Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google recenze a vše o nich: 3 tipy, jak získat více recenzí

Recenze na Google umožňují zákazníkům hodnotit podniky a služby, které využili. Recenze jsou viditelné ve vyhledávači a Mapách Google, což dává potenciálním zákazníkům možnost získat rychlý přehled o kvalitě a spolehlivosti daného podniku.

Jak fungují Google recenze firem

Když zákazník navštíví podnik nebo využije službu, může následně na stránce podniku v Google napsat recenzi. Recenze zahrnuje hodnocení od 1 do 5 hvězdiček a volitelný textový komentář. Průměrné hodnocení všech recenzí se zobrazuje u profilu podniku, takže potenciální zákazníci mohou rychle vidět, jak podnik hodnotí ostatní. Recenze Google poskytují zákazníkům cenné informace o kvalitě produktů nebo služeb firmy a skutečných zkušenostech zákazníků, kteří s touto firmou komunikovali.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
Firemní profil Collabimu na Google
Firemní profil Collabimu na Google

A proč jsou recenze na Google vlastně tak důležité? Když uživatel hledá firmu na Google nebo trasu v Mapách Google, recenze jsou jednou z prvních věcí, které uvidí. Zákazníci tak snadno objevují místní firmy, pro které se proto Google recenze stávají velmi důležitou platformou. Mohou vám tedy být v byznysu velmi nápomocné:

  • vylepšují lokální SEO,
  • zlepšují vaši reputaci i důvěryhodnost značky,
  • zvyšují pravděpodobnost, že se zákazník proklikne na váš web, nebo si dokonce objedná zboží či využije vaše služby,
  • umožní vám získat zpětnou vazbu od zákazníků,
  • poskytují informace o vašich zákaznících, a lépe tak poznáte jejich chování a potřeby.

3 tipy, jak získat více recenzí na Google

Abyste mohli těžit z recenzí na nejdůvěryhodnější platformě světa, musíte mít firemní profil Google (dříve Moje firma) a vaše firma tedy musí být místem v Mapách Google. Dále je třeba ověřit vlastnictví tohoto firemního profilu, což lze provést prostřednictvím několika metod:

  • SMS nebo telefonem,
  • e-mailem,
  • záznamem videa,
  • živým videohovorem,
  • dopisem.

Protože recenze vaší firmy na Google přináší mnohé benefity, o kterých již byla řeč výše, je dobré jich od zákazníků získat co nejvíce. Jak ale na to? Vyzkoušejte naše tipy:

  1. požádejte spokojené zákazníky, aby vám zanechali recenzi, a vysvětlete jim, proč je to pro vás důležité,
  2. poskytněte zákazníkům přímý odkaz na stránku s recenzemi, abyste jim zanechání zpětné vazby co nejvíce ulehčili,
  3. buďte aktivní a reagujte na všechny recenze, ať už jsou pozitivní nebo negativní – to ukáže, že si vážíte zpětné vazby a jste ochotni se zlepšit.

Jak napsat recenzi na Google

Někteří zákazníci ale zřejmě nebudou vědět, jak vaší firmě recenzi zanechat, a tak stojí za to jim poskytnout stručný a jasný návod. Pro napsání recenze na Google je potřeba, aby:

  1. se zákazník přihlásil do svého účtu Google,
  2. vyhledal vaši firmu prostřednictvím vyhledávání nebo Map Google,
  3. přešel do sekce recenze,
  4. vybral počet hvězdiček, napsal komentář a případně přidal fotky z vašeho podniku,
  5. zveřejnil recenzi kliknutím na tlačítko Zveřejnit.

Jak reagovat na negativní recenze

Vzhledem k tomu, že se pohybujete v e-commerce, recenze jsou mízou vašeho podnikání. Ano, i ty negativní, protože je můžete využít k tomu, abyste ukázali lidskou stránku vaší značky. Jak se tedy správně postavit k negativním recenzím, které vám zanechali nespokojení zákazníci? Tady jsou naše tipy:

  1. na recenzi vždy odpovězte, aby zákazník věděl, že si zpětné vazby vážíte,
  2. nikdy neodpovídejte na recenzi v afektu, buďte vždy profesionální a zdvořilí,
  3. pokud je to možné, nabídněte zákazníkovi řešení problému, který ve své recenzi zmínil,
  4. pokud jste problém vyřešili, poděkujte zákazníkovi za zpětnou vazbu a informujte jej o tom, co jste udělali, aby se situace neopakovala.

Recenze na Google jsou důležitým nástrojem pro podniky všeho druhu. Poskytují cennou zpětnou vazbu a mohou výrazně ovlivnit rozhodnutí potenciálních zákazníků. Aktivní přístup k recenzím a jejich správná správa je skvělou cestou k lepšímu hodnocení, větší důvěře zákazníků, a nakonec i k vyšším tržbám.

Užitečný tip na závěr: Zobrazte recenze Google na svých webových stránkách – budujete tím důvěru u vašich zákazníků. Zákazníci také vidí, že jste transparentní, což je hodnota, kterou u značek hledá 81 procent zákazníků.

Autor: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Google Reviews Guide: How to Write, Delete & Get More Online Reviews [online]. [cit. 27. 10. 2023]. Dostupné z: https://www.getweave.com/google-reviews/
  2. What Every Small Business Needs To Know About Google Reviews [online]. [cit. 30. 10. 2023]. Dostupné z: https://www.forbes.com/sites/allbusiness/2022/07/27/what-every-small-business-needs-to-know-about-google-reviews/
  3. 16 Easy Ways to Get More Google Reviews (with Examples) [online]. [cit. 30. 10. 2023]. Dostupné z: https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/09/16/get-more-google-reviews
  4. How to Review a Business on Google With Google Maps [online]. [cit. 30. 10. 2023]. Dostupné z: https://www.businessinsider.com/guides/tech/google-reviews
  5. How to Get More Google Reviews? Ways + Examples [online]. [cit. 30. 10. 2023]. Dostupné z: https://embedsocial.com/blog/google-reviews/
  6. #BrandsGetReal: Social media & the evolution of transparency | Sprout Social [online]. [cit. 31. 10. 2023]. Dostupné z: https://sproutsocial.com/insights/data/social-media-transparency/
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit