V roce 2010 jsme vytvořili eshop nově vznikajícímu obchodu, který měl v plánu nabízet na českém trhu kvalitní a luxusní hračky a to zejména pro ty nejmenší děti.
V té době bylo obtížné na českém trhu takové produkty koupit. Samotné prodeje v počátcích tohoto internetového obchodu nebyly nikterak velké, a tak se začalo uvažovat o nějaké formě online marketingu včetně SEO (optimalizace pro vyhledávače).
První práce na SEO jsme v První pozici začali realizovat začátkem roku 2013, kdy jsme se zaměřili na základní metody. Hlavní prioritou optimalizace byla nová značka v sortimentu eshopu, a to Bugaboo. Začali jsme budovat linkbuilding, a to zejména na tématicky podobných webech a katalozích a v podstatě všech důvěryhodných PR stránkách.
Příklady:
https://www.maminka.cz/clanek/pruzkum-trhu-golfky,
http://www.babypoint.eu/index.php?menu=prodejci&uid=536&pobocka=1
https://www.emimino.cz/diskuse/bugaboo-buffalo-154300/
Dále jsme nastavili nadpisy, od H1 až po H3, se správnou posloupností a zjevnou logikou:
V neposlední řadě jsme se zaměřili na Meta titulky a popisky, kdy jsme pro každou kategorii připravili originální titulek i popisek (např.):
Titulek:
1) Luxusní dětské kočárky Bugaboo
2) Kočárky Bugaboo = bezpečí a pohodlí pro miminka
Popisek:
1) Luxusní dětské kočárky Bugaboo, se kterými se neztratíte. Zajistí pohodlí pro Vaše dítě, ale i pro vás díky snadné manipulaci.
2) V našem obchodě nakoupíte spolehlivé kočárky Bugaboo. Přijďte do našich autorizovaných prodejen v Praze a Brně.
3) Buffalo je dokonalý dětský kočárek od značky Bugaboo. Je vhodný do každého terénu a velmi snadno se s ním manipuluje.
Každý článek i produkt měl správně vyplněn titulek, obsahující klíčové slovo, a popisek měl správný počet znaků, byl unikátní a obsahoval klíčová slova. V této době se ještě neřešila responzivita a technické SEO bylo v plenkách, a tak těchto pár online a offline faktorů stačilo k tomu, abychom zanedlouho zaznamenali první větší organické návštěvy a s tím spojené zvýšené tržby obchodu.
Postupem času se optimalizace internetového obchodu soustředila nejen na výrazy spjaté se značkou Bugaboo, ale také na nové značky, které obchod postupně přidával do své nabídky. Můžeme jmenovat například Joolz, Cybex, Stokke či Thule.
https://www.vandastore.cz/cs/detske-hracky/bugaboo/
https://www.vandastore.cz/cs/detske-hracky/thule/
Porovnání rychlosti webu 1. 1. 2014 až 1. 12. 2014 se stejným obdobím roku 2019
Rebranding eshopu
První opravdová výzva z pohledu SEO přišla v roce 2017 při přejmenování obchodu z Chytrý hračky na Vandastore a s tím spojený kompletní redesign a změna struktury eshopu. V tomto roce již byla pro SEO zásadní i technická zdatnost stránek. Snažili jsme se dosáhnout co nejvyšší rychlosti načítání stránek, nastavili jsme šifrovací protokol HTTPS a velkou péči jsme věnovali responzivitě eshopu. Výsledky naší práce potvrzuje i test pagespeed od Google, kdy koncem roku 2019 pro homepage stránek v mobilní verzi uděluje 85% a pro desktopové dokonce 93%. Na hlavních kategoriích jsou výsledky ještě lepší, a to konkrétně podstrana Bugaboo má v pagespeed Google 92% a desktopová 96%.
Během let, co pracujeme s tímto klientem, se potvrdil fakt, že SEO (optimalizace pro vyhledávače) přináší nejlepší poměr cena/výkon. Průběžně se pracuje i s ostatními reklamními kanály, tzn.: PPC reklama Sklik i AdWords, reklama na sociálních sítích a zbožových srovnávačích, ale ani jeden tento propagační kanál neměl zdaleka takové výsledky jako právě SEO.
Zobrazené období v Google Analytics je od 1. 1. 2018 do 1. 11. 2019
Hlídané výrazy a stabilita jejich pozic
Je zřejmé, že organicky na eshop přichází více jak 56% návštěv a tyto dělají cca 66% všech tržeb obchodu.
Pro hlídání pozic klíčových slov používáme Collabim, kde je vidět, že z celkového počtu cca 700 hlídaných slov je stabilně okolo 200 v top 3 na Google. Když se potom konkrétně zaměříme na první optimalizovanou značku (Bugaboo), jsou zde výsledky stabilní. A i ta nejvíce hledaná spojení s touto značkou (hledanost cca 7000/měsíc) se umisťují na prvním místě na google.cz
Vliv SEO na tržby a celkové ROI
Když se zaměříme na meziroční nárůst tržeb, zvedla se v porovnání let 2018 a 2019 návštěvnost o více jak 20% a objem tržeb rostl obdobným tempem.
Organická návštěvnost přináší firmě přibližně polovinu celkových tržeb. Investice do SEO včetně technických úprav webu přinesla další navýšení tržeb. Úpravy a optimalizace v celkovém objemu cca 300 hodin ročně se klientovi “zaplatili” i v minulém roce již po cca 5 měsících.