Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak pracovat s rozložením a historií pozic

Rozložení pozic je šikovný přehled, na kterém se můžete podívat, kolik klíčových slov vašeho projektu máte na pozicích v TOP3, 4-10, 11-20 a 21+, a jak se rozložení pozic vyvíjelo v průběhu času.

O rozložení pozic se podrobně dočtete v naší nápovědě.

Nezapomeňte, že výsledky je třeba vyhodnocovat v kontextu počtu klíčových slov. Během daného období jste si totiž mohli přidat nová klíčová slova, nebo jste některá slova naopak mohli odebrat. Tím pádem se mohl změnit počet slov a to může být příčinou i změn na rozložení pozic.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Na časové ose se můžete podívat, kolik klíčových slov jste měli ve vašem projektu (či ve štítku) v příslušný datum.

Najedete-li myší na některý z bodů na grafu uprostřed, uvidíte detailní rozložení pozic pro daný datum.

Rozložení pozic jako takové však pouze zobrazuje jednotlivé segmenty, nikoliv konkrétní klíčová slova. Pokud byste se chtěli podívat na historii pozic konkrétních klíčových slov, toto vám ukáže přehled historie pozic.

Na přehled historie pozic se můžete prokliknout jednoduše tak, že si na grafu označíte časový úsek, který vás zajímá. Stačí kliknout a táhnout myší.

Jakmile označíte nějaké období, zobrazí se okno, ve kterém si případně můžete upravit období, definovat štítek či zvolit vyhledávač, pro který si přejete zobrazit výsledky na historii pozic.

Jakmile potvrdíte nastavení, dojde k přesměrování do přehledu historie pozic. Zde již uvidíte, jaké pozice měla vaše klíčová slova za období, které jste vybrali na rozložení pozic.

Výsledky můžete řadit dle jednotlivých sloupečků – např. dle sloupečku rozdíl. Ten určuje, jak velký rozdíl je mezi první a poslední pozicí v rámci nastaveného období. Stačí kliknout na nadpis sloupečku a tím dojde k seřazení.

Tím snadno zjistíte, kde došlo k největší změně v pozicích.

Výsledky taktéž můžete řadit dle pozic – v rámci jednotlivých týdnů. Stačí kliknout na nadpis sloupečku s konkrétním týdnem a klíčová slova se seřadí dle pozic v daném týdnu/měsíci.

Takto si snadno ověříte historii pozic vašich klíčových slov.

Na přehled historie pozic se taktéž dostanete přes levé menu projektu.

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit