Obsah AMP pro vyhledávání Google můžete vylepšit vytvořením základní stránky AMP, přidáním strukturovaných dat, monitorováním stránek a s codelabs.
Vytvoření základní stránky AMP
- Vytvořte svou první stránku AMP.
- Postupujte podle pokynů vyhledávače Google pro stránky AMP.
- Zajistěte, aby byl váš obsah zjistitelný, a to pomocí linkbuildingu. Vyhledávání Google vyžaduje, aby stránka AMP odkazovala na kanonickou stránku kvůli procházení a indexování. Kanonickou stránkou může být buď verze stránky, která není AMP, nebo to může být samotná stránka AMP.
- Zajistěte, aby uživatelé mohli na stránkách AMP zobrazit stejný obsah a provést stejné akce jako na odpovídajících kanonických stránkách, pokud je to možné.
- Pomocí nástroje AMP Test Tool zajistěte, aby stránka splňovala požadavky vyhledávače Google na platný dokument AMP HTML.
- Používejte stejné značení strukturovaných dat na kanonických stránkách i na stránkách AMP.
- Uplatňujte běžné osvědčené postupy týkající se obsahu:
-
- Ujistěte se, že soubor robots.txt neblokuje stránku AMP. V případě potřeby použijte meta tagy robots, data-nosnippet a X-Robots-Tag.
- Dodržujte pokyny pro hreflang pro jazykové a regionální adresy URL. Konkrétní příklady pro AMP najdete v části Internacionalizace.
Vytvoření stránky AMP pomocí systému CMS
Pokud svůj webový obsah poskytujete prostřednictvím systému pro správu obsahu (CMS), můžete pro generování obsahu AMP použít existující zásuvný modul CMS (například pro WordPress, Drupal nebo Joomla) nebo implementovat vlastní funkci v systému CMS. Pokud máte v úmyslu přizpůsobit svůj CMS, postupujte podle těchto pokynů kromě Vytvoření základní stránky AMP:
- Zvažte, jak budou soubory HTML AMP zapadat do schématu cest k adresám URL vašeho webu. Pokud vedle kanonické neAMP stránky vytváříte i stránku AMP, doporučujeme zvolit jedno z následujících schémat cest URL:
- Vytvořte šablonu značek strukturovaných dat. Zde je několik pokynů:
- Šablonu sestavte na základě požadavků na typ obsahu, který publikujete.
- Vzorové šablony pro recepty, články, videa a recenze najdete v příkladech metadat projektu AMP.
Optimalizace pro bohaté výsledky
Pomocí strukturovaných dat můžete vylepšit vzhled své stránky ve výsledcích vyhledávání. Stránky AMP se strukturovanými daty se mohou zobrazit jako rozšířené výsledky, jako je třeba karusel Top stories.
- Implementujte strukturovaná data.
- Pomocí testu rozšířených výsledků ověřte, zda se strukturovaná data správně analyzují.
- Ujistěte se, že vaše logo splňuje pokyny pro logo AMP. Pokud vaše logo chybí nebo není správně naformátováno, bude se v karuselu Top stories zobrazovat špatně nebo vůbec.
- Ověřte si kompletní AMP pro vyhledávání Google pomocí nástroje AMP Test Tool.
Sledování a vylepšování stránek
Pravidelně kontrolujte všechny své stránky AMP sledováním následujících hlášení:
- Zpráva o stavu AMP: Zachyťte šablonování webu a další problémy s implementací na celém webu, které mohou ovlivnit velké množství vašich stránek AMP.
- Hlášení o stavu rozšířených výsledků: Zjistěte problémy se strukturovanými daty a příležitosti k poskytnutí dalších strukturovaných dat.
Pokud potřebujete okamžitě aktualizovat mezipaměť Google AMP, aby sloužila nejnovější verzi obsahu, přečtěte si článek Aktualizace obsahu AMP.
Pokud potřebujete zastavit zobrazování stránek AMP z výsledků vyhledávání Google, postupujte podle části Odstranit AMP z výsledků vyhledávání Google.
Cvičení s codelabs
Zde je několik codelabů pro procvičení tvorby stránek AMP pro vyhledávání Google:
- Naučte se vytvářet stránky AMP pomocí codelabu AMP foundations.
- Přidejte do svých stránek AMP funkce, jako je analýza, vkládání videa, integrace sociálních médií a karusely obrázků pomocí codelabu Pokročilé koncepty.
- Vytvořte krásné, interaktivní a kanonické stránky AMP codelab, které zahrnují mnoho funkcí AMP a rozšířených komponent.
- Použijte komponenty AMP k vytvoření prostředí PWA pomocí codelabu AMP+PWA.
Zdroje
Po vytvoření stránek AMP vám přinášíme několik zdrojů, kde se dozvíte více o dalších integracích produktů Google pro AMP:
- Naučte se vytvářet reklamní jednotky AMP.
- Přečtěte si, jak zpeněžit stránky AMP.
- Používejte nástroj Google Tag Manager k optimalizaci a měření marketingových iniciativ.
- Přidejte na své stránky AMP analytiku a sledujte interakce uživatelů pomocí integrované podpory služby Google Analytics.
Pokud vás zajímá Google vyhledávání přečtěte si také článek Podrobný průvodce fungováním vyhledávání Google, kde se dozvíte podrobnosti o procházení, indexování i výsledcích vyhledávání.
Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ
Použité zdroje
- Enhance AMP Content for Google Search | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. Google for Developers – from AI and Cloud, to Mobile and Web [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/amp/enhance-amp
Související články
Procházení a indexování
- Mapy stránek
- Správa crawlingu
- Robots.txt
- Kanonizace
- Mobilní web a indexování podle mobilních zařízení
- AMP
- AMP v pokynech pro vyhledávání Google
- Pochopte fungování AMP ve výsledcích vyhledávání
- Vylepšení obsahu AMP pro vyhledávání Google
- Ověření obsahu AMP pro vyhledávání Google
- Odstranění stránek AMP z vyhledávání Google
Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání
Monitorování a odstraňování chyb
Průvodce pro konkrétní stránky