Jedná se o volný překlad článku https://www.searchenginejournal.com/the-epic-rise-of-seo-how-why-and-where-to-make-an-investment/194215/
Úspěšná SEO strategie může vaší firmě přinést četné odměny. Naučte se investovat do SEO a přidejte tuto disciplínu do svého marketingu.
Jste obchodník, který má důvtip. Víte, jak je důležité přizpůsobovat se změnám, které přicházejí s dobou, jak je třeba přijímat nové technologie a využívat nové příležitosti. Není tedy překvapením, že jste poznali, jak je optimalizace pro vyhledávače (SEO) důležitá. Koneckonců SEO je na obrovském vzestupu a pomáhá firmám všeho druhu najít nové zákazníky. A pokud jste v procesu expanze – nebo o tom jen uvažujete – mělo by být SEO důležitou součástí vaší marketingové strategie. Možná se však sami sebe ptáte, jak byste se měli v této oblasti zapojit. Opravdu to stojí za ten čas, energii a investice? Jednoznačně ano.
Máme všechny informace, které potřebujete vědět o tom, proč potřebujete SEO, jak do něj investovat a vše ostatní, co byste mohli potřebovat, abyste přesvědčili váhavou protistranu ve vaší organizaci.
Vyplatí se SEO?
Každý podnik ve 21. století potřebuje webové stránky. A protože potřebujete web, potřebujete SEO, aby vás zákazníci našli. Jde o nejlepší a cenově nejefektivnější způsob, jak oslovit zákazníky. Pomáhá budovat vaši důvěryhodnost a dává vám jasnou představu o tom, co vaši zákazníci hledají. Dobré SEO znamená lepší návštěvnost, nárůst potenciálních zákazníků a více konverzí.
SEO rozšíří váš marketingový plán
Vaše firma se nenachází ve vzduchoprázdnu. A protože internet obecně a mobilní zařízení zvláště zůstávají primárními nástroji pro vyhledávání na straně zákazníků, vaše online přítomnost je prvořadá. SEO funguje ve spojení s vašimi dalšími marketingovými aktivitami a zesiluje vaše výsledky.
Představte si například, že jste společnost, která nabízí instalaci tepelných čerpadel a potenciálním zákazníkům lokálně rozesíláte poštovní zásilky s pohlednicemi. Jeden ze zákazníků má zájem o cenovou nabídku instalace, ale přišel o zaslaný leták a nemůže si vzpomenout na název vaší firmy. Hledá tedy „instalaci tepelných čerpadel v Českých Budějovicích“. Díky vaší investici do SEO se vaše společnost ukazuje na předních příčkách stránek ve vyhledávačích (SERP) a zákazník vás tak kontaktuje místo některého z vašich konkurentů.
V tomto příkladu váš leták i vaše investice do SEO odvedly svou práci, přičemž oba tyto způsoby dohromady fungovaly lépe, než by mohly fungovat každý zvlášť.
Růst
Podle studie společnosti The Business Research Company globální trh služeb vyhledávačů v letech 2015 až 2020 dosáhl hodnoty téměř 46,7 miliardy dolarů. Očekává se, že tento trend rychlého růstu bude pokračovat, přičemž trh se SEO službami dosáhne do roku 2030 hodnoty 217,8 miliardy dolarů. Samozřejmě není žádným překvapením, že největším jménem v této oblasti zůstává Google. Podle Similarwebu je napočítáno více než 89 miliard návštěv Googlu měsíčně. To mu dává zdaleka největší podíl na trhu, který představuje 92 % všech vyhledávání. Pokud však vaše webové stránky nedosahují vysokých pozic v SERPu, přicházíte o spoustu zákazníků. Efektivní SEO otevírá dveře exponenciálnímu růstu a pomáhá vám odlišit se od konkurence.
SEO vytváří pozitivní zkušenosti
Bez ohledu na to, jak úspěšní jste v marketingu, spotřebitelé budou vaše kampaně vždy vnímat s určitou mírou skepse. Je to proto, že vědí, že vaším cílem je prezentovat vaši značku v co nejpozitivnějším světle. Koneckonců, McDonald by neprodal ani zdaleka tolik hamburgerů, kdyby jejich slogan zněl „Celkem to ujde“ místo „Miluji to“.
Studie zjistily, že až 82 % spotřebitelů uvádí, že čtou online recenze na místní firmy, přičemž 91 % uvedlo, že díky pozitivním recenzím je pravděpodobnější, že firmu či společnost využijí. Nejste si jisti, co mají recenze společného se SEO?
Spojení mezi Google recenzemi a hodnocením SEO trvá již delší dobu, protože pozitivní recenze jsou silným signálem pro vyhledávače o důvěryhodnosti a autoritě vašeho webu. Nyní, když jsme zhodnotili výhody SEO, pojďme se blíže podívat na obsah SEO kampaně.
Jaká je obvyklá návratnost investic pro SEO?
Všechny úspěšné firmy mají jedno společné: mají zisk, jsou solventní a nejsou zatíženy dluhy. Důležitou součástí toho je dělat chytrá rozhodnutí, co se týče financí. Přiznejme si otevřeně – SEO není zdarma. I přestože jste ochotni udělat všechnu práci sami, stále vás to bude stát značné množství času, abyste vykonali všechny úkony, které SEO vyžaduje. A to je čas, který jste mohli věnovat jiným obchodním aktivitám. Ale věřte, že SEO stojí za to.
Existuje několik různých metrik, které můžete použít k měření návratnosti investic (ROI) vašeho SEO. Úspěšnost své kampaně můžete měřit například pomocí:
- Organického vyhledávání – hodnocení vaší stránky na Googlu nebo jiných vyhledávačích.
- Organické návštěvnosti – neplacená návštěvnost webu z vyhledávačů.
- Obchodních metrik – jako jsou mimo jiné zpětné odkazy, zobrazení nebo míra prokliku.
- Ziskovosti společnosti – konverze a prodeje
Kolik byste měli investovat do SEO?
Nyní by již mělo být jasné, že vaše firma potřebuje SEO. A to znamená vyčlenit na SEO část svého marketingového rozpočtu. Ale kolik přesně? Pokud nevíte, kde vůbec začít odpovídat, nejste sami. Bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. V závislosti na tom, odkud začínáte a kam směřujete, existuje obrovské množství proměnných. Ale je jisté, že stejně jako u tepelného čerpadla či rybářských potřeb dostanete to, za co zaplatíte.
Pokud zkusíte zvolit cestu nízkého rozpočtu, pravděpodobně dosáhnete nízkorozpočtových výsledků. Mohlo by se stát, že uzavřete smlouvu s jedním z mnoha podvodníků v oblasti SEO se „zaručenými výsledky na první stránce!“ a stali byste se tak obětí mnoha black hat taktik, které vás nakonec penalizují a viditelnost vašeho webu účinně vymažou.
Nicméně pokud nemáte obrovský rozpočet na SEO, není třeba se bát. Stále můžete dosáhnout dobrých výsledků, když se zaměříte na několik nejdůležitějších faktorů, jmenovitě:
- Architektura webu: Zajistěte dobré procházení, dodržujte pokyny pro webmastery a věnujte pozornost uživatelskému dojmu.
- Dobrý obsah: Pravidelně přidávejte nový obsah bohatý na klíčová slova, který odpovídá vyhledávacím dotazům a uspokojuje záměr uživatele.
- Kvalitní zpětné odkazy: Přirozené zpětné odkazy (nikoliv odkazové farmy) z důvěryhodných stránek vám mohou pomoci vystřelit v žebříčku.
Ale co to znamená v korunách? Krátká (a nepochybně frustrující odpověď) je, že „záleží“. SEO vyžaduje čas a pokud očekáváte výsledky přes noc, budete zklamáni. Abyste viděli výsledky, měli byste si rozpočítat minimálně šest měsíců. A to se bude lišit v závislosti na vašich potřebách. Prvotřídní SEO agentura provozující místní kampaně vám může účtovat i přes 10 tisíc Kč měsíčně. Pokud míříte výše, bude mezinárodní kampaň vyžadovat pětkrát až desetkrát vyšší rozpočet. Ale samozřejmě, že nákladově nejefektivnějším způsobem, jak zacházet se SEO, je jednoduše se stát expertem čtením článků, jako je tento.
Jak investovat do SEO?
Prvním krokem při investování do SEO je stanovení vašich cílů. Přemýšlíte o rozšíření svého prodeje? O rozšíření povědomí zákazníků? Přáli byste si zobrazovat se ve vyšším počtu vyhledávaných výrazů? Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout, a poté rozhodněte o strategii. Jakmile budete mít připraven plán útoku, můžete zjistit, jakou taktiku potřebujete k dosažení této strategie.
Jste zmateni rozdílem mezi strategií a taktikou? Nejjednodušší způsob, jak si to zapamatovat: taktiky jsou v malém měřítku, zatímco strategie ve velkém. Strategie znamená “proč” a taktika znamená “jak”.
Potřebujete pomoci s vývojem komplexní SEO strategie? Pokud máte rozpočet na pokrytí, existuje řada placených SEO nástrojů, které za dané peníze stojí. Od průzkumu klíčových slov až po vyhodnocování zpětných odkazů vám tyto programy mohou poskytnout jasnější vhled do vašich kampaní a pomohou vám zvýšit celkovou efektivitu SEO.
Investovat do SEO, nebo do PPC reklam?
SEO má lepší průměrnou návratnost investic než reklama s platbou za proklik (PPC), takže to je ta správná volba, ne? Ne. Obojí je cenné a v ideálním případě byste měli mít mix placených a organických kampaní ve vyhledávání, které mají smysl pro vaši společnost a vaše současná aktiva. Každá z těchto variant má své silné a slabé stránky. Přestože by toto téma vydalo na celou knihu, pokusíme se vám poskytnout velmi stručný přehled výhod každé z těchto variant.
Výhody SEO
- Návštěvnost webu: SEO může pomoci zvýšit celkový počet lidí, kteří navštíví váš web, a celkově získat více kliknutí.
- ROI: Jak již bylo zmíněno, SEO je nákladově efektivnější než PPC, i když je třeba upozornit, že ani jedno není levné ani snadné.
- Povědomí: Organické vyhledávání představí vaši firmu potenciálním zákazníkům na základě vyhledávacích dotazů, zvýší viditelnost hledaných výrazů a vystaví lidem vaši společnost.
- Důvěryhodnost: Vysoké hodnocení v SERPu může hrát velkou roli při budování důvěry. Mnoho uživatelů přeskočí placené reklamy a místo toho klikne přímo na první organické výsledky.
- Dlouhodobější výsledky: Zatímco v rámci SEO nějakou dobu trvá, než se výsledky projeví, trvá také déle, než odezní. Optimalizovaný web si může udržet vysoké hodnocení i dlouho po deaktivaci PPC kampaně.
- Stabilita: Stejně jako v předchozím případě – zatímco umístění PPC reklamy se může měnit podle nabídek konkurence, web s dobrým SEO si udrží relativní pozici, i když na něj na chvíli zapomenete.
Výhody PPC
- Rychlejší výsledky: Jakmile spustíte placenou kampaň, měli byste okamžitě zaznamenat vyšší návštěvnost, kliknutí a konverze.
- Změny algoritmu neovlivňují umístění: PPC se uchází o přední místa v SERPu, což znamená, že nemusíte přehodnocovat obsah a strategie pokaždé, když Google aktualizuje algoritmus vyhledávače.
- Větší kontrola: Protože máte kontrolu nad svými výdaji, budete vždy vědět, jaké výnosy získáváte, což zase usnadňuje sestavování rozpočtu.
- Přesnější cílení: Reklamy v placeném vyhledávání vám umožňují cílit na základě celé řady faktorů, včetně demografie, geografie a denní doby, takže můžete přesněji sledovat publikum.
- Můžete využít vizuální reklamy: Lidé pak s větší pravděpodobností kliknou na obrázky produktu, který hledají. Toto je možné s PPC, ale ne s organickým vyhledáváním.
Vaše investice do SEO
Do čeho přesně investujete svůj rozpočet na SEO kampaň? Ve zkratce to je architektura a obsah. Pokud jste zruční s HTML a CSS, je vhodné váš web zhodnotit, abyste se ujistili, že je dobře sestavený. To znamená zlepšit možnosti procházení a omezit strukturální problémy, zajistit dobré uživatelské prostředí, které se rychle načte a nebude zobrazovat stránky 404.
Pokud se v kódu nevyznáte, je záhodno najmout profesionála, který to za vás zpracuje za rozumnou cenu. Obsah je trochu přímočařejší. Chcete zajistit, aby vaše webové stránky obsahovaly informace, které vaši zákazníci hledají. Efektivní a smysluplný obsah zajistí požadovanou návštěvnost a zlepší vaši celkovou návratnost investic.
Jak strukturovat své investice do SEO?
Nyní je čas zjistit, kam by měl váš rozpočet směřovat. Stejně jako téměř u všeho, co souvisí se SEO, ani zde neexistuje žádné univerzální řešení. Co bude fungovat pro vaši firmu, závisí na mnoha faktorech – včetně vaší nabídky, vašich cílů a celkového marketingového rozpočtu. V ideálním případě by bylo záhodno najmout si silný SEO tým. Existuje velké množství profesionálů, kteří mají zkušenosti s různými aspekty SEO, včetně technického SEO, průzkumu klíčových slov a tvorby obsahu. Nemáte rozpočet na to, abyste někoho zaměstnali? Nevěšte hlavu, to všechno jsou dovednosti, které můžete zvládnout sami pomocí průzkumu a tvrdé práce. Mějte na paměti společné rysy, které sdílejí profesionálové v oblasti SEO a sami pracujte na kultivaci těchto dovedností.
Závěr
SEO je značný závazek. Ale není nedosažitelný. Už nyní jste udělali skvělý první krok pouhým přečtením tohoto článku. Je toho hodně, ale se správným přístupem a jasnou strategií můžete dosáhnout požadovaných výsledků, bez ohledu na to, jaký máte rozpočet. Nyní se dejte do práce a začněte pracovat na svých pozicích.
Jedná se o volný překlad článku https://www.searchenginejournal.com/the-epic-rise-of-seo-how-why-and-where-to-make-an-investment/194215/