S Michalem se už nějaký ten pátek známe. Když mi tedy od něj přišla žádost o odborný posudek, názor a recenzi na jeho novou knihu o SEO, věděl jsem, že to nebude úkol na jeden večer. Přidané souvětí na konci e-mailu “Pokud bys to stihnul do příští středy, byl bych Ti vděčný. Ten další týden jde totiž kniha ven.” potvrzovalo mou doměnku, že to nebude jen tak.
O 562 stránek později jsem mohl jednoznačně prohlásit:
“Bible SEO. Tak jednoduše a rychle lze vystihnout, o co vlastně v knize jde. Obsahuje ucelenou (a autorizovanými zdroji ověřenou) kuchařku o optimalizaci pro vyhledávače. Když budete mít staženou tuto e-knihu, může se internet klidně zítra vypnout, už nemusíte nikde jinde nic hledat. Akorát tedy se to SEO pak bude blbě praktikovat.”
Ale pojďme si toto dílo rozebrat trochu více do hloubky. Naplánoval jsem si poctivě hodinu každý den po dobu následujících 8 dní. Jaké bylo mé překvapení, když jsem poctivou revizi dokončil o 2 hodiny a 30 minut před plánovaným termínem.
Knihu o SEO, která má 562 stránek, nikdo číst přece nebude…
Ale měl by. A to povinně každý, kdo v SEO nepůsobí minimálně jednotky let či nemá za sebou zvýšení návštěvnosti zákaznických či svých webů alespoň ve stovkách procent meziročně.
Kniha je mnou nevídaným (a že jsem už pár publikací za posledních 15 let v internetovém marketingu na toto téma přečetl) souborem veškerých aktuálně dostupných informací o celé této široké problematice. Navíc podložena tunou odkazů na autoritativní zdroje v našem oboru.
Ale nenechte se mýlit, nejde pouze o akademickou řešerši cizích článků. Michal do tohoto vydatného kotlíku přidává mnoho praktických ukázek na svých vlastních e-shopech a projektech. A má kde brát, je to jeden z nejpracovitějších lidí v SEO, které jsem zatím poznal (taky nám pěkně v SEO šlape na paty).
Ta kniha je hlavně pro Shoptet, hodí se i pro ostatní?
Název knihy zde trochu fabuluje a jde hlavně o marketingové rozhodnutí autora, což plně chápu. Kniha sice obsahuje detailní popis všech možných SEO nastavení a postupů přímo na systému Shoptet, ale jedná se odhadem o 16% celé knihy.
Kniha je hlavně o SEO a to je na vybraném systému/plaformě zcela nezávislé. Jde pouze o to, zda-li zrovna Váš redakční systém podporuje v knize zmiňované postupy a implementaci získaných rad.
To se to chválí, když je tam hojně Collabim zmiňován
Ano, to jsem ostatně i před recenzí čekal. První Michalovu knihu o analýze klíčových slov dokonce označuji jako “učebnice Collabimu”.
V tomto případě však tato kniha dává mnohem více prostoru jiným nástrojům a Collabim je tam pouze jeden z mnoha. Hlavně kniha ale není o nástrojích. Je o SEO a zase hlavně o SEO.
A z těchto důvodů se Collabim stal této knize partnerem, za což jsem moc rád.
Závěrem
Knihu mohu s čistým svědomím na 100% doporučit všem, kteří se chtějí dostat velmi rychle a uceleně ke kompletním informacím o problematice optimalize pro vyhledávače. Své koupě nebudete litovat. Tedy za předpokladu, že si ji nekoupíte jako pouhé alibi a se svým webem nebo webem zákazníka nic skutečně nezačnete dělat. SEO, stejně jako jakýkoliv marketing musíte prostě odpracovat.
Pokud by se však stalo, že mou radu poslechnete a své koupě litovat budete, napište mi. Pozvu Vás na oběd ve výši Vaší investice. Dáme si pořádně do nosu a probereme Vaše zklamání!
Knihu si můžete zakoupit zde:
->-> https://www.seoprakticky.cz/seo-prakticky-jak-optimalizovat-stranky-pro-shoptet/
(slevový kód 25% najdete ve svém Collabimu -> vpravo nahoře, záložka Mé údaje)
Dalibor Jaroš, v.r.
CEO Collabimu