Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak docílit lepších pozic v SERPu?

Jeden ze základních pilířů budování dobrého SEO spočítá v tom, že chceme, aby se náš web zobrazoval na ty správná klíčová slova. Mnoho webů má problém s tím, že se jejich obsah nezobrazuje na klíčová slova, které chtějí. Zde Vám přinášíme několik základních bodů, jak zkontrolovat a vylepšit váš web.. 

Nejčastější důvody, proč se stránky nezobrazují na specifická klíčová slova se dají shrnout do třech bodů:

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
  1. Stránka není relevantní ke klíčovému slovu
  2. Na celém webu není stránka, která využívá dané klíčové slovo
  3. Je zde příliš mnoho stránek, které cílí na stejné klíčové slovo

Je pravdou, že web nemusí být na dobrých pozicích kvůli síle webu či technickým problémům na webu. Plno lidí se právě snaží vyřešit tyto dva problémy, investují do technické optimalizace webu a linkbuildingu tisíce korun, ale nezaměří se právě na tři, výše zmíněné důvody. 

Co tedy kontrolovat jako první, než se pustíte do drahých řešení? Zde je prvních osm bodů, které jsou řazeny tak, aby vám co nejdříve pomohli odhalit případné chyby na webu:

1. Kontrolujte, co se změnilo 

Pokud jste nikdy nekontrolovali změny na vašem webu, začněte. Když si totiž nevedete údaje o tom, co se kdy na webu měnilo, nemůžete hodnotit, zda vám to mohlo nebo uškodilo. Pokud používáte aplikaci Collabim, využijte našeho marketingového deníku, kde si můžete zaznamenat a sledovat veškeré změny, které u vás probíhaly.

2. Udělejte si ty nejrychlejší a nejzákladnější technické kontroly webu

První z nejrychlejších kontrol je, zjistit si, zda Google a Seznam vaše stránky indexuje. Nejjednodušší je napsat do vyhledávače “site:vasedomena.cz” Pokud Google a Seznam zobrazí výsledky vašeho webu, podívejte se, zda jsou zde všechny stránky, které jsou pro vás důležité. V Collabimu můžete využít funkci rychlé kontroly indexace webu.

3. Budování zpětných odkazů zatím ignorujte, budujte ho, až když není jiná možnost

Pokud váš web nesplňuje základní nastavení, je zbytečné budovat zpětné odkazy. Začněte budovat odkazy až tehdy, když víte, že je web v pořádku.  

4. Zkontrolujte, zda jsou klíčová slova opravdu relevantní pro váš web

Jedna z nejčastějších chyb je ta, že majitelé webu předpokládají, že zákazníci myslí stejně jako oni. Bohužel. Začněte tím, že si uděláte v Collabimu analýzu klíčových slov, které si myslíte, že mají pro vaše podnikání smysl. Zadejte klíčová slova do vyhledávače a podívejte se na prvních několik výsledků. Jestliže jsou na prvních pozicích vaši přímý konkurenti, máte ty správná slova. Pokud se objeví úplně jiný obsah, klíčové slovo pro vás není relevantní. Druhá možnost je, zadat vaše konkurenty do Collabimu a v záložce konkurence se podívat , zda jsou na prvních pozicích na vaše klíčová slova. 

5. Ujistěte se, že máte stránku, která obsahuje vaše klíčová slova

Pokud již máte nalezena ty správná klíčová slova, které vystihují vaše podnikání, zjistěte, zda na ně máte přistávací stránku. V Collabimu jednoduše zjistíte, v přehledu klíčových slov, cílovou stránku na Googlu a Seznamu pro dané klíčové slovo. Pokud u požadovaného klíčového slova žádná stránka není, upravte tu, která by cílová být měla nebo ji vytvořte. 

6. Zjistěte, zda nemáte více stránek, která cílí na stejná klíčová slova

Pokud máte více cílových stránek, které používají stejná klíčová slova, může to často uškodit více, než když nemáte žádnou cílovou stránku. Google totiž neví, která stránka je pro vás ta hlavní a vzhledem k tomu, že stránky mezi sebou soutěží o lepší pozici, může se stát, že pozice ve vyhledávači bude skákat z 3. místa na 40. Tento jev se nazývá kanibalizace a je potřeba co nejdříve tuto chybu vyřešit. 

7. Zkontrolujte, zda je stránka relevantní ke klíčovému slovu, na které se chcete zobrazit

Máte v titulku klíčové slovo, které chcete, ale stránka se stále nezobrazuje na lepších pozicích? Zkontrolujte obsah. Google může zhodnotit, že klíčové slovo není relevantní k obsahu na stránce a proto ji neumístí na lepších pozicích. Zkuste si klíčové slovo zadat do vyhledávače a podívejte se, jaký je obsah stránek na prvních místech. 

8. Udělejte podrobnější technické kontroly webu

Pokud máte již splněny všechny předchozí body a stále nejste spokojeni, zaměřte se na podrobnější technické kontroly webu. Jsou to například rychlost načítání stránek, funkční odkazy, tlačítka, dobré uživatelské prostředí nebo správná funkčnost jak na stolním počítači, tak na tabletu i mobilu. 

Doufáme, že vám těchto pár rad pomůže a vylepší vaše pozice ve vyhledávačích.

 

Zdroj a více informací: https://www.distilled.net/resources/how-do-i-make-my-site-rank-for-a-keyword/

 

  

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit