERPu často velice rychle změnila a v některých případech zmizel i údaj o počtu výsledků. To signalizovalo, že Google znovu testuje výsledky vyhledávání. Při kontrole status.search.google.com jsme si následně všimli, že obrovský Core update z března stále ještě není zcela zaveden. Zanedlouho poté Google potvrdil, že implementace březnového Core updatu byla dokončena.
Kromě toho Google přidal nové zásady ohledně zneužití reputace webů. Tyto zásady jsou opět dalším krokem k tomu, aby stránky nebyly optimalizovány jen pro vyhledávače samotné, ale především pro uživatele.
V závěru měsíce ještě SEO komunitu obletěla zpráva o uniklé dokumentaci Googlu. Na veřejnost se tak dostaly interní informace o tom, jakým způsobem fungují hodnotící systémy, které určují relevanci výsledků ve vyhledávání.
Mimo zpravodajství a praktické postupy jsme také vydali dva články v rámci rozhovorů s majiteli agentur – tentokrát s Michalem Binkou a Karolem Velebou. Na další rozhovory se můžete těšit v příštích týdnech.
Závěrem
A ještě jedna drobná zpráva na konec. Jelikož nám záleží na péči, zdraví a službách s tím spojených, v posledním měsíci jsme podpořili web zdravotnicke-materialy.cz.
To je tentokrát vše a budeme se opět těšit na příval další novinek. Moc díky, že jste s námi!