Proč jsou pro nás cílové stránky tak důležité?
Stránka, na kterou se uživatel z výsledků vyhledávání odkáže na náš web, je velmi důležitá. Nenalezne-li tam odpověď, kterou skrze vyhledávač hledal, odejde a to je situace, o kterou žádný majitel webu nestojí.
V Collabimu máme možnost sledovat cílové stránky. Jestliže už Collabim používáte, určitě jste si všimli, že velmi často se na jednu cílovou stránku odkazuje více klíčových slov. Díky funkci sledování cílových stránek máme přehled o tom, zda se uživatel z výsledků vyhledávání dostává tam, kam si přejeme, a pokud tomu tak není, rychle to zjistíme a máme možnost pracovat na změně.
Co se stane, když se cílová stránka změní?
Pokud jsme pracovali na změně a uživatel se nyní dostává na stránku, na kterou chceme, aby se z vyhledávače odkázal, je vše v pořádku. Collabim nám v přehledu změn vstupních stránek sdělí, že změny bylo dosaženo, a můžeme být spokojeni se svou prací.
Změna však nemusí nastat v souvislosti s našim úsilím a už vůbec nemusí znamenat změnu pozitivní. To je další důvod, proč by nás měly změny vstupních stránek zajímat.
Plánujete nebo právě pracujete na přechodu z HTTP na HTTPS, rebrandingu, změně struktury, nebo měníte počet stránek svého webu? To jsou všechno situace, kdy musíme svoji pozornost zaměřit i směrem k cílovým stránkám.
Co dělat, když se cílová stránka (zejména na Google) často mění?
V první čadě je třeba se zamyslet, co nám tím vlastně vyhledávač říká:
“Google nebo Seznam: Nejsem si jist, na kterou cílovou stránku mám svého hledače poslat při zadání tohoto konkrétního vyhledávacího dotazu. Je to stránka A, nebo stránka B bude lepší, aby splnila očekávání mého hledače?”
Tím vytváříte v “mysli vyhledávače” potřebuje přemýšlet, což ho stojí čas a tedy peníze.
Jak mu pomoci v rozhodování, který stránka je lepší?
- Jednoznačný title, častý problém jsou duplicitní stránky => je třeba upravit
- Nedostatečné interní prolinkování
Jak zjistit duplicity na mém webu?
Nejjednodušší je zadat do Google “[vyhledávací dotaz] site:[vas-web.cz]”. Google Vám hned ve snippetech (náhledech) ukáže, které stránky zná se stejným či podobným title => možná duplicita? Pak jděte a vyberte tu jednu ideální, která poskytne na zadaný dotaz nejvíce hodnoty návštěvníkovi. Ty další přejmenujte nebo odstraňte (nezapomeňte na přesměrování).
Kde vytvořit vhodné interní prolinkování?
Stejně jako v předchozím případě jděte na Google a zadejte opět “[vyhledávací dotaz] site:[vas-web.cz]”. Stránky, které ve výsledcích vidíte, jsou ideálními kandidáty na vytvoření interního zpětného odkazu. Proč jsou ideální? Google totiž má již tyto stránky spojené se zmíněným vyhledávacím dotazem a je tedy logické, že pokud z těchto stránek povedete odkazy na tu hlavní, podpoříte ji tím více než z jiných stránek, které vyhledávač nemá vůbec zatím spojené s vytouženým vyhledávacím dotazem.
Pokud ani toto nepomůže, pak už zbývá jen klasický linkbuilding z externích (vizích) webů.
Tip pro práci s cílovými stránkami v Collabimu >
Nastavte si ručně cílovou stránku v sekci klíčových slov:
Ruční nastavení cílové stránky vám umožní nejen mít lepší přehled o tom, zda je URL shodná s URL z výsledků vyhledávání, ale pokud Collabim doposud ručně přidanou stránku nenalezl ve výsledcích vyhledávání, automaticky ji zařadí do sekce stránek a bude provádět její pravidelnou obsahovou a technickou kontrolu.
Sekce klíčových slov:
na první pohled vidíte, zda se cílové stránky shodují či nikoliv.
Sekce stránky:
ručním vložením cílové stránky docílíte i pravidelné kontroly. Více viz. naše nápověda – sekce Stránky.