Jak jsme zvýšili trojnásobně organickou návštěvnost pomocí SEO
Firma STREFA se na nás obrátila s požadavkem na optimalizaci pro vyhledávače s cílem zvýšit návštěvnost a ideálně také tržby z organické návštěvnosti. Důkladně jsme se s klientem seznámili, zjistili, analyzovali současný stav, viditelnost ve vyhledávačích a příležitosti. Následně jsme zahájili samotný proces optimalizace. Pojďte s námi nahlédnout do zákulisí.
O Včelišti
V marketingové agentuře Včeliště se specializujeme na obsahový marketing i tvorbu marketingových strategií a jejich následnou realizaci. Klientům také pomáháme s návrhem či redesignem stávajícího webu. Propojujeme při tom UX znalosti a postupy s marketingovou strategií, aby byly stránky připraveny pro obsahový marketing, úspěšné SEO, e-mail marketing, marketing na sociálních sítích i výkonnostní kampaně.
Strefa.cz
Firma STREFA s.r.o. byla založena v roce 2014 a zaměřovala se na střechy s produkty jedné jediné rakouské firmy. O dva roky později do sortimentu přidala výrobky dalších značek a rozjela svůj e-shop. Firma se postupně zvětšovala a rozvíjela v různých oblastech stavebnictví. Od roku 2020 STREFA disponuje rozsáhlým sortimentem pro celý dům včetně domácnosti a zahrady.
Než jsme se potkali
Klient získával většinu zákazníků skrze drahé výkonnostní kampaně (zejména PPC). Potřeboval posílit organickou návštěvnost z vyhledávačů a snížit tak závislost na Google Ads a Skliku.
Analýza klíčových slov
Odrazovým můstkem pro optimalizaci webových stránek se stala precizně připravená analýza klíčových slov, proto naše spolupráce začala jejím vypracováním. Získali jsme tak relevantní slova a fráze vztahující se k předmětu podnikání klienta.
Kromě identifikace nejvhodnějších spojení jsme v rámci analýzy klíčových slov dohledali i další důležitá data o hledanosti na Google a Seznamu a návštěvnosti z daných klíčových slov.
K daným slovům jsme také zjistili jejich:
- aktuální pozice,
- cílové stránky,
- konverzní poměr z přirozených výsledků vyhledávání.
Nadpisy, titulky, meta popisky
Na základě analýzy klíčových slov jsme provedli optimalizaci popisků stránek, titulků, meta descriptions a nadpisů H1, protože výrazně ovlivňují viditelnost a proklikovost stránky.
Takto vypadá náhled ve výsledcích vyhledávání po naší optimalizaci:
Například klíčové slovo „plastové okapy“, které má stabilní vysokou hledanost, dosáhlo první pozice ve výsledcích vyhledávání. U fráze „montáž okapových háků“ dělá průměrná měsíční hledanost 110 a článek s tímto klíčovým slovem se zobrazuje na tzv. nulté pozici (featured snippet = vybraný úryvek).
Optimalizace snippetů (= strukturovaná data, která umí zajistit vizuálně zajímavý formát zobrazení ve výsledcích vyhledávání Google) se projevila zvýšením prokliků. Nástroj Google Search Console ukázal nárůst celkového počtu kliknutí zhruba o 200 prokliků denně oproti stejnému období loňského roku.
Zároveň s tím se výrazně zvýšil počet zobrazení klientova webu v přirozených výsledcích vyhledávání.
V porovnávacím období šlo o zvýšení téměř trojnásobné.
Po roce spolupráce jsme pracovali s 1 106 klíčovými slovy, z nichž 1⁄4 figuruje v TOP 10 ve výsledcích vyhledávání.
Posun v pozicích v TOP 3 můžete vidět na následujícím grafu:
Výsledky za rok 2021 by mohly vyznít ještě mnohem lépe, ale každý měsíc přidáváme do měřícího nástroje nová klíčová slova, takže jich na pozici 21+ stále přibývá. I přesto – oproti roku 2020 – toto procento kleslo.
Úpravy kategorií
Podle výsledků analýzy klíčových slov jsme také upravili stávající kategorie produktů a vytvořili nové. Meta popisky i popisky kategorií jsou zatím automaticky generované, jejich optimalizace nás teprve čeká a nabízí slibný potenciál k dalšímu zlepšení.
Pro ušetření peněz jsme klientovi namísto parametrických kategorií navrhli virtuální, které pokrývají vyhledávané dotazy, pro něž se nehodí běžné kategorie. Virtuální kategorie také umožňují seskupení produktů podle různých klíčů, což pomohlo návštěvnosti z vyhledávačů.
Blogové články
Blogové příspěvky si klient nejdříve psal sám, ale koncem roku 2020 nechal tuto pravidelnou činnost na nás.
Články jsou skvělým způsobem, jak zvyšovat návštěvnost webu. Musí však být přívětivé pro vyhledávače i uživatele. Na oba faktory se při pravidelném psaní článků pro Strefa.cz samozřejmě zaměřujeme, což si hned ukážeme na konkrétních příkladech.
Nejúspěšnější články
Všechna klíčová slova, která jsme přiřadili článku Jak správně zvolit rozměr okapu a změřit rozvinutou šířku, jsou ve vyhledávači Google na pozicích TOP 3.
Článek si vede dobře i na Seznamu.
Kromě správného zařazení klíčových slov pomáhají také nadpisy formou otázek, respektive odpovědí, a interní hypertextové odkazy k provázání s ostatními částmi webu.
Článek splňuje i další kritéria SEO a UX:
- Řeší konkrétní problém.
- Je obsáhlý a přínosný.
- Tématem článku není aktuální (tedy pouze přechodný) trend.
Díky strukturovanému textu působí článek přehledně, na zajímavosti mu přidává také grafika a obrázky.
Článek měl mezi květnem a srpnem 3 047 unikátních návštěvníků a přinesl 136 000 Kč na obratu.
Druhý vybraný článek Zemní vruty: Postavte pevné základy bez betonování obsahuje hypertextové menu, které čtenářům usnadňuje orientaci v textu.
Navíc se u něho dá využít číslovaný seznam, což je jedno z kritérií funkční optimalizace. Uživatelé se díky seznamu snáze orientují a rychleji najdou řešení svého problému.
Budování zpětných odkazů
Kromě optimalizace celého webu jsme s klientem řešili také linkbuilding neboli posilování odkazového profilu webu, který je důležitým hodnotícím kritériem při řazení výsledků vyhledávání.
Abychom investovali úsilí do budování správných odkazů a posilovali spojení s největším potenciálem, zpracovali jsme nejprve strategii tvorby zpětných odkazů. V ní jsme porovnali odkazový profil STREFA s konkurencí, identifikovali příležitosti, jak budovat silný profil, a na tomto pak postavili pravidelný linkbuilding.
Na základě priorit ze strategie se soustředíme na ta spojení, která mohou přinést výsledek nejdříve. Zaměřujeme se také na obsahová klíčová slova pro články, protože i skrze ně se daří získávat zákazníky.
Výsledky optimalizace
Mluvme o prozatímních výsledcích, protože naše spolupráce s klientem pokračuje a stále nabízí prostor ke zlepšování. Od ledna 2020 do konce roku 2021 však vedla optimalizace webových stránek k nárůstu:
- počtu uživatelů o cca 64 %
- počtu nových uživatelů o téměř 68 %
- návštěvnosti o 62,60 %
- transakcí o 33 %
- tržeb o 75,57 %
Na dalším grafu je vidět, jak se od začátku naší spolupráce postupně zvyšoval také celkový počet kliknutí i zobrazení.
Chcete se také zvýšit organickou návštěvnost?
Pokud také platíte moc za výkonnostní kampaně bez valného výsledku nebo potřebujete nastartovat či posunout vaše SEO, obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme.