Lidé, kteří vyhledávají, sledují a komentují online svět, se neustále mění.
V dnešní době hledají aktuální informace, virály a různé výsledky, díky čemuž je role strojového učení v SEO ještě důležitější.
Stačí se podívat na nejnovější vývoj v Google RankBrain, abychom získali představu o tom, jak se vyhledávací algoritmus mění.
Současná strojová technologie může podle společnosti Accenture zvýšit produktivitu podnikání až o 40 %.
Pokud si stále nejste jisti, jak strojové učení mění SEO, je čas tomuto věnovat pozornost.
Strojové učení už není nic nového, funguje roky.
Avšak ti, kdo si osvojili první kroky, jsou nyní napřed před konkurencí.
Například v roce 2017 Netflix ušetřil 1 miliardu dolarů pomocí strojového učení k vytváření personalizovaných doporučení.
V poslední době způsobil Google RankBrain revoluci v určování výsledků vyhledávání.
Technologie strojového učení se přizpůsobuje a reaguje na data a časem se učí, aby lépe odpovídala na vyhledávací dotazy.
To pomáhá zajistit lepší přesnost výsledků vyhledávání rychlostí nad rámec lidských schopností.
Marketingový specialisté májí často za úkol dělat více za méně. A je pro ně předpokladem úspěchu návratnost investic a efektivita.
Musejí se naučit nové dovednosti a přizpůsobit se tomu, jak se věci s nástupem této technologie rychle mění.
Pokud ne, můžou brzy zaznamenat výrazný pokles viditelnosti, konverzí a návštěvnosti na svých webech a e-shopech.
Možná si myslíte, že je to kvůli aktualizaci algoritmu, ale nemusí tomu tak být.
S čím by to mohlo souviset, je strojové učení, které mění SERP a způsobí, že web vašeho klienta proklouzne dále dolů po stránce, kde ho nikdo neuvidí.
Co je to strojové učení?
Než se pustíme do toho, co se změní, pojďme si jasně a jasně definovat, co to je strojové učení.
Strojové učení je část umělé inteligence (AI) zabývající se algoritmy, které umožňují počítačům učit se.
Vyplývá to z knihy „Programování kolektivní inteligence“ Tobyho Segarana.
Technologie hlubokého učení (další úroveň strojového učení) se trénují samy – na základě neuronových sítí. To je místo, kde se masivní datové sady kombinují s možnostmi rozpoznávání vzorů tak, aby se našly vzory a umožnilo se samoučení rozhodovat.
Proč se věci mění?
Dnešní uživatel žije ve světě, kde očekává, že informace a výsledky budou poskytnuty okamžitě. Proto Google, Facebook, Apple a Amazon staví strojové učení do jádra toho, co dělají, aby mohly držet krok a poskytovat rychlost, přesnost a preciznost.
Jako SEO profesionálové musíme udělat totéž.
Musíme s touto změnou držet krok se SERP a zároveň se snažit pochopit masivní datové pochody.
Musíme se také neustále učit nové dovednosti potřebné k vyhledávání a jednání podle statistik vyhledávání.
Lidský mozek pojme ekvivalent milionu gigabajtů paměti, zatímco stroje pojmou více než biliony gigabajtů.
Pomoc je nutná, protože realita je taková, že bez pomoci toho nelze dosáhnout tak efektivně, jak bychom si všichni přáli.
Jak to změní roli SEO profesionálů?
Google se neustále učí, jak se na věci lépe dívat a porozumět jim mnohem hlouběji než kdy dříve.
To jim umožňuje poskytovat lepší výsledky koncovým uživatelům, které uspokojí jejich záměry.
Vaše nová odpovědnost je zajistit, abyste měli obsah, který je v danou chvíli relevantní a užitečný napříč všemi zařízeními, platformami a formáty obsahu.
Pokud váš obsah neposkytne uživatelům pozitivní zážitek, nebude pro vás lehké umístit se na nejvyšších pozicích SERP, protože stroje se stále učí a jsou chytřejší.
Google má nepřeberné množství údajů o koncových uživatelích.
Tyto údaje pomáhají Googlu pochopit, co uživatelé považují za užitečné a relevantní, a umožňuje stroji porozumět zájmům a preferencím uživatelů, aby mohl lépe třídit a hodnotit výsledky vyhledávače.
Google chce na cestě zákazníka spojit skvělý obsah s potenciálními zákazníky vašich klientů.
Ideálním způsobem je tedy vývoj obsahu vašeho webu, směrem, který zajímá vaše koncové zákazníky.
Strojové učení může pomoci se SEO – například porozumění dotazům ( záměr ), personalizace a hlasové vyhledávání .
To znamená, že se můžete více soustředit na zážitek z obsahu a poskytování vysoce kvalitních zážitků z obsahu pro své klienty.
Obojí lze provést prostřednictvím služeb pro vývoj a optimalizaci obsahu napříč fragmentovanou cestou uživatele.
Mnoho podnikatelů bojuje s tvorbou obsahu (může pomoci strojové učení) a vždy si klade následující otázky:
- O čem bych měl psát?
- Jaká jsou aktuální témata?
- Co říkají uživatelé o mé značce?
- Nemám prostředky na tvorbu obsahu. Co může pomoci?
Technické SEO – bude i nadále relevantní?
Technické SEO bude vždy relevantní.
Postupem času však lze snížit množství času, zdrojů a práce s technickým SEO, protože to bude vyžadovat méně lidské interakce.
Google Search Console (GSC) bude nakonec zcela spuštěna na technologii strojového učení, která omezí lidskou interakci.
Pamatujte si, že strojové učení zde není k nahrazování, ale k pomoci.
Mnoho dodavatelů softwaru a platforem vytváří nástroje a aplikace, které jsou optimalizované pro SEO a dodržují osvědčené postupy SEO.
Pokud využíváte správnou technologii strojového učení, můžete ušetřit čas na úkoly, jako jsou:
- Analýza klíčových slov.
- Technické audity.
- Optimalizace obsahu.
- Distribuce obsahu.
- Interní propojení.
S kratším časem potřebným na technické SEO se můžete více soustředit na vytváření vysoce kvalitního obsahu na základě záměru.
Jak pomohou strukturovaná data?
Mít strukturovaná data je nesmírně důležité, abychom pomohli vyhledávačům lépe porozumět obsahu a vrátit koncovým uživatelům více informativních výsledků.
Kdykoli můžete vyhledávacím strojům poskytnout údaje způsobem, kterému rozumí, může to pomoci zvýšit vaši viditelnost, indexaci a míru prokliku.
Strukturovaná data jsou fantastický způsob, jak získat větší organickou návštěvnost.
Vysoká míra prokliku je signál koncového uživatele, který informuje Google, že váš obsah je populární a uživatelé s ním pracují.
Strukturovaná data nejsou pro každou značku, ale pokud máte klienta, který prodává věci online, může schéma pomoci vylepšit výsledky vyhledávání zobrazením uživatelů:
- Informace o produktu.
- Ceny.
- Recenze.
- Další cenné datové body.
To vše může pomoci přesvědčit uživatele, aby si koupili více produktů nebo služeb vašeho klienta.
Kvalita odkazu
Dnes jsou odkazy stále důležité.
Ale všechno je to spíše o kvalitě než o kvantitě.
Čím více kvalitních odkazů máte ze souvisejících domén, tím vyšší bude hodnocení můžete od Googlu získat.
Ještě více, pokud máte kvalitní a užitečný obsah, který jej podporuje.
Důrazně doporučuji provést audit odkazu, abyste zjistili, zda toxické odkazy nepoškozují viditelnost vyhledávání vašeho klienta.
Další nezbytná součást každé úspěšné SEO kampaně: sledování portfolia odkazů.
Ztratily vaše stránky nějaké odkazy?
Ztráta odkazů z webů s vysokou autoritou může mít dopad na viditelnost a provoz vašeho vyhledávače.
Zlepšení zákaznické zkušenosti
Strojové učení již společnostem pomáhá snižováním nákladů o 38 %.
Zároveň pomáhá vytvářet lepší informace a inteligenci zákazníků ( 37% ) a zlepšovat zákaznické zkušenosti.
Obrázek 2 zdroj: https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2020/09/machine-learning-case-frequency-5f5a27a1c721c.jpg
Strojové učení pomáhá podnikatelům tím, že poskytuje přehled o chování spotřebitelů v reálném čase.
Pokud to zkombinujete s důrazem na vytváření kvalitního obsahu, vaše výsledky se zlepší.
Pokud je váš obsah oblíbený a generuje mnoho návštěv, uživatelé zůstávají s obsahem v kontaktu a interagují s ním a vaše stránka bude dominovat SERP.
Závěr
SEO se rychle mění s pokroky ve strojovém učení.
Pomáhá nám mnohem lépe porozumět záměru – základnímu signálu pro obsah, který je relevantní a vysoce kvalitní.
Pomáhá nám procházet obrovským množstvím dat a získávat užitečné poznatky, podnikat kroky a dělat za nás pracné a zdlouhavé úkoly.
SEO specialisté se musí přizpůsobit a pomoci Googlu propojit publikum se správným obsahem ve správný čas a zajistit nejlepší zážitek z obsahu.
Jako odborníci na SEO musíme poskytovat obsah, který:
- Je vysoce kvalitní.
- Splňuje záměr koncového uživatele.
- Poskytuje koncovým uživatelům pozitivní zážitek z obsahu.
- Je užitečný.
Věci nezůstanou navždy stejné.
Technologie se zlepšuje a bude i nadále formovat všechny aspekty našeho života a to, jak praktikujeme SEO.
Musíme se ujistit, že jsme připraveni na budoucnost, a neomezovat naše SEO úsilí na taktiku a strategie, které už nefungují.
Zaměření na to, co je důležité, aby klientům přinesly výsledky, za které platí.