Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak se dostat na 1. stránku ve vyhledávačích

Vyhledávač Google pracuje s více než 200 hodnoticími faktory, které rozhodují o tom, budete-li ve výsledku vyhledání na danou frázi na první nebo sté stránce.
Na exponované vyhledávací fráze existují tisíce, možná statisíce stránek, které nějakým způsobem řeší v obsahu danou problematiku.

Proč by vyhledávač měl na první stránku umístit právě vaše stránky? Je pro vyhledávajícího nejužitečnější? Má pro něj největší přínos? Splňuje váš obsah nejlépe záměr vyhledávajícího? To jsou otázky, na které hledají vyhledávače v každém hledání odpověď. Stejné otázky si klaďte také vy.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Cílem vyhledávačů je zobrazovat na konkrétní vyhledávací dotazy a fráze vždy nejrelevantnější obsah.
POZOR: NEJRELEVANTNĚJŠÍ NEZNAMENÁ nejdelší, nejkomplexnější, nejkvalitnější, nejstručnější, nejvíce citovaný, od nejlepšího autora, nejvíc cool, nejvíc sexy, nejstarší, publikovaný na nejautoritativnější doméně, nejlépe
optimalizovaný, ten s nejkrásnějším titulkem o správné délce = počtu znaků (přesněji řečeno počtu pixelů)… NIC Z TOHO SAMO O SOBĚ NEFUNGUJE!

Abyste se dokázali ve vyhledávači umístit na předních místech, musí být splněno několik podmínek, které jdou více méně v této posloupnosti:
1. Vyhledávače o vašich stránkách vědí (vedou na vás odkazy z jiných stránek nebo jste dali o stránkách vyhledávačům vědět jiným způsobem).
2. Vyhledávače vaše stránky dokážou kompletně projít (máte dobře provedené vnitřní prolinkování, tzv. interní linkbuilding, máte v robots.txt odkaz na správně zpracovanou mapu stránek – sitemap.xml nebo sitemap index, máte sitemapy navedené v Search Console).
3. Vyhledávače dokážou vaše stránky kompletně vyrendrovat a uložit do své databáze (indexu), ze které pak tvoří výsledky vyhledávání (nemáte na stránkách nebo v robots.txt direktivy, které by bránily v indexaci, indexaci nebráníte nevhodně zvolenými technologiemi atd.).
4. Vyhledávače si uložené stránky analyzují, rozloží na jednotlivé fragmenty, roztřídí si je do vlastních databází, které můžeme přirovnat k obří knihovně.

5. Hodnocení relevance stránky vůči vyhledávacímu dotazu – zde přichází na řadu více než 200 (tato hodnota je udávána samotnými vyhledávači) hodnoticích faktorů a dalších pomocných signálů, které porovnávají vyhledávací frázi (záměr hledajícího, co tím sleduje, co chce asi dostat za výsledky – hledá informace, nákup, zprávy…) s miliony zaindexovaných stránek v databázi vyhledávače. Na základě algoritmického předpokladu seřadí vyhledávač výsledky tak, jak jsou v daném čase a daným nastavením vyhodnocovacích algoritmů vyhledávače pro hledajícího nejrelevantnější.
6. Do celého procesu také může vstupovat personalizace. Tehdy jsou v SERP zobrazovány výsledky, které mohou zohledňovat vaše osobní preference, historii vyhledávání, návštěvy stránek, lokalitu, ve které se právě nacházíte atd.

Máte vyhráno, když už se dostanete na první příčky ve vyhledávačích? NE! Google neustále testuje, mění algoritmus. Chování uživatelů může ovlivnit vaše setrvání, pokles nebo naopak růst v rámci SERP.

Pakliže se dostanete na konkrétní slovo do TOP 10 a lidé budou váš odkaz kvůli špatnému titulku a popisku stránky ignorovat, můžete se propadnout. A funguje to samozřejmě i obráceně.

Budou-li na vás klikat významně častěji než na ostatní, může to být provyhledávače signál, že jsou vaše stránky relevantnější.

Dalšími faktory, které ovlivňují pozici v SERP, jsou např. Dwell-time nebo Bounce Rate.
Asi vás zklamu, ale není možné, abyste se na každé slovo nebo frázi dostali na 1. místo (nebo do TOP 10). V některých případech je to dokonce vyloučené, resp. vysoce nepravděpodobné (např. brandové dotazy).
Dobrou zprávou pro vás ale může být, že SEO není o tom, že jste na konkrétní jednu frázi první.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit