Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Krátký report ze speciálního SEOlogera 10/2017

Přes 3 desítky tuzemských SEO specialistů se v pondělní večer sešlo – tradičně – v pražské Pintě za účelem vzdělávací akce pod hlavičkou SEOlogera, resp. předního českého SEO specialisty Pavla Ungra (odkaz na událost). Tentokrát v netradičním duchu – všichni přednášející byli zahraničí, tudíž přednášky byly v anglickém jazyce.

Z důvodu cizího jazyka a trochu většího hluku jsem nebyl schopen postřehnout vše, věřím, že mně případně na mailu (hladis@collabim.com) nebo v komentářích doplníte (příště si musím sednout do prvních řad 🙂 ). Ke každé prezentaci mám pár bodů, které mne zaujaly:

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Steven Van Vessum – Doing SEO in .nl (www.contentkingapp.com)

  • V Nizozemsku jsou hodně zvyklý na “multi-lingual” a “think big” způsob myšlení.
  • Je tam vysoká konkurence v oboru, 500 medium-large online agentur a celkově přes 60.000 SEO konzultantů. Wow.
  • SEO dělalo dřív ještě víc agentur, poté přišla konsolidace trhu. Hodně jich zanikalo a slučovaly se.
  • Experimenty tam Google pořád nespouští mezi prvními (jako v US/UK), ale zrychlují se.
  • Průměrná hodinová sazba SEO specialsity je 1250-3750 Kč.
  • Zhruba 4 % podílu na trhu má Bing, zbytek Google. Přes mobil vyhledává 34 % uživatelů.
  • Nizozemci hledají často v angličtině, takže se s tím musí v při tvorbě analýz klíčových slov počítat.
  • Rozcestníky a katalogy linků stále fungují. 🙂
  • Steven si myslí, že do ČR mobilní revoluce teprve přijde, SMB zatím ještě tolik neinvestují do online, máme stále velký prostor pro akvizici a edukaci trhu.
  • Postřeh z publika – klienti v ČR často chtějí “německé SEO za české ceny”. 🙂
  • Jako příležitosti pro CZ agentury vidí Steven v tom být early addopters a studovat zahraniční trhy (třeba jak vypadá jejich SERP).
  • Steven SEO vidí hodně jako real-time věc, na tom ostatně postavil i svoji appku ContentKing.

Nikolay Yarovoy – SEO v Rusku (www.SEOBudget.ru)

  • Aktuálně má Yandex zhruba 70% podíl na trhu.
  • Před rokem 2013 fungovalo velké nakupování linků, pak je začal algoritmus kompletně ignorovat.
  • Hlavní housle tam hraje obsahový marketing.
  • Začínají se používat mnohem víc mobily.
  • Yandex má také některé ze “SERP features”, jako Google.
  • Důležitým zdrojem informací pro SEO specialistu je aplikace Yandex Metrica.
  • Dotaz z publika – ano, expanze do Ruska je bezpečná. 🙂

Leslie Gilmour – SEO z Irska (www.cubeseo.ie)

  • Mají velký podíl cizojazyčných agentur nabízejících SEO, se kterými musí soupeřit.
  • Zbytek jsem bohužel moc neslyšel, případně doplním. 🙂

Společné dotazy ze sli.do

  • Reporting klientům – Steven většinou řeší s klienty na měsíční bázi.
  • Jako častý bottom line své práce vnímají rychlost nasazení změn na webu, klidně trvají i rok.
  • Přednášející znali Collabim. 🙂

Pár tweetů z akce:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit