Svým klientům přináší zvýšení efektivnosti vynaložených prostředků do marketingu a jeho smysluplný strategický rozvoj založený na datech. Dejte vašemu marketingu smysl a podložte ho daty díky marketingové strategii založené na STDC rámci.
Přehled má sloužit k rychlému náhledu na vaše marketingové kanály, můžete ho otevřít kdykoliv ideálně třeba každý den ráno a vidět vývoj vašich online aktivit. Přehled obsahuje informace o třech marketingových kanálech a konverzním poměru webu pro Cíl 1.
Záhlaví
Obsahuje název dashboardu a především filtr časového rozsahu dat, které v reportu uvidíte.
Kdykoliv si v reportu nebudete vědět rady klikněte na otazník, který vás nasměruje na příslušnou část tohoto blogu.
Koláčový graf a konverzní poměr
Smysl: Ukázat rozložení návštěvnosti a konverzí poměr veškeré návštěvnosti pro Cíl 1.
Tuto část přehledu naleznete v jeho prostředku. Ukazuje koláčový graf rozdělený dle Výchozího seskupení kanálů v Google Analytics. To vychází z nastavení vašeho Google Analytics účtu. Pokud používáte výchozí nastavení, které vzniklo při vytváření účtu, a hojně používáte označení okazů pomocí UTM parametrů, může se vám stát, že množství zdrojů návštěvnosti budete mít v kategorii (Other), což není ideální situace a doporučujeme ji řešit s Digitálními architekty.
Klíčovou metrikou zde zobrazenou je Konverzní poměr Cíle 1 z Google Analytics. Je to tedy cíl, který má v Google Analytics přiřazen ID 1, většinou ten první vytvořený a my ho doporučujeme používat pro ten opravdu hlavní cíl webu. Pokud zde vidíte nulu, ale víte, že váš web dosahauje daleko většího konverzního poměru pravděpodobně využíváte cíl s jiným ID. Případně, což se stává dost často nemáte cíl nastaven vůbec. I v takovém případě se obraťte na Digitální architekty, který s nastavením vašich Google Analytics pomohou.
Co mi přináší optimalizace pro vyhledávače?
Smysl: Ukázat dopady organické návštěvnosti pro konverze na vašem webu. Zároveň ukázat vývoj organické návštěvnosti jako takové, která může reflektovat vaše SEO úsilí.
Tuto část přehledu tvoří následující metriky:
- graf – vývoj organické návštěvnosti v Google analytics
- Konverzní poměr (Cíl 1) – konverzní poměr z organické návštěvnosti pro nastavený Cíl 1
- Konverze – počet konverzí pro Cíl 1 z organické návštěvnosti
- Počet návštěv webu z organic – počet organických návštěv
Omezení:
- logicky pokud nemáte nastaven Cíl 1 vůbec či ho nemáte nastaven na jiný než hlavní cíl webu uvidíte zkreslené údaje a report si musíte upravit
Co mi přináší optimalizace pro vyhledávače v Collabimu?
Smysl: Ukázat výsledky vašeho SEO úsilí na základě vývoje průměrných pozic, které si měříte v Collabimu.
Tuto část přehledu tvoří následující metriky:
- Graf – Průměrný vývoj pozic ve vyhledávači vytažený z Collabim
Omezení:
- pro správnou funkci grafu je nutné mít alespoň několik slov v denním měření, jinak uvidíte nesouvislý graf s body dle 14denních měření
- na úrovni konektoru můžete filtrovat pouze slova z určitých štítků, zobrazení všech slov může ukazovat zkreslené údaje především pokud najednou přidáte
Kolik mě stojí a co mi přináší reklamní síť Google Ads?
Smysl: Ukázat hlavní metriky z reklamní sítě Google Ads a především srovnat konverzní poměr vůči konverzím z organického vyhledávání.
Tuto část přehledu tvoří následující metriky:
- Náklady – celkový součet útrat za vybrané období (costs)
- Konverzní poměr – konverzní poměr na stránce měřený facebook pixelem – nutné nastavit viz. dále (conversion rate)
- náklady/konverze – v angličtině též CPA (cost per acquisition) – kolik mě stojí jedna konverze – (cost/conversion)
- Konverze – počet uskutečněných konverzí (conversions)
- Cena za proklik – kolik mě stál jeden proklik z facebook reklamní kampaně (average CPC)
- Kliknutí – kolikrát bylo na reklamu kliknuto (clicks)
Omezení:
- Pokud vidíte v konverze nula, ale i tak víte, že lidi z Google Ads kampaní u vás nakupují pravděpodobně nemáte správně nastavené sledování konverzí
- Pokud nevyužíváte Google Ads jako výkonností marketingový kanál může být reportování konverzí na webu zkreslující, vždy zvažujte vaši konkrétní situaci
Kolik mě stojí a co mi přináší reklamní síť Sklik?
Smysl: Ukázat hlavní metriky z reklamní sítě Sklik a především srovnat konverzní poměr vůči konverzím z organického vyhledávání.
Tuto část přehledu tvoří následující metriky:
- Náklady – celkový součet útrat za vybrané období (Kampaň: Celkem utracené peníze)
- Konverzní poměr – konverzní poměr kampaní hodnocený reklamní sítí Sklik – nutné nastavit viz. dále (conversion rate) – vypočtené pole viz připojení konektoru Sklik
- Náklady/konverze – v angličtině též CPA (cost per acquisition) – kolik mě stojí jedna konverze – (cost/conversion) – vypočtené pole viz připojení konektoru Sklik
- Konverze – počet uskutečněných konverzí (conversions)
- Cena za proklik – kolik mě stál jeden proklik z facebook reklamní kampaně (Kampaň Kč: Průměrná cena za klik) – vypočtené pole viz připojení konektoru Sklik
- Kliknutí – kolikrát bylo na reklamu kliknuto (Kampaň: počet kliknutí)
Omezení:
- Zde je nutné si k některým metrikám pomoci pomocí tzv Calculated Fileds – Vypočtených polí, neboť Seznam zatím tyto především agregované metriky ve svém konektoru nezařadit, jejich nastavení je uvedeno v části připojení Sklik kontektoru
- Pokud vidíte v konverze nula, ale i tak víte, že lidi z Sklik kampaní u vás nakupují pravděpodobně nemáte správně nastavené sledování konverzí
- Pokud nevyužíváte Sklik jako výkonností marketingový kanál může být reportování konverzí na webu zkreslující, vždy zvažujte vaši konkrétní situaci
Závěr
Šablona reportu, kterou jsme zde představili a dali k dispozici zdarma je pouze ukázkou toho, co lze v Google Data Studiu dělat. Vám by měla pomoci velmi rychle hodnotit vývoj placeného a organického vyhledávání a dopad na váš web a potažmo byznys.
Pokud při kopírování reportu narazíte na problém, v reportu u konverzních poměrů vidíte nuly, či v koláčovém grafu velké množství návštěv ze zdroje (Other), obraťte se na Digitální architekty na marketing@digitalniarchitekti.cz , kteří vám rádi pomohou tento problém vyřešit.