Jak jsme slíbili, přinášíme krátkou recenzi nového e-booku od společnosti TASTE, jmenovitě od Martina Žatkoviče.
Elektronická kniha pojednává o jednom z posledních update u od společnosti Google pod názvem Google Medic update.
Pokud vám vůbec nic neříkají termíny jako a E-A-T či YMYL, vůbec ničeho se bát nemusíte. Autor v knize dostatečně tyto pojmy vysvětluje a píše lidskou řečí. Sem tam sice spadne do klasického agenturního marketingového žargonu, ale obvykle v následující větě termín vysvětlí.
Tuto knihu vám mohu doporučit v každém případě a to nejen v situaci, kdy řešíte právě tento update. Je více než pravděpodobné, že tuto metodiku v knize popisovanou bude Google aplikovat čím dál více a na více segmentů internetu.
Ačkoliv se na začátku knihy může zdát, že vše bude vysvětlováno jaksi vláčně, nemějte strach. Velmi brzy se kniha rozjede a zbytek si už přečtete jedním dechem.
Jednotlivé sekce jsou velmi vhodně doplněny o infografiku a příklady z praxe. V jisté části jsem zažil až téměř mrazivý pocit, když si uvědomíte, jak moc Google dokáže ohodnotit psaný text a kontext z něj vyplývající. To vše navíc v neskutečně rozlehlém ekosystému celého internetu.
Místy dokonce začínáte pochybovat o všem, co znáte o tvorbě zpětných odkazů a naopak místy získáváte pocit, že nejlepší je propojit se se státními weby.
Zjistíte také, že existuje další plejáda strukturovaných dat, o kterých jste doteď ani nevěděli.
Na konci knihy vás pak zcela jistě rozseká obsáhlý přiložený checklist všech důležitých otázek, které byste si měli vyřešit u svého webu. Pokud tedy chcete, aby ho Google vnímal jako web, který si zaslouží první příčky ve vyhledávání.