Také patříte k těm, kteří se rádi inspirují myšlenkami a nápady své konkurence? Není na tom nic špatného ani neobvyklého. Dejte však pozor, abyste svou konkurenci správně odhadli. Jak poznat opravdovou konkurenci a k čemu vám to bude dobré?
Posuzujme konkurenci správně
Hezký a přívětivý web našich konkurentů není všechno. Inspirovat se jen od oka je nejčastější chyba, která nám bohužel s růstem vlastních stránek nikterak nepomůže. Nejprve si ověřme umístění daného webu ve vyhledávačích a prověřme, zda web funguje, jak má. S tím nám pomůže Collabim a jeho několik funkcí, které posoudí kvalitu konkurenčních stránek.
Svatý grál
Svatý grál nám ukáže klíčová slova a hledanost webu kteréhokoli konkurenta sídlícího na území České nebo Slovenské republiky. Ačkoli je funkce skvělá, stále to nestačí. Přehled nám totiž ukáže tisíce i stovky klíčových slov. Nebudeme tedy vědět, na která se zaměřit. K tomu nám poslouží znalosti z předchozího webináře. Naučili jsme se rozkládat klíčová slova do štítků a s jejich pomocí následně řešit kategorie. A to takové, které nám jsou blízké nebo nám mohou přinést vysoký zisk. Z těchto informací se dozvíme, kam ještě můžeme růst, kde leží náš potenciál a jaké nové návštěvy nám mohou přinést další tržby. Nedozvíme se však to zásadní. Kde a co máme zlepšit.
Sledování konkurence
Další nástroj nám pomůže pouze v případě, že jsme ochotni být sebekritičtí a připustíme si vlastní nedokonalost. Většina lidí si totiž za svou konkurenci vybírá horší weby. Finální reporty pak vypadají lépe a my se můžeme radovat z “úspěchu”. Nakonec, jsme to my, kdo má více klíčových slov v top 3 nebo v top 10.
Brandová klíčová slova
Dejme pozor na tzv. brandová klíčová slova. Ta jsou typická pro jednu jedinou značku na trhu. Z toho důvodu nebude sledování konkurence zcela přesné a grafy mohou být zkreslené. V porovnání s brandovými výrazy získáme lepší umístění než ve skutečnosti máme.
Kdo je naše konkurence?
Jako konkurenci si vždy určujme weby, které jsou mnohem lepší než my. Jsou to ty, které mají mnoho klíčových slov v top 3 a top 10. Věnujme dostatek úsilí pro jejich nalezení a identifikaci. Následně je nezapomeňme vložit právě do nástroje Sledování konkurence.
Proč používat Sledování konkurence?
Jediným kliknutím zjistíme klíčová slova, u kterých se konkurenční stránky umisťují lépe než my. Klikneme na danou stránku a se značnou dávkou sebekritiky si přiznáme, že konkurenční web je opravdu lepší. Zaslouží si pozornost zákazníků. Takovou stránku hledáme. To je náš vzor.
Inspirace začíná zde
Vyberme si zhruba tři konkurenční weby a rozklikněme je. Pak si vezměme papír a tužku a zahrajme si na nezúčastněného zákazníka. Zapišme si všechny postřehy, které nás během zkoumání webů napadly. Garantujeme vám, že na konci získáte minimálně tři způsoby na zlepšení svého webu. Při tvorbě textů pak používejme již dříve zjištěná klíčová slova. Nejlépe tak, aby dokonale odpovídala našim zákazníkům.
Co získáme s lepším webem?
Nejen, že se naše umístění se v žebříčku vyhledávání zvýší, ale návštěvníci se budou rádi a často vracet, doporučí nás a vytvoří zpětné odkazy, které k nám přivedou další klienty. Díky tomu se nám bude dařit i v oblasti PPC reklamy. Každý web s vysokou kvalitou vstupní stránky má levnější reklamu. Proč tomu tak jsme si vysvětlili v jednom z předchozím dílů.