Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SafeSearch a vaše webové stránky


Máte problémy s nastavením služby SafeSearch? Pokud máte problémy se svým účtem a nastavením služby SafeSearch, přečtěte si návod na opravu problémů se službou SafeSearch.


Mnoho uživatelů si nepřeje, aby se ve výsledcích vyhledávání zobrazoval explicitní obsah. Filtry SafeSearch společnosti Google poskytují uživatelům možnost změnit nastavení prohlížeče, aby se ve výsledcích vyhledávání nezobrazoval explicitní obsah. Jako majitelé webových stránek můžete společnosti Google pomoci pochopit povahu svých stránek a obsahu tím, že budete postupovat podle kroků uvedených v tomto průvodci. To nám pak pomůže při aplikaci filtrů SafeSearch na vaše stránky.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Jak funguje služba SafeSearch

Služba SafeSearch je navržena tak, aby filtrovala výsledky, které vedou k vizuálnímu zobrazení:

  • explicitního sexuálního obsahu jakéhokoli typu včetně pornografie,
  • nahoty,
  • fotorealistických sexuálních hraček,
  • sexuálně orientovaných seznamek nebo eskortních služeb,
  • násilí nebo krveprolití,
  • odkazů na stránky s explicitním obsahem.

Služba SafeSearch filtruje například stránky obsahující obrázky nebo videa s nahými ňadry nebo genitáliemi. Filtruje také stránky s odkazy, vyskakovacími okny nebo reklamami, které zobrazují explicitní obsah nebo na něj odkazují.

Služba SafeSearch se spoléhá na automatizované systémy, které využívají strojové učení a různé signály k identifikaci explicitního obsahu, včetně slov na hostitelské webové stránce a v odkazech.

Zjištění, zda služba SafeSearch filtruje vaše webové stránky

Chcete-li zjistit, zda je vaše stránka identifikována jako explicitní, proveďte vyhledávání, které ji zobrazí ve vyhledávači Google. Poté zapněte funkci SafeSearch. Pokud se vaše stránka ve výsledcích nezobrazí, je pravděpodobně ovlivněna filtrováním SafeSearch na tento dotaz.

Chcete-li zjistit, zda je celá vaše stránka identifikována jako explicitní, použijte operátor site: se zapnutou funkcí SafeSearch. Pokud se vaše stránka ve výsledcích nezobrazí, znamená to, že Google při zapnutém vyhledávání SafeSearch vaši stránku filtruje.

Jak optimalizovat své stránky pro SafeSearch

Následující způsoby vám pomohou identifikovat explicitní stránky na vašem webu. To pomáhá zajistit, aby uživatelé viděli výsledky, které chtějí vidět nebo které očekávají, a nebyli překvapeni, jakmile navštíví stránky, které se jim zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Následující metody mohou také pomoci našim systémům rozpoznat, že celý váš web není explicitní povahy, pokud máte i některé neexplicitní stránky.

Přidávání metadat na stránky s explicitním obsahem

Jedním z nejsilnějších signálů, které naše systémy používají k identifikaci stránek s explicitním obsahem, je to, když vydavatelé takové stránky označí (nebo uvedou v záhlaví) následujícím meta tagem:


<meta name=”ratingcontent=”adult>



Poznámka: Google také uznává <meta name=”rating” content=”RTA-5042-1996-1400-1577-RTA”> jako rovnocenný způsob identifikace stránek s explicitním obsahem. Oba tagy jsou podporované; není nutné přidávat oba.


Tento tag společnost Google doporučuje přidat na každou stránku s explicitním obsahem. To je také jediná věc, kterou musíte udělat, pokud vaše stránky obsahují jen relativně malé množství explicitního obsahu. Například pokud byste měli několik stránek s explicitním obsahem v rámci webu o několika stovkách stránek, zpravidla by stačilo označit tyto stránky a nebylo by nutné seskupovat stránky do subdomény.


💡Pokud používáte CMS, jako je Wix, WordPress nebo Blogger, je možné, že nebudete moci upravovat HTML přímo, nebo to raději nebudete dělat. Místo toho může mít váš CMS stránku s nastavením pro vyhledávače nebo jiný mechanismus, který vyhledávačům sdělí informace o meta značkách.

Pokud chcete na své webové stránky přidat meta značku, vyhledejte ve svém CMS pokyny k úpravě <head> stránky (například vyhledejte „wix add meta tags“).


Seskupení explicitních stránek do samostatného umístění

Pokud váš web obsahuje značné množství explicitního obsahu a neexplicitního obsahu, společnost Google doporučuje kromě přidání metadat také seskupit explicitní stránky odděleně od neexplicitních stránek na webu.

Všechny explicitní stránky můžete například umístit na samostatnou doménu nebo subdoménu:


https://explicit.example.com/page.html
https://explicit.example.com/image.jpg
https://explicit.example.com/video.mp4

Případně lze všechny explicitní stránky seskupit do samostatného adresáře:


https://example.com/explicit/page.html
https://example.com/explicit/image.jpg
https://example.com/explicit/video.mp4

Pokud stránky neseskupíte zvlášť, systémy Googlu mohou určit, že celý váš web je explicitní povahy, a při zapnutém vyhledávání SafeSearch filtrovat celý web, i když některé stránky nemusí být explicitní.


Poznámka: Není nutné používat slovo „explicitní“ ve složce nebo doméně. Záleží pouze na tom, aby byly stránky seskupeny a odděleny od vašich neexplicitních stránek.


Povolte společnosti Google načítat soubory s videoobsahem

Povolení načítání souborů s videem Googlebotem umožňuje společnosti Google porozumět obsahu videa a poskytnout lepší zážitek uživatelům, kteří nechtějí nebo neočekávají zobrazení explicitních výsledků.

Slouží to také k lepší identifikaci potenciálního porušení zásad proti sexuálnímu zneužívání a vykořisťování dětí. Společnost Google může omezit nebo zabránit objevení explicitních stránek, pokud nelze načíst vložený videosoubor a naše automatické systémy naznačí, že stránka může obsahovat materiál týkající se sexuálního zneužívání dětí nebo jiná média, která jsou podle zásad Google zakázána. Další informace o nástrojích pro zabezpečení obsahu a závazku společnosti Google bojovat proti sexuálnímu zneužívání a vykořisťování dětí.

Řešení problémů

Pokud jste provedli zde navržené změny a přesto zjistíte, že vaše webové stránky jsou nesprávně označeny jako explicitní, zvažte následující:

  • Pokud jste změny provedli nedávno, klasifikátory Google mohou potřebovat více času na jejich zpracování. Může to trvat až 2–3 měsíce.
  • Pokud na stránce rozmazáváte explicitní obrázky, může být stránka stále považována za explicitní, pokud lze obrázek znovu zaostřit nebo vede na nerozmazaný obrázek.
  • Pochopte, že pokud vaše stránka obsahuje nahotu z jakéhokoli důvodu – dokonce i pro ilustraci lékařského zákroku – záměr nepopírá explicitní povahu tohoto obsahu.
  • Uvědomte si, že vaše stránka může být považována za explicitní, pokud obsahuje explicitní obsah vytvořený uživateli nebo do ní byl explicitní obsah vložen hackery pomocí skrytých klíčových slov nebo jiných technik.
  • Všimněte si, že explicitní stránky nemají nárok na některé funkce vyhledávání, jako jsou například úryvky nebo náhledy videí. Další informace o Search feature policies.

Pokud se domníváte, že váš web byl zjevně nesprávně zařazen do kategorie SafeSearch, a od doby, kdy jste postupovali podle pokynů pro optimalizaci webu, uplynuly alespoň 2-3 měsíce, můžete požádat o přezkoumání.


Služba SafeSearch se spoléhá na automatické systémy a automatická rozhodnutí Google ruší pouze v případech, kdy byl váš web službou SafeSearch zjevně nesprávně zařazen do kategorie.


Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. SafeSearch and Your Website | Google Search Central  |  Documentation  |  Google for Developers. Google for Developers – from AI and Cloud, to Mobile and Web [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/safesearch

Související články

Základy vyhledávání

Základy SEO

Procházení a indexování

Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání

Monitorování a odstraňování chyb

Průvodce pro konkrétní stránky

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit