Počet vyhledávání na Google každým rokem celosvětově roste. V ČR Google zodpoví více než 75 % všech vyhledávacích dotazů, které Češi na internetu hledají. Jak ale zjistit konkrétní statistiky vyhledávání Google pro jednotlivá klíčová slova?
Využití Collabimu je jasná volba, ale můžete využít i nástroje přímo od Google. Vždy však myslete na to, co Vás přesně zajímá a z jakého úhlu se chcete na statistiky o vyhledávání na Google dívat.
Statistika vyhledávání na Google pro konkrétní klíčová slova
Pokud se alespoň trošku zajímáte o SEO. A to pravděpodobně ano, když čtete tento článek. Tak víte, že znalost hledanosti jednotlivých klíčových slov je jednou ze základních statistik, bez které se neobejdete.
Statistiku vyhledávání můžete samozřejmě zjistit různými způsoby. Jedním z nich je využití specializovaných SEO nástrojů, jako je například Collabim. Tyto nástroje Vám v pravidelných intervalech přinášejí aktualizované informace. Navíc Vám dobrý SEO nástroj poradí další klíčová slova, která byste neměli přehlédnout a rovnou Vám k nim zobrazí statistiky o počtu vyhledávání na Google a dalších vyhledávačích. Velkou výhodou je také koncentrace veškerých informací na jednom místě. Při využívání Google nástrojů je často potřeba neustálé překlikávání mezi nimi, což především při rozsáhlejší analýze klíčových slov je značně nepraktické.
Druhým způsobem je využití plánovače klíčových slov v Google Ads. Výhodou zde je, že tato možnost je zcela zdarma. Nicméně nezískáte tolik informací, jako při využití SEO nástroje.
Získáte tak graf s počtem vyhledávání v jednotlivých měsících a průměrné měsíční vyhledávání. Pokud na vybrané klíčové slovo navíc cílíte některou reklam ve Vašem účtu na Google Ads, vidíte také podíl zobrazení Vaší reklamy pro tuto frázi.
Statistika vyhledávání Google z pohledu trendovosti
Zajímá Vás trendovost klíčových slov v jednotlivých měsících, týdnech či dnech roku? Opět je zde možnost využití Collabimu, ve kterém máte vše přehledně na jednom místě. Ale je zde i alternativa v podobě Google Trends. Oba nástroje ukazují trošku odlišná data. V Collabimu vidíte trend z hlediska průměrné měsíční hledanosti. V Google Trends jsou grafy vykreslovány na základě metriky “Zájem v průběhu času”. Zde tedy nevidíte přesnou hledanost, ale pouze vývoj relativního zájmu vyhledávání. I to může být však zajímavý pohled, pokud například vstupujete na trh s novým produktem a nevíte, kdy můžete očekávat nejvyšší míru zájmu. Na základě trendovosti si pak můžete lépe naplánovat své SEO aktivity, ale také dodávky jednotlivých produktů.
A pokud se jen chcete podívat, jaké byly trendy ve vyhledávání v jednotlivých letech a v různých částech světa, Google Trends je jasná volba.
Pokud vás zajímá Google vyhledávání přečtěte si také článek Podrobný průvodce fungováním vyhledávání Google, kde se dozvíte podrobnosti o procházení, indexování i výsledcích vyhledávání.