Přes 3 desítky tuzemských SEO specialistů se v pondělní večer sešlo – tradičně – v pražské Pintě za účelem vzdělávací akce pod hlavičkou SEOlogera, resp. předního českého SEO specialisty Pavla Ungra (odkaz na událost). Tentokrát v netradičním duchu – všichni přednášející byli zahraničí, tudíž přednášky byly v anglickém jazyce.
Z důvodu cizího jazyka a trochu většího hluku jsem nebyl schopen postřehnout vše, věřím, že mně případně na mailu (hladis@collabim.com) nebo v komentářích doplníte (příště si musím sednout do prvních řad 🙂 ). Ke každé prezentaci mám pár bodů, které mne zaujaly:
Steven Van Vessum – Doing SEO in .nl (www.contentkingapp.com)
- V Nizozemsku jsou hodně zvyklý na “multi-lingual” a “think big” způsob myšlení.
- Je tam vysoká konkurence v oboru, 500 medium-large online agentur a celkově přes 60.000 SEO konzultantů. Wow.
- SEO dělalo dřív ještě víc agentur, poté přišla konsolidace trhu. Hodně jich zanikalo a slučovaly se.
- Experimenty tam Google pořád nespouští mezi prvními (jako v US/UK), ale zrychlují se.
- Průměrná hodinová sazba SEO specialsity je 1250-3750 Kč.
- Zhruba 4 % podílu na trhu má Bing, zbytek Google. Přes mobil vyhledává 34 % uživatelů.
- Nizozemci hledají často v angličtině, takže se s tím musí v při tvorbě analýz klíčových slov počítat.
- Rozcestníky a katalogy linků stále fungují. 🙂
- Steven si myslí, že do ČR mobilní revoluce teprve přijde, SMB zatím ještě tolik neinvestují do online, máme stále velký prostor pro akvizici a edukaci trhu.
- Postřeh z publika – klienti v ČR často chtějí “německé SEO za české ceny”. 🙂
- Jako příležitosti pro CZ agentury vidí Steven v tom být early addopters a studovat zahraniční trhy (třeba jak vypadá jejich SERP).
- Steven SEO vidí hodně jako real-time věc, na tom ostatně postavil i svoji appku ContentKing.
Nikolay Yarovoy – SEO v Rusku (www.SEOBudget.ru)
- Aktuálně má Yandex zhruba 70% podíl na trhu.
- Před rokem 2013 fungovalo velké nakupování linků, pak je začal algoritmus kompletně ignorovat.
- Hlavní housle tam hraje obsahový marketing.
- Začínají se používat mnohem víc mobily.
- Yandex má také některé ze “SERP features”, jako Google.
- Důležitým zdrojem informací pro SEO specialistu je aplikace Yandex Metrica.
- Dotaz z publika – ano, expanze do Ruska je bezpečná. 🙂
Leslie Gilmour – SEO z Irska (www.cubeseo.ie)
- Mají velký podíl cizojazyčných agentur nabízejících SEO, se kterými musí soupeřit.
- Zbytek jsem bohužel moc neslyšel, případně doplním. 🙂
Společné dotazy ze sli.do
- Reporting klientům – Steven většinou řeší s klienty na měsíční bázi.
- Jako častý bottom line své práce vnímají rychlost nasazení změn na webu, klidně trvají i rok.
- Přednášející znali Collabim. 🙂
Pár tweetů z akce:
Nejčastější linkbuilding techniky v Irsku #seologer pic.twitter.com/xUc4C3IcAH
— 🔎 Pavel Ungr, SEO konzultant (@PavelUngr) October 2, 2017
SEO nástroje v Irsku #seologer pic.twitter.com/58OLpHIMiK
— 🔎 Pavel Ungr, SEO konzultant (@PavelUngr) October 2, 2017
V Holandsku je více než 60 000 SEO konzultantů #seologer
— 🔎 Pavel Ungr, SEO konzultant (@PavelUngr) October 2, 2017
Ta chvíle, kdy nevíš, jestli přednášející říká "metrics" nebo "Matrix", a v Rusku by klidně mohlo být možné obojí. #seologer
— Marie Grafová (@sibiranka) October 2, 2017
Dutch online marketing is more similar to Czech online marketing than to German online marketing. Interesting. #seologer, @Stevenvvessum
— Milan Fiala (@fiala_milan) October 2, 2017
In keyword research, there are a lot english words, dutch expats are cca 500 000 people big, explains @Stevenvvessum #seologer
— Pavel Ungr🔍 (english) (@PavelUngr_Eng) October 2, 2017