Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Na vlastní e-shopovou kůži – díl 1 – Proč a kdo

Přejeme hezký den! Na internetu se dá najít spousta případových studií. Ty špatné obsahují pouze obecné moudra a floskule. Průměrné ukážou finální výsledek a poodhalí i trochu toho, jak se k výsledku dobrali. Ty nadprůměrné mají za cíl odhalit vše – konkrétní postupy, náklady a zisky. Těchto nadprůměrných případových studií publikovaných moc není, tak jsme… Detail článku »

Jak strojové učení mění SEO a jak se přizpůsobit

Lidé, kteří vyhledávají, sledují a komentují online svět, se neustále mění. V dnešní době hledají aktuální informace, virály a různé výsledky, díky čemuž je role strojového učení v SEO ještě důležitější. Stačí se podívat na nejnovější vývoj v Google RankBrain, abychom získali představu o tom, jak se vyhledávací algoritmus mění. Současná strojová technologie může podle… Detail článku »

SEO Analýza – Návod (krok za krokem) na komplexní SEO audit

SEO analýza nebo také SEO audit je jedním z nejzákladnějších kroků při tvorbě strategie optimalizace pro vyhledávače. Nedílnou součástí SEO analýzy je také Analýza Klíčových slov, kterou pak využíváme po dobu celé analýzy.  V tomto článku si podrobně rozebereme analýzu webu, jeho návštěvnost a technické parametry. Kompletní návod na to, jak si vytvořit analýzu klíčových slov, naleznete… Detail článku »

Chyby v optimalizaci stránek: proč se stránky nedostanou nebo neudrží v TOP 10

Nejdříve začnu tím, co vnímám jako problém při poptávkách po optimalizacích. Zadavatelé chtějí být dobře vidět, chtějí se dobře rankovat (umisťovat ve výsledcích vyhledávání), chtějí více organické návštěvnosti, což je samo o sobě jako definice cíle v pořádku. Již méně se ale řeší kvalita vstupních stránek, relevance cílového obsahu ve vztahu k optimalizovaným vyhledávacím frázím…. Detail článku »

Svatý grál v SEO

Vyhledávače neustále aktualizují své hodnoticí algoritmy. V roce 2018 udělal Google 3 234 úprav svého algoritmu. V průměru to je 9 úprav denně. Je to 8x častěji, než to bylo v roce 2009.Většina těchto úprav je malých a neznatelných pro vyhledávající i správce stránek. Přibližně 4x ročně vydává Google velký update (tzv. Core Update), který… Detail článku »

SEO a jeho konvenční pojetí

SEO je akronym (zkratka) anglických slov Search Engine Optimization (neplést s Optimalization). V Česku se pro tento pojem vžil překlad Optimalizace pro vyhledávače. Pod SEO si tedy můžeme představit optimalizační postupy, kroky a úpravy webových stránek tak, aby byly lépe dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů, jako jsou např. Google nebo Seznam.cz (v českých podmínkách), nebo… Detail článku »

Specializované oborové weby řešící problematiku SEO

Další okruh relevantních a autoritativních zdrojů informací z oblasti vyhledávačů tvoří specializované oborové online magazíny. Search Engine Roundtable Barry Schwartz vytvořil v roce 2014 stránky věnující se vyhledávačům jako svůj osobní blog. Barry přináší každodenní zpravodajství z odvětví, informuje o změnách algoritmů, novinkách, důležitých událostech, analyzuje zprávy autorit z oboru na sociálních sítích apod. Stránky… Detail článku »

Kde čerpat informace o SEO

O optimalizaci stránek pro vyhledávače koluje obrovské množství polopravd, mýtů, dezinformací a nepodložených nesmyslů. Chcete-li SEO studovat, získávat funkční tipy a rady, vždy vyhledávejte informace z autoritativních zdrojů. Obezřetní buďte vůči radám na diskuzních fórech a sociálních sítích. Pokud nějakou informaci dostáváte, vždy pátrejte po zdroji, splňuje-li podmínku důvěryhodnosti a autority. I důvěryhodné zdroje vždy… Detail článku »

Strukturovaná data zvýší návštěvnost a míru prokliku vašeho webu či e-shopu. Jaké typy implementovat?

Ve světě vyhledávačů nejsou strukturovaná data žádnou novinkou. V poslední době o nich ale slýcháme častěji. Mohou být velmi užitečným pomocníkem, protože vás odliší od konkurence, zvýší míru prokliku a zvednou návštěvnost. Pro strukturovaná data existuje několik typů schémat. Představíme si ty stěžejní, která doporučujeme implementovat na e-shop či web. Strukturovaná data ve zkratce Strukturovaná… Detail článku »

KGR: návod krok za krokem

Upozornění: Aktuálně jsme zaznamenali změnu ve fungování operátoru “allintitle:”. Google v některých případech nezobrazuje počet výsledků ve vyhledávání. KGR si proto můžete ověřit přímo v Collabimu přes funkci Změření KGR. 1) Projděte si analýzu klíčových slov a vyfiltrujte si slova s hledaností na Google menší nebo rovno 250. Pokud analýzu klíčových slov k webu ještě… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit