Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Přehled témat procházení a indexování (crawling, indexing)

Témata v této části popisují, jak můžete ovlivnit schopnost společnosti Google najít a analyzovat váš obsah, aby se zobrazil ve vyhledávání Google, a také jak zabránit společnosti Google v procházení určitého obsahu na vašem webu.

Zde je stručný popis každé stránky. Chcete-li získat přehled o procházení a indexování, přečtěte si průvodce fungováním vyhledávání Google.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
Témata
Typy souborů indexovatelných Googlem Google dokáže indexovat obsah většiny typů stránek a souborů. Prohlédněte si seznam nejběžnějších typů souborů, které může vyhledávač Google indexovat.
Struktura URL Zvažte uspořádání obsahu tak, aby adresy URL byly sestaveny logicky a způsobem, který je pro člověka co nejsrozumitelnější.
 

Mapy stránek (sitemaps)

 

Informujte Google o nových nebo aktualizovaných stránkách svého webu.
Crawlingový management

 

 

 

robots.txt

 

Soubor robots.txt říká vyhledávačům, které stránky nebo soubory si mohou nebo nemohou vyžádat z vašeho webu.
Kanonizace Přečtěte si, co je kanonizace URL a jak informovat Google o duplicitních stránkách na webu, abyste se vyhnuli nadměrnému procházení. Informujte se, jak Google automaticky detekuje duplicitní obsah, jak zachází s duplicitním obsahem a jak přiřazuje kanonickou adresu URL všem nalezeným skupinám duplicitních stránek.
 

Mobilní stránky

 

Zjistěte, jak můžete optimalizovat své stránky pro mobilní zařízení a zajistit jejich správné procházení a indexování.
AMP Přečtěte si, jak AMP funguje ve vyhledávání Google.
 

JavaScript

 

Při navrhování stránek a aplikací je třeba počítat s některými omezeními a zohlednit způsob, jakým prohlížeče přistupují k vašemu obsahu a jak jej vykreslují.
 

Metadata stránky a obsahu

 

 

Odstranění neboli removals

 

 

 

Přesuny a změny na webu

 

 

Více pro Crawl Budget, jak ho zlepšit, ale i na co si dát pozor, se dočtete v článku Crawl Budget.

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Google Crawling and Indexing | Google Search Central  |  Documentation  |  Google Developers. Google for Developers – Software Development Guides, Tools & More  |  Google Developers [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing

Související články

Základy vyhledávání

Základy SEO

Procházení a indexování

Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání

Monitorování a odstraňování chyb

Průvodce pro konkrétní stránky

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit