Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Co si lidé představují pod pojmem „seo poradenství“?

Tento článek pro vás připravil: Ing. Lukáš Brusenbauch, DiS. SEO specialista a analytik společnosti Hi Promotion s.r.o. (Certifikovaný Collabim SEO specialista) hipromotion.cz Lukáš pracuje jako SEO specialista v marketingové agentuře Hi Promotion. První weby s PHP vytvářel už na základní škole, samotné problematice SEO se věnuje od roku 2010. V široké škále svých dovedností se v současné době nejvíc soustředí na SEO, webovou analytiku, UX, tvorbu webů a vývoj aplikací. Ve volném čase se věnuje moderním technologiím, bojovému umění a japonštině.

Každý z nás už určitě slyšel, co přesně si představit pod pojmem „SEO“. Existuje nespočet různých definic a bližšího představení, jak tato služba vypadá a jak vás dokáže dostat na první místa ve vyhledávačích. Odlišné představy, co čekat od „SEO poradenství“ nám však občas zamotají hlavu.

SEO definice a základní představení

Samotná zkratka SEO vznikla ze slov Search Engine Optimalization a ve volném překladu se jedná o optimalizaci pro fulltextové vyhledávání. Optimalizace má za úkol přivést na webovou stránku relevantní uživatele z přirozeného vyhledávání. Typickým příkladem, jak toho dosahuje, je pomoc vyhledávačům správně pochopit, co se na dané stránce nachází. Tím, zlepšuje pozice těch správných klíčových slov, na které je web vidět a díky tomu jej mohou uživatelé najít na své dotazy ve vyhledávači.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Když pojmy splývají

I přes definice a vysvětlení, co je to SEO, se pořád můžeme střetnout s odlišnými představami, co vlastně čekat od SEO poradenství. Ve spoustě firem tyto dva pojmy splývají, přesto z logiky věci vyplývá, že to není totéž. Setkat se dokonce můžete i se záměnou zkratky SEO za CEO, což je zkratka pro výkonného ředitele. SEO vždy souvisí s klíčovými slovy a jejich synonymy či slovy, které už synonymem nejsou, ale lze je pro hledání toho či onoho použít, což samo o sobě čisté terminologii moc nepomáhá.

SEO poradenství

V rámci poradenství se SEO specialista nezbývá pouhým nastavením webových stránek nebo budování odkazového profilu. Poradenstvím se rozumí vysvětlení toho, co dělá, proč to dělá a jak to dělá, nebo proč by se to dělat mělo a jak. Ze samotného názvu vyplývá, že jde o rady, tipy a návrhy, tedy i o vysvětlení, jaké konkrétní úpravy si může na webu udělat sám klient. SEO poradenství může, ale nemusí být součástí SEO služeb.

Rozdíl v přístupu

Někteří lidé považují SEO za magii a alchymii, která by měla být jen v rukou odborníků, a klientům představují tento přístup. Klienti si posléze mohou myslet, že si sami na webu nedokážou udělat ani drobnou změnu a na základě toho je pro ně velmi těžké pochopit, co práce SEO specialisty obnáší. V tomto případě se SEO poradenství omezuje převážně na vysvětlování, jak by měla vypadat nová kategorie na webu či jestli by měla vzniknout nějaká nová stránka.

Druhý přístup se soustředí na vzdělávání klienta a učení základů a principů optimalizace. Klient si pak dokáže web z velké části upravit sám a veškerý rozvoj webu se už často zaměřuje na zásady dobré dohledatelnosti či uživatelské přívětivosti. Nejde o převádění veškeré práce na neodborníky, ale jde o efektivitu a úspornost. Pokud majitel webu ví, jak přemýšlet při rozšiřování webu, je jeho tvorba levnější a náklady na následnou optimalizaci také. SEO specialista pak investuje rozpočet na již odbornější práci.

Nelze říct, že jeden přístup k SEO poradenství je lepší než druhý. Vždy jde o to, čeho si žádá přímo klient a daný projekt. Optimálně se vždy rozhoduje podle efektivity nákladů. Hrají zde roli náklady na čas, náklady na nejrůznější nástroje, ale i náklady související s investovaným časem na vzdělání a získání mnohaletých zkušeností. Zvážení vhodného přístupu je tak spíše malá ekonomická rozvaha. Nic však není neměnné a černobílé. Přesné nastavení lze vždy upravit podle potřeb a v čase modifikovat.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit