V naší analýze klíčových slov zkoumáme pro zjednodušení pouze jednu hlavní kategorii – Vodovodní baterie.
Budete-li ve vaší analýze klíčových slov hledat hlavní kategorie, budete postupovat analogicky, jako v případě hledání podkategorií, které budeme provádět v další kapitole.
Jediným rozdílem je to, že budete hledat vstupní stránky s o řád vyšší hledaností.
Identifikace podkategorií pro hlavní kategorii
Na listu TOP vstupní stránky je vytvořena nová kontingenční tabulka, která obsahuje vstupní stránky seřazené podle hledanosti.
V kontingenční tabulce jsme v tomto případě nezohledňovali zařazení vstupních stránek do jednotlivých kategorií, ačkoli samotné pořadí vstupních stránek nám pomůže určit, které stránky zvážíme jako podkategorie pro hlavní kategorii Vodovodní baterie.
Vizualizace architektury podkategorií
Na základě výše uvedeného výběru si vytvoříme návrh architektury v některém z vizualizačních softwarů.
Já používám XMind 8 (ke stažení na https://www.xmind.net/download/xmind8/). Alternativou také může být použití cloudového řešení Coggle.
Parametrické stránky jako doporučené filtry (podkategorie)
Návrh podkategorií máme za sebou, ale samotné podkategorie se skládají z dalších vstupních stránek, které lidé hojně vyhledávají.
Podívat se na to můžeme opět v rámci analýzy klíčových slov v listu TOP kategorie – architektura.
Pokud si rozklikneme hlavní kategorii Vodovodní baterie → podkategorii Dřezové baterie, uvidíme návrh dalších vstupních stránek, které mají vysokou hledanost a jejichž uživatelé by pravděpodobně u nich uvítali rychlou nabídku v podobě navigace v kategorii.
To samé uděláme s další podkategorií Sprchové baterie. Na obrázku vidíme vytipované stránky, které spadají do této podkategorie a mají relativně vysokou hledanost.
Poslední podkategorií, kterou si ukážeme, jsou Umyvadlové baterie. Na obrázku níže opět můžete vidět vyznačené vstupní stránky, které by pro nás byly potenciálně zajímavé z hlediska zobrazení v této podkategorii.
Doporučuji tato zjištění vizualizovat pomocí rozkreslení do stromu kategorií a to si následně nechat validovat odborníkem na daný sortiment.
Tři výše uvedené kategorie by tak v naší architektuře vypadaly následovně.
Náhled zpracování celé podkategorie Vodovodní baterie si můžete prohlédnout níže. Vzhledem k tomu, že podkategorie máme seřazené sestupně podle hledanosti, první z kategorií obsahují více parametrických podkategorií, protože se v těchto kategoriích vyskytuje více frází s vyšší hledaností.
Výsledek návrhu architektury přenesený do praxe Shoptetu
Na obrázku níže se můžeme podívat na výsledek návrhu naší architektury. Celkem jsme v hlavní kategorii Vodovodní baterie vytvořili 14 podkategorií.
V hlavní kategorii si navíc zobrazíme několik vybraných parametrických stránek, které jsou velmi hledané. Zkrátíme tak cestu zákazníkům, kteří hledají např. vodovodní baterie podle značek, černou vodovodní baterii nebo vodovodní baterii podle rozteče (jsou dvě základní, 100 a 150 mm).
Za normálních okolností se parametrické stránky zobrazují pod hlavními kategoriemi a jsou odděleny čárou.
V našem případě je však máme umístěny nad podkategoriemi, protože jsou vloženy ručně do kódu popisku kategorie.
Je to jediný způsob, jak přidat parametrickým kategoriím v Shoptetu fotografie, které uživatelům pomáhají v rychlé orientaci mezi jednotlivými položkami.
Výsledná hlavní kategorie vypadá ve finálním stavu následovně.
Zpracování podkategorie (Dřezové baterie) se zobrazenými parametrickými stránkami pak vypadá následovně.