U některých odkazů na webu můžete společnosti Google sdělit svůj vztah k odkazované stránce. Za tímto účelem použijte v tagu <a> jednu z následujících hodnot atributu rel.
U běžných odkazů, u kterých očekáváte, že je Google načte a zpracuje bez jakýchkoli výhrad, nemusíte atribut rel přidávat. Například:
<p>Můj oblíbený kůň je <a href="https://horses.example.com/Palomino">palomino</a>.</p>
Pro ostatní odkazy použijte jednu nebo více následujících hodnot:
Hodnoty rel | |
rel=”sponsored” | Odkazy, které jsou reklamou nebo placeným umístěním (běžně nazývané placené odkazy), označte hodnotou sponzorováno.
<a rel="sponsored" href="https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese">Appenzeller</a> ★ Poznámka: Atribut nofollow byl dříve pro tyto typy odkazů doporučován a je stále přijatelným způsobem jejich označování, i když je upřednostňován atribut sponsored. |
rel=”ugc” | Doporučujeme označovat odkazy na obsah vytvářený uživateli (UGC), jako jsou komentáře a příspěvky ve fórech, hodnotou ugc.
<a rel="ugc" href="https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese">Appenzeller</a> Pokud chcete ocenit a odměnit důvěryhodné přispěvatele, můžete tento atribut odstranit z odkazů, které zveřejnili členové nebo uživatelé, kteří dlouhodobě přispívají vysoce kvalitními příspěvky. |
rel=”nofollow” | Hodnotu nofollow použijte v případě, že jiné hodnoty neplatí a vy byste byli raději, kdyby Google nespojoval váš web s odkazovanou stránkou nebo ji neprohledával. Pro odkazy v rámci vlastního webu použijte pravidlo robots.txt disallow.
<a rel="nofollow" href="https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese">Appenzeller</a> |
Více hodnot | Můžete zadat více hodnot rel jako seznam oddělený mezerou nebo čárkou. Příklady:
<p>I love <a rel="ugc nofollow" href="https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese">Appenzeller</a> cheese.</p> <p>I hate <a rel="ugc,nofollow" href="https://cheese.example.com/blue_cheese">Blue</a> cheese.</p> |
Odkazy označené těmito atributy rel nebudou zpravidla sledovány. Nezapomeňte, že odkazované stránky mohou být nalezeny jinými způsoby, například pomocí map stránek nebo odkazů z jiných webů, a proto mohou být stále procházeny. Tyto atributy rel se používají pouze v prvcích <a>, které může Google procházet, s výjimkou nofollow, který je k dispozici také jako meta tag robots.
Pokud potřebujete zabránit tomu, aby Google načetl odkaz na stránku na vašem webu, použijte pravidlo robots.txt disallow.
Chcete-li zabránit společnosti Google v indexování stránky, povolte procházení a použijte pravidlo noindex robots.
Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ
Použité zdroje
- Qualify Outbound Links for SEO | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. Google for Developers – from AI and Cloud, to Mobile and Web [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/qualify-outbound-links
Související články
Procházení a indexování
- Mapy stránek
- Správa crawlingu
- Robots.txt
- Kanonizace
- Mobilní web a indexování podle mobilních zařízení
- AMP
- JavaScript
- Metadata stránek a obsahu
- Metadata stránek
- Meta značky
- Atributy rel
- Kvalifikujte své odchozí odkazy pro Google
- Odstranění
- Přesuny a změny webu
Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání
Monitorování a odstraňování chyb
Průvodce pro konkrétní stránky