Upozornění: Aktuálně jsme zaznamenali změnu ve fungování operátoru “allintitle:”. Google v některých případech nezobrazuje počet výsledků ve vyhledávání. KGR si proto můžete ověřit přímo v Collabimu přes funkci Změření KGR.
Jako mnozí jsem se před pár měsíci rozhodl vyzkoušel metodu KGR od Collabimu. Metoda není žádným zázračným receptem na úspěch bez práce, ale je to šikovný způsob prioritizace tvorby obsahu pro méně důležitá klíčová slova. Pomocí metody je možné vybrat klíčová slova, která mají největší šanci na přivedení návštěvníků s minimálními časovými náklady.
Pro otestování metody jsem vybral 2 klíčová slova, která odpovídala metodě KGR. Cílem bylo otestovat, jestli se opravdu dokážou rychle dostat do top 10 i když se bude jednat o kratší články. Konkrétně se jednalo o články na klíčová slova “jak vypnout iphone bez displeje” a “jak odemknout iphone bez home button”. Sepsání každého z článků trvalo necelou hodinu.
Výsledky článku “jak vypnout iphone bez displeje“
První z vytvořených článků byl podle měření pozic v Collabim ihned na 7. pozici a po měsíci postupně šplhal až se dostal do featured snippetu, kde se drží dosud.
Jak je vidět ve snímcích z GSC, tak článek zaznamenal za posledních 6 měsíců 284 prokliků a z toho 161 za poslední 3 měsíce.
Hledanost klíčového slova: 70
Aktuální pozice: Featured snippet
Čas strávený realizací: 1h
Výsledky článku “jak odemknout iphone bez home button“
Druhý z článků byl nejprve na 4. pozici a po 2 měsících se také dostal do featured snippetu.
Jak je vidět na snímcích z Google Search Console, tak není špatný ani výkon tohoto článku. Za posledních 6 měsíců dosáhl článek 320 prokliků, z toho 214 bylo za poslední 3 měsíce.
Hledanost klíčového slova: 90
Aktuální pozice: Featured snippet
Čas strávený realizací: 1h
Hodnocení reálného přínosu
Oba články v posledních měsících přivedly několik set návštěvníků, kteří se díky nim mohli dozvědět o eshopu. Ideálním měřitelným hodnocením přínosu by ale byly tržby. Ani jeden z článků však nepřivedl žádného přímého zákazníka. Vhledem k charakteru článků je možné, že někteří uživatelé, které články přivedly, neprovedli transakci ihned po návštěvě, ale až později. To znamená, že jejich akvizice bude připsána jiné vstupní stránce a možná i jinému kanálu. Od publikace jsme totiž zaznamenali zvýšené množství emailových dotazů s žádostí o technickou radu a někteří z tazatelů následně zakoupili zboží. V aktuálním stavu není možné zjistit, jestli dotazy pocházely od uživatelů, které přivedl jeden ze dvou zmiňovaných článků. Z toho důvodu bude dalším krokem přidání odkazu pro zaslání dotazu s předvyplněným předmětem do obou článků. Jak pokračuje v pátrání po měřitelných přínosech metody KGR se dozvíte v dalším díle.