Společnost Google podporuje řadu způsobů, které umožňují majitelům stránek kontrolovat, co se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání Google. Zatímco většina lidí se soustředí na to, aby se jejich stránky indexovaly, někdy je důležité udělat pravý opak: zabránit tomu, aby se obsah ve vyhledávání zobrazoval. Existuje několik důvodů, proč byste mohli chtít obsah před Googlem skrýt:
- Chcete-li omezit data: Můžete mít na svých stránkách umístěna data, která chcete zobrazit pouze uživatelům, kteří již na vašich stránkách jsou. Taková data můžete Googlu zablokovat, aby je neprohledával a nezobrazovala se ve výsledcích vyhledávání. Mějte také na paměti, že některé soubory publikované na vašem webu mohou mít metadata, která se mohou zobrazit ve vyhledávání. Další informace o tom, jak zabránit tomu, aby se redigované informace dostaly do vyhledávání.
- Skrytí obsahu, který má pro vaše publikum menší hodnotu: Vaše webové stránky mohou obsahovat obsah nízké kvality, který by se neměl zobrazovat ve vyhledávání. Pokud například váš web umožňuje uživatelům vytvářet obsah, může být část tohoto obsahu nekvalitní nebo dokonce spam. Povolení indexování takového obsahu může mít negativní vliv na umístění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání Google.
- Chcete-li, aby se Google zaměřil na váš důležitý obsah: Pokud máte velmi rozsáhlý web (více než stovky tisíc adres URL) a stránky s méně důležitým obsahem nebo pokud máte hodně duplicitního obsahu, možná budete chtít zabránit tomu, aby Google procházel duplicitní nebo méně důležité stránky, aby se mohl zaměřit na váš důležitější obsah.
Jak blokovat obsah
Zde jsou hlavní způsoby, jak zablokovat zobrazení obsahu ve službě Google:
Metody | |
Odstranění obsahu z webu | Použitelné: všechny typy obsahu
Odstranění obsahu z webu je nejlepší způsob, jak zajistit, aby se nezobrazoval ve vyhledávání Google ani nikde jinde na internetu. |
Ochrana souborů heslem | Použitelné: všechny typy obsahu
Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
Pokud máte na svých stránkách důvěrný nebo soukromý obsah, musíte jej chránit heslem, aby k němu měli přístup pouze oprávnění uživatelé. Tím také zabráníte tomu, aby se tento obsah objevil ve vyhledávání Google, nebo pokud se již objevil, případně odstraníte tento obsah z našich výsledků vyhledávání. |
pravidlo noindex | Použitelné: všechny typy obsahu
Metaznačka noindex robots je pravidlo, které společnosti Google říká, aby váš obsah neindexovala a nenechala jej zobrazit ve výsledcích vyhledávání Google. Na váš obsah lze stále odkazovat a navštěvovat jej prostřednictvím jiných webových stránek nebo jej uživatelé mohou navštívit přímo pomocí odkazu, ale obsah se nebude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google. |
Zakázat procházení pomocí souboru robots.txt | Použitelné: obrázky a videa
Google indexuje pouze ty obrázky a videa, které má robot Google povoleno procházet. Chcete-li zabránit přístupu Googlebotu k multimediálním souborům, zablokujte je pomocí pravidel robots.txt. |
Odhlásit se z konkrétních služeb Google | Použitelné: webové stránky
Můžete společnosti Google nařídit, aby nezahrnovala obsah z vašich stránek do určitých vlastností Google, jako jsou například Google Nákupy Google Hotely a pronájmy dovolených. |
Odstranění stávajícího obsahu ze služby Google
Pokud se obsah umístěný na vašem webu již zobrazuje v Googlu, můžete požádat o odstranění těchto výsledků vyhledávání. Přečtěte si, jak odstranit stránku hostovanou na vašem webu ze služby Google.
Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ
Použité zdroje
- Control the Content You Share on Search | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. Google for Developers – from AI and Cloud, to Mobile and Web [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/control-what-you-share
Související články
Procházení a indexování
- Mapy stránek
- Správa crawlingu
- Robots.txt
- Kanonizace
- Mobilní web a indexování podle mobilních zařízení
- AMP
- JavaScript
- Metadata stránek a obsahu
- Odstranění
- Kontrola toho, co sdílíte se společností Google
- Odstranění stránky hostované na vašem webu ze služby Google
- Odstranění obrázků hostovaných na vašem webu z výsledků vyhledávání
- Udržujte redigované informace mimo vyhledávání Google
- Přesuny a změny webu
Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání
Monitorování a odstraňování chyb
Průvodce pro konkrétní stránky