HTML, zkratka pro HyperText Markup Language, je textovým značkovacím jazykem používaným pro tvorbu webových stránek a popis strukturovaných dokumentů. Jak bude taková webová stránka vypadat, tedy jak ji prohlížeč zobrazí uživateli na jeho klientském počítači, určují tzv. HTML tagy (značky) a prvky – základní stavební kameny celého HTML. HTML se často chybně označuje jako programovací… Detail článku »
Co je to WWW a jak funguje
World Wide Web (WWW nebo také W3), v překladu celosvětová síť, je obrovskou sítí veřejných webových stránek uložených na webových serverech, ke kterým mají uživatelé prostřednictvím internetu přístup ze svých místních počítačů nebo jiných zařízení. Systém, dnes známý v běžném hovoru jen jako „web“, se skládá z následujících prvků: protokolu HTTP, lokátor URL či identifikátor URI, jazyka HTML…. Detail článku »
CMS (content management system): Co to je?
CMS je zkratkou anglického Content Management System, jinak také redakčního systému, který slouží ke správě obsahu webových stránek. Bez redakčního systému byste museli napsat statický soubor v HTML kódu a nahrát jej na váš server, což by bylo pro většinu provozovatelů webů značně obtížné. CMS umožňuje snadno vytvářet, upravovat a publikovat obsah i uživatelům, kteří nemají… Detail článku »
Co je SEO nastavení stránky
Zkratka SEO doslova znamená Search Engine Optimization – v českém překladu “optimalizace pro vyhledávače“. Konkrétně se jedná o proces vylepšování webových stránek, tak aby se umisťovaly na lepších pozicích ve vyhledávání a tím bylo dosaženo kýženého cíle. Cílem bývá obvykle konverze. Proces optimalizace zahrnuje úpravu stránek na základě hodnotících SEO faktorů, podle nichž algoritmus vyhledávače… Detail článku »
Jak se dělá SEO v obsahovém webu a na co je důležité se zaměřit
SEO je pro obsahové weby klíčovou součástí dlouhodobé strategie. Jaké jsou hlavní faktory a specifikace tvorby obsahu, který je vhodný pro vyhledávače i uživatele a jak postupovat při tvorbě „SEO-friendly“ webu? Klíčová slova Klíčová slova základním stavebním kamenem SEO. Jejich správný výběr umožňuje psát tematické články, které jsou nejen přívětivé pro vyhledávače, ale zároveň při… Detail článku »
Jaký je rozdíl ve srovnávačích a kolik stojí se do nich zapojit?
V roce 2021 pravidelně používalo srovnávače cen 50 % zákazníků a toto procento se stále zvyšuje. Jde o nástroj, který se v konkurenčním světě online obchodů stává čím dál tím užitečnějším, a patří do arzenálu většiny úspěšných e-shopů. Nabízí jim skvělé konverzní poměry, výhodné financování inzerce a možnost oslovit úplně nové zákazníky. Jinak řečeno, bez… Detail článku »
Jaký je první krok procesu optimalizace webu pro vyhledávače?
Upozornění: Počet výsledků ve vyhledávání Google nově můžete zobrazit přes tlačítko Nástroje po pravé straně obrazovky. Máte webové stránky, ale navštěvuje je minimum návštěvníků? Chtěli byste přivést více návštěvníků na vaše stránky a tím zvýšit počet konverzí? To je poměrně častý případ nových klientů, kteří se nám ozývají. O tom, jak zvýšit návštěvnost webu, jsme… Detail článku »
Jak vybrat klíčová slova
Upozornění: Počet výsledků ve vyhledávání Google nově můžete zobrazit přes tlačítko Nástroje po pravé straně obrazovky. Klíčová slova na stránkách jsou základním předpokladem pro to, aby se na ně stránka vůbec mohla umístit ve vyhledávání. Neznamená to však, že pokud stránku vycpete klíčovými slovy, instantně se umístíte na první stránce. Pojďme se podívat na to,… Detail článku »
Jak zjistit klíčová slova
Upozornění: Počet výsledků ve vyhledávání Google nově můžete zobrazit přes tlačítko Nástroje po pravé straně obrazovky. Připravujete nový obsah nebo pouze upravujete starší stránku? Jistě víte, že pokud na stránkách nemáte klíčová slova, pak se do vyhledávání dostanete jen ztěží. Ale jak zjistit, jaká klíčová byste měli na svoji stránku umístit? S tím vám může… Detail článku »
Autorita domény
Řešíte-li zpětné odkazy či linkbuilding jako takový, pak vás bude jistě zajímat termín domain authority (autorita domény), kterou vyvinula společnost Moz.com. Tento pojem označuje metriku, která hodnotí vliv a pověst příslušné domény. Hodnocení probíhá na škále 1-100 (1 je nejnižší, 100 je naopak nejvyšší možná hodnota) a označuje, jakou sílu má doména v umístění v… Detail článku »