Tentokrát přinášíme souhrn novinek s několikaměsíčním odstupem. Určitě to není proto, že bychom na vás zanevřeli. 🙂 Poslední měsíce jsme se plně soustředili na práci a proto vám nyní můžeme s radostí předložit její výsledky.
Collabim má nový web
Určitě jste postřehli nový web Collabimu. Redesign vychází z našich původních stránek a umožní nám přinášet více informací ze světa SEO. Doufáme, že stejně jako nám se vám změna líbí. Na to navazuje i to, že začínáme pracovat na redesignu aplikace samotné.
Měříme pozice na mobilním Googlu
Z této novinky máme opravdu velkou radost. Víme jak významnou roli sehrávají smartphony v přístupu na internet a proto jsme vám se začátkem školního roku představili novou funkci měření pozic a hledanosti v mobilním vyhledávání Google.
Určitě nemusíme dalekosáhle vysvětlovat, že pozice v mobilním vyhledávání se liší od běžného přístupu ze stolních počítačů, protože ve výsledcích vyhledávání jsou zvýhodňovány mobile-frendly weby. Stejně tak se nemusíme pozastavovat nad tím, že návštěvnost i konverze z mobilních zařízení neustále rostou.
Své i konkurenční weby si můžete změřit v jednorázových analýzách, které jak jistě víte, se hradí kredity, ale s tím už souvisí naše další novinka…
Collabim rozdal kredity na jednorázové analýzy všem účtům
Doposud byli jednorázové analýzy dostupné pouze v placených tarifech. Nově jsou dostupné pro všechny včetně Free tarifů. To, ale není všechno. Každý nalezne v účtu 25 kreditů na otestování funkcí, které jednorázové analýzy nabízejí. Každý si tak může nechat navrhnout klíčová slova z našeptávačů anebo změřit pozice a hledanost ve vyhledávačích Seznam, Google ale i obrázkovém a mobilním vyhledávání Google. Popřípadě zjistit pozice a hledanost v Googlu ve více jak 60 zemích světa.
Změnili jsme umístění historie pozic
Protože graf historie pozic přehledně zobrazuje vývoj klíčových slov v čase, přesunuli jsme jej na přehled webu k ostatním nejdůležitějším informacím shrnující stav daného webu.
Změny vstupních stránek
Další novinku, kterou poslední týdny můžete sledovat ve svých účtech, je změna cílových stránek u denně měřených klíčových slov. Jestliže se z výsledků vyhledávání na dané klíčové slovo odkazuje na jinou stránku, než která byla detekována při předchozím měření Collabim vás informuje o změně. Přehled posledních 20 změn cílových stránek naleznete jak v přehledu projektu tak na detailu konkrétního klíčového slova. Novou funkci určitě oceníte při změnách struktury webů, nebo přidávání nových stránek.
TOP výsledky vyhledávání
Další skvělá novinka od našeho týmu programátorů. Na detailu každého klíčového slova naleznete přehled prvních 10 výsledků vyhledávání pro dané klíčové slovo.
Snadné zjištění problémů webu
Jestliže byli na vašem webu zaznamenány nějaké problémy, naleznete v sekci stránky tlačítko “Nejnovější problémy webu”. Na jedno kliknutí tak vidíte co se událo za posledních sedm dnů a ve spodní části i historii chyb.
Konkurenci měříme až do 60 pozice
Ještě do nedávna jste měli možnost sledovat konkurenci do 40 pozice. Vzhledem k tomu, že pozice vlastních webů můžete sledovat do 60, jsme ze zcela logických důvodů posunuli i hranici pro sledování konkurence.
Chybovost měření jsme snížili na 0,3%
Přesto, že se chybovost pod hranicí jednoho procenta zdá zanedbatelná, pro nás je přesnost měření opravdu důležitá. Víme jak jsou pro vás přesná data důležitá a to nás motivovalo ke změnám měření klíčových slov a následnému snížení chybovosti z 0,8% na 0,3%. Nově každé slovo u kterého došlo k výraznému poklesu opakovaně, s různým časovým odstupem přeměřujeme a úspěšně snižujeme pravděpodobnost chybného výsledku.
Změnili jsme nastavení zobrazování sloupců v sekci klíčových slov
Změna umožňuje novým uživatelům vedle pozic a hledanosti i rychlé zobrazení dalších zajímavých dat aniž by bylo nutné měnit nastavení zobrazovaných sloupců, každý uživatel rovnou vidí cílové stránky, graf konkurenčnosti i informaci o aktualizaci pozic.