Budování zpětných odkazů, tzv. Linkbuilding je kolikrát poměrně náročná disciplína v oblasti SEO. A věděli jste, že vám to Google může značně ulehčit? Opravdu. Protože má pro všechny skvělou aplikaci zdarma.
Nebavíme se nyní o klasickém sledování Google Search Console nebo Google Analytics. Dnes vám představíme službu zvanou Google Alerts.
Co je Google Alerts?
Jak se říká, co není na Googlu, neexistuje. Určitě nemusíme říkat, že Google je největší a nejoblíbenější vyhledávač na světě a jeho databáze obsahuje miliony webů a e-shopů. Díky této databázi, dokáže procházet různé weby mnohem častěji a kvalitněji, než jakýkoliv SEO nástroj, včetně našeho Collabimu. Ovšem ve spojení s Google Alerts se z nich může stát velmi silná dvojka.
Takže, k čemu využít Google Alerts?
Tato služba vám pomůže mnohem efektivněji vyhledávat příležitosti k budování zpětných odkazů, bez zdlouhavého prohlížení vyhledávače a zkoušení klíčových slov, která jsou pro vás relevantní.
Google Alerts vám umožní dostávat notifikace na jakékoliv téma, název či klíčové slovo. Takže, pokud jakýkoliv web či e-shop publikuje něco, kde by pro vás byla možnost získat zpětný odkaz, dostanete upozornění na e-mail.
Jako třeba tento:
Jak nastavit Google Alerts?
Nejprve musíte jít na tuto stránku
Uvidíte tento web a ujistěte se, že jste přihlášení ke svému Google účtu.
Do vyhledávacího pole napíšete klíčové slovo, brand či web, na který chcete dostávat upozornění. V našem případě je to klíčové slovo SEO faktory
Vedle tlačítka “Vytvořit upozornění” kliknete na “Zobrazit možnosti”. Zde si můžete nastavit frekvenci, zdroje, jazyk, oblast, jaké výsledky chcete dostávat a kam je chcete posílat.
Poté, co provedete veškerá nastavení, dle vašich preferencí, kliknete na tlačítko “vytvořit upozornění” a jednou za den dostanete email s výsledky.
Můžete si samozřejmě vytvořit více oblastí, která chcete sledovat, například, jako na screenu níže.
Pokud zvolíte klíčové slovo, které obsahuje více slov a chcete sledovat pouze přesnou shodu, stačí přidat uvozovky.
Získávání zpětných odkazů
Nyní, když máte vše nastavené a chodí vám upozornění, můžete procházet návrhy a začít komunikovat s majiteli webů a e-shopů a domlouvat linkbuilding. Pamatujte na to, že některé návrhy již mohou obsahovat odkazy na váš web, většina ale bude nová.
Doporučujeme připravit si několik e-mailových šablon a následně jen doplňovat jména webů. Tím si opět ulehčíte trochu práce.
Jak získat kontakt na web?
Pro získání kontaktního emailu máte dvě možnosti. První je ta běžná, že si najdete na webu sekci kontakt a vyhledáte nějaký e-mail. Druhá možnost je mnohem jednodušší. Existuje služba Hunter, do které zadáte adresu webu nebo e-shopu a Hunter vám vypíše všechny nalezené kontakty. Do 50 vyhledávání měsíčně je služba zdarma.
Collabim a zpětné odkazy
Jakmile odkaz získáte, můžete si ho zadat do záložky “Odkazy, linkbuilding” a sledovat jejich aktuálnost a přínos.
Když chcete vědět více pro linkbuilding, jak vypadá kvalitní odkaz, jak funguje link juice, co je to externí i interní linkbuilding i tipy na efektivní linkbuilding, přečtěte si taky článek Linkbuilding 2023: Kompletní návod, jak na budování zpětných odkazů efektivně.