Moc děkujeme všem 641 respondentům za vyplnění naší ankety, kterou jsme pořádali začátkem března 2020.
Výsledek nás nijak extra nepřekvapil, potvrdil naší domněnku, že SEO není nijak extra dotovanou složkou marketingu z pohledu investic. Otázkou však zůstává, zda-li odpovídající započítávají do těchto nákladů svůj vlastní čas.
Cca 3,9% jsme zařadili do kategorie “neuvedli”, přestože drtivá většina těchto respondentů odpověděla, že “pouze svůj čas”.
Na konkrétní výsledky se můžete podívat níže:
Skladba respondentů co do jejich pozice vypadala takto:
Nejvtipnější odpověď pak zcela jistě byla tato:
“platím sám sebe a vykořisťuji se!”
Pokud budete dělat podobný průzkum, možná Vás také bude zajímat, jaká byla procenta hodnotících podle kanálů, které jsme použili na získání odpovědí.
Co jsme pro sběr dat udělali a jaký to mělo dopad:
- 1x Facebook post – 404 lidí vidělo, 3,22% hlasovalo
- 1x Twitter post 25.2. – 615 lidí vidělo, 0,00% hlasovalo
- 1x popup v Collabimu po přihlášení, 4328 lidí vidělo, 11,97% hlasovalo
- 2x email na newsletter kontakty, 4159 lidí vidělo, 2,64% hlasovalo
Z výše uvedeného vyplývá, že nejsnažší cestou jak si zajistit respondenty do ankety je mít vlastní aplikaci, kterou používají tisíce lidí 😀
Moc děkujeme Janě Šmerdové (specialistka na internetový marketing, SEO) za podnětný podnět k doplnění rozdělení investic v závislosti na typu odpovídajícího respondenta. Zde jsou podrobnější pohledy na výsledky: