Klasická situace. Vložíme do tweetu nebo statusu na Facebooku odkaz na náš web a chceme sledovat, jakou návštěvnost nám přivede. Pro měření využijeme Google Analytics. Na první pohled to nevypadá složitě:
Návštěvnost z Twitteru nebo Facebooku najdeme v sekci Traffic Sources -> Referring Sites.
Kde je tedy problém?
Novinky na Twitteru a Facebook nesledují lidé pouze přes web. Existují desktopové a mobilní čtečky (např. Tweetdeck) a speciální online aplikace (např. Hootsuite). Pokud uživatel přijde na váš web přes tuto čtečku, nebude změřen správně.
Jeho návštěva se započítá nejčastěji do Direct Traffic, případně spadne do Reffering Sites pod doménu dané online čtečky (např. hootsuite.com).
Řešení
Jednoduché. Stačí, když k odkazům v tweetech a Facebook statusech vždy přidáte měřící parametry Google Analytics. Příklad pro Twitter:
Přidáním parametrů zajistíte, že všechna návštěvnost z Twitteru bude přiřazena ke zdroji twitter.com v Reffering Sites. Odkaz je samozřejmě vhodné zkrátit pomocí URL zkracovátek (např. bit.ly).