Jedná se o volný překlad článku https://searchengineland.com/why-good-content-costs-serious-money-384926
Stanovte si správný rozpočet, aby váš obsah mohl mít významný dopad na vaše potenciální zákazníky.
Už jste někdy něco hledali na internetu a chtěli jste si přečíst průměrný obsah? Já také ne. Kvalitní obsah ocení každý. Ale pokud jde o placení za kvalitu, už to tak horké není. Proč? Pojďme se podívat.
Obsah, který je navržen k rankování vs. obsah, který je napsán ke čtení
Než vytvoříte obsah pro web, musíte si obecně odpovědět na několik otázek.
- Komu je obsah určen?
- Co chceme, aby tento obsah způsobil?
Odpovědi určí, jaký jste obchodník.
Kliknutí je pro affiliate marketéry zásadní. To, co je pro mnohé uživatele příliš chaotické, marketéři připraví a nabídnou službu „hotovo pro vás“.
„Prozkoumali jsme pro vás možnosti; zúžili jsme váš výběr; klikněte sem a najděte skvělou cenu.”
Pro takový typ obchodníka je nejdůležitější, že zobrazí obsah a divák už pouze klikne na odkaz. Podrobné čtení není žádoucí. Brouzdání a klikání je vše, co diváci potřebují a chtějí. Marketér nemůže profitovat, dokud se neumístí, takže se snaží generovat obsah co nejlevněji.
Obsah napsaný ke čtení je poněkud jiný. Protože pokud jej nikdo nečte, nemůže dosáhnout svých cílů. Můžete se zeptat sami sebe: “Čeho chceme obsahem dosáhnout?” Díky kvalitnímu obsahu u vás může nastat změna. Tou změnou může být způsob, jakým čtenáři přemýšlejí o vaší firmě. Tou změnou může být, že vás čtenář vidí jako odborníka a vaše nabídka nebo hodnoty jsou mu sympatické. Zalíbí se mu vaše produkty, bude uznávat vaši odbornost a ocení vaše nápady. A pokud si čtenář obsah nepřečte, změna nemůže nastat.
Důležité je, na co obsah, který vytváříte, cílí. Pokud si přejete, aby čtenáři brouzdali a klikali, pak na ceně obsahu víceméně nezáleží. Čím levnější, tím lepší. Závodíte v budování zisku, takže kvalita obecně znamená minimální pokrytí témat, které uspokojí algoritmus vyhledávače.
Ale pokud jste firma, která slouží lidem, pak je na vás, abyste vytvořili obsah, který čtenáře ovlivní. Ale o jaký obsah se tedy jedná?
Co patří ke kvalitnímu obsahu?
Krev, pot a slzy. Nikdy se nejedná jen o příspěvek na blogu. Kvalitní obsah přidává na hodnotě webu a přidává hodnotu obchodu. Problém je v tom, že marketéři s obsahem už léta bojují. “Jaká je minimální cena, kterou můžeme požadovat za svůj obsah?” V důsledku tohoto vidíme velké množství nekvalitního obsahu. Toto není správný způsob uvažování o obsahu. Levný obsah jen málokdy nabízí skutečně špičkovou kvalitu. Opravdu dobrý obsah něco stojí. A často jde skutečně o vysokou cenu.
Proč? Kvalitní obsah se vytváří a nepíše se. Proto každý obsah má v sobě zapuštěné litry krve, potu a slz svého autora. A kvalifikovaná pracovní síla vyžaduje ohodnocení, které odráží čas strávený učením se řemeslu.
Model obsahu by měl znít: „Je třeba tvořit kvalitní obsah. Kolik stojí vytvoření kvalitního obsahu?“
Kvalitní obsah vyžaduje:
- Výzkum klíčových slov
- Průzkum prodkutu
- Znalost gramatiky
- Schopnost psaní
- Zkušenosti se psaním
- Obrazotvornost
- Optimalizaci
- Tvorbu titulků
- Editaci
- Design
Pravděpodobně jsem vynechal pár oblastí, ale každá výše uvedená oblast je dovednost sama o sobě. Ale když se výše uvedené spojí ve správném poměru, úspěch je na dosah. Je to alchymie, která spočívá ve vytváření dobrého obsahu. A ano, může to znamenat, že na vytváření kvalitního obsahu pracuje více lidí s různými dovednostmi. Jsou to však slova, která vždy výsledek výrazně pozvednou. Ale kolik by měl dobrý obsah stát? Abychom toto mohli rozhodnout, musíme se podívat na vědu, která stojí za tím, co obsah dělá.
Obsah je alchymie. Cena se odvíjí adekvátně.
Úkolem starověkých alchymistů bylo pokusit se proměnit kov ve zlato. Dnes se moderní alchymie odehrává v mysli. Behaviorální věda nám ukázala, že lidé často hledají různé znaky, aby dokázali porozumět světu. Stravují se v hojně navštěvované restauraci a vyhýbají se té klidné, protože věří, že bude podávat lepší jídlo. Vybírají drahou láhev vína a věří, že bude chutnat lépe.
A to je součástí alchymie kvalitního obsahu. Všichni víme, že psaní obsahu vyžaduje značné množství zdrojů. I když si čtenář neuvědomuje záludnosti tvorby obsahu, dokáže uznat, že si někdo dal s obsahem práci. Jinými slovy – obsah je viditelnou investicí do reputace vaší firmy, kterou může čtenář posoudit. Kvalitní obsah říká: “Jsme odborníci. Vyberte si nás.” A když čtenář vstřebá obsah, může dojít ke změně, kterou hledáte. Tou změnou může být rozhodnutí o koupi, přihlášení k odběru nebo se může stát, že si zákazníci zapamatují vaši firmu a vzpomenou si na ni, až budou připraveni nakupovat.
Nenasytnost po obsahu
Informace jsou zdrojem, který konzumujeme, stejně jako jídlo. A jakožto gurmáni hledáme kvalitní zdroje informací. Takto jsme se jako druh vyvíjeli prostřednictvím intersubjektivity. Internet dnes zpracovává velké množství našich sdílených znalostí. A nyní lovíme informace, které by nás nasytily.
Jako firma budete posuzováni podle kvality svých informací. Zpočátku budete posuzováni nedokonalým odhadem diváka, který vyhodnocuje váš obsah na základě toho, jakou hodnotu mu podle něj obsah poskytne, než jej zkonzumuje. Stejně jako u knihy je váš obsah posuzován podle obálky.
Prvky designu – jako je typografie a zajímavé H2 nadpisy – hrají obrovskou roli při rozhodování čtenáře o tom, zda je pro něj váš obsah zajímavý. A pak je třeba, aby čtenáře vaše slova udržela na stránce. Vaši potenciální zákazníci vás budou posuzovat podle úsilí, které věnujete svému obsahu, protože hledají ty nejkvalitnější informace, které jim pomohou učinit inteligentní rozhodnutí o nákupu.
To je důvod, proč je kvalita vašeho obsahu tak důležitá. Kvalitní obsah = velký dopad. Dosažení takového účinku vyžaduje úsilí, čas a dovednosti. A měli byste být připraveni za to zaplatit. Ale jak správně posoudit, kolik stojí kvalitní obsah?
Dopad obsahu
Pokud má obsah hmatatelný dopad, měli bychom za něj začít účtovat poplatky. Jak na to? Počet slov by měl být vodítkem. Pomůže vám rychle pochopit požadovanou hloubku obsahu. Ale to není cílem. Obsah je hotov, když je obsah dobrý. Ne proto, že bychom dosáhli určitého počtu slov. Obsah spojuje firmu se zákazníkem. Je to most, který pomáhá učinit správná rozhodnutí.
Slouží také jako nákladný důkaz spolehlivosti a může generovat potenciální zákazníky. Nebo může přitáhnout zákazníky na váš web a fungovat jako brána prostřednictvím vhodné e-mailové zprávy nebo hodnocení na Googlu.
A jak bylo již opakovaně řečeno, dobrý obsah ukazuje odbornost. Vyplatí se to tedy? Nepřemýšlejte o tom, kolik by měl obsah stát. Zamyslete se nad tím, jaký je váš rozpočet na obsah.
Jak nastavit správný rozpočet pro obsah
Obecně řečeno, váš rozpočet pro obsah by měl pocházet z vašeho rozpočtu na marketing firmy. Zapřemýšlejte o tom, co skutečně potřebujete. Potřebujete 45 článků, aby se vaše firma dostala do povědomí, nebo stačí článků jen 12? To je však otázka. “Co je třeba vytvořit, aby nastala změna, o kterou usilujeme?” Pak byste měli sestavit rozpočet, aby k tomu mohlo dojít.
Zvažte tyto otázky:
- Co jste připraveni zaplatit za změnu, o kterou usilujete?
- Jakou hodnotu má pro vás článek, který bude představovat vaši firmu?
- Jak se zavděčit člověku, aby o vaší firmě přemýšlel pozitivně?
Odtud musíte najít a shromáždit lidi, kteří vám pomohou vytvořit kvalitní obsah. SEO specialisté, autoři, designéři a editoři. Může to být jeden člověk, agentura, či několik šikovných lidí. A pokud to zní nákladně, je to proto, že to nákladné bude. To je důvod, proč musíte sestavit značný rozpočet pro svůj obsah. Kvalitní obsah je jako drahá láhev vína na polici supermarketu. Nekupujete ji, protože máte chuť na drink. Kupujete si ji, protože si chcete vychutnat kvalitní drahé víno. A pokud si přejete, aby váš obsah měl významný dopad, je třeba investovat do obsahu, který takový dopad bude mít.
Jedná se o volný překlad článku https://searchengineland.com/why-good-content-costs-serious-money-384926