Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Struktura adres (URL)

Z kapitoly o URL (v části o on-page faktorech) víme, jaká jsou základní pravidla pro tvorbu URL.

Tomu bude odpovídat i nastavení v této záložce.

Doporučuji nastavit vždy první variantu, tzn. volbu nejkratší možné URL adresy.


https://www.primakoupelny.cz/url-produktu/
https://www.primakoupelny.cz/url-kategorie/
https://www.primakoupelny.cz/url-stranky/
https://www.primakoupelny.cz/url-rubriky/
https://www.primakoupelny.cz/url-značky/


Toto nastavení dělejte pouze u nového projektu. Pakliže už máte projekt delší dobu funkční a stránky máte indexované, úpravy již nedělejte.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Defaultně nastavená architektura URL bude fungovat velmi pravděpodobně stejně jako v případě tohoto nastavení.

U mého nastavení jsou zcela jistě výhody, viz kapitola o URL. Ale nestojí za to tuto strukturu vynucovat u již indexovaných stránek s dobrými pozicemi.


Přesměrování adres (URL)


Přesměrování jsem se detailně věnoval v kapitole On-page faktory → Přesměrování.


Pokročilé SEO


Již víme, jak pracovat se základními on-page faktory. Umíme správně napsat titulek stránky, umíme udělat metapopisek, vytvořit popis produktu i kategorie.

Nyní je na čase pustit se do větších výzev. A o něco komplikovanějších.

K další práci budeme potřebovat aktivní doplněk Pokročilé SEO.

Pronájem doplňku stojí 200 Kč při platbě měsíčně, 2 160 Kč při platbě na rok nebo si jej můžete koupit za 3 990 Kč.

Pokud máte nejvyšší tarif ENTERPRISE (2 840 Kč/měsíčně), máte doplněk již v ceně.


Doplněk Pokročilé SEO v Shoptetu


Rozšíření/doplněk Pokročilé SEO, který najdete v levém menu v kategorii Marketing, umožňuje 2 základní věci:

  1. vytvářet parametrické kategorie,
  2. zajišťovat automatické přesměrování.

Na první pohled nevypadá výčet funkcí nijak široce, vězte ale, že pro dosažení maximální organické návštěvnosti se bez tohoto rozšíření pravděpodobně neobejdete.

Fungování automatického přesměrování jsem vysvětlil v kapitole Přesměrování v Shoptetu v doplňku Pokročilé SEO.


Postup pokročilé optimalizace


V dalších krocích se již neobejdeme bez pokročilejší analýzy klíčových slov.


Ukážeme si praktickou ukázku optimalizace stránek na referenčním e-shopu PRIMAKOUPELNY.cz, na kterém si kompletně zpracujeme 1 celou větší kategorii (Vodovodní baterie).


Postup optimalizace bude probíhat v následujících krocích:

  1. Vytvoření analýzy klíčových slov (pro kategorii Vodovodní baterie)
  2. Tvorba architektury stránek – na základě analýzy klíčových slov si vytvoříme rozkreslení architektury kategorie
  3. Vytvoření struktury parametrických filtrů
  4. Hromadné navázání parametrů na produkty
  5. Hromadná tvorba shortDescription u produktů a meta description
  6. Hromadná tvorba atraktivních titulků
  7. Tvorba parametrických stránek a kombinací parametrů
  8. Hromadné interní prolinkování na úrovni produktů
  9. Hromadné interní prolinkování na úrovni kategorií
  10. Obsahová strategie: budování podpůrného obsahu
  11. Automatický interní linkbuilding pomocí slovníku pojmů

V další rozsáhlé části se budeme věnovat vyhodnocování a dodatečným optimalizacím.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit