Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

5 způsobů, jak zlepšit Vaše SEO, které možná ještě nepoužíváte

Jak Vaši zákazníci najdou Váš web? Digitální prostředí nabízí téměř nekonečnou škálu možností – sociální sítě, blogy, přehrávače videí, diskuzní fóra… 

Statistiky ovšem ukazují, že 68 % všech online aktivit začíná ve vyhledávači, 51 % návštěvnosti komerčních webů pochází z organického (nejde o placenou reklamu) vyhledávání a 75 % uživatelů Googlu nikdy neotevře druhou stránku výsledků.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Co nám ale tato čísla opravdu říkají? To, jak důležité je SEO Vaší stránky! Search Engine Optimization neboli “optimalizace pro vyhledávače” je proces, který má za účel zlepšit pozici, na které se objeví web ve výsledcích určitého vyhledávání (nejčastěji na Googlu). 

Existuje nespočet metod, jak své SEO zlepšit, a ty nejznámější (jako analýza klíčových slov a získávání zpětných odkazů) už byly mnohokrát popsány jinde. Pokud jste ale podnikatel nebo markeťák, který se chce inspirovat triky, které ještě nezná, nebo – byť už o nich slyšel – je ještě prostě nevyzkoušel, tohle je článek přesně pro Vás! 

 

Keywords nejsou všechno: kvalitní a RELEVANTNÍ obsah

 

Každý, kdo se kdy zabýval optimalizací pro vyhledávače, moc dobře zná klíčová slova a to, jakou roli hrají při vyhledávání – když provedete kvalitní analýzu toho, co lidé běžně vyhledávají (a jaká slova a obraty při tom používají) a následně dokážete vytvořit obsah, který přístup uživatelů zrcadlí, posune Vás to o několik příček ve výsledcích nahoru.

To ale bohužel často nestačí… a dokonce Vám to může ublížit! Občas se může stát, že to s klíčovými slovy přeženete a místo obsahu (třeba článku na blog nebo klidně úvodní stránky e-shopu) pro skutečné lidi vytvoříte jenom text pro algoritmus, který ale nikdo nebude chtít číst. Toho si Google všimne a začne Váš web zobrazovat méně a méně lidem. 

Primárním cílem při vytváření čehokoliv, co se týká SEO, by proto mělo být hlavně, aby to Vaše zákazníky zajímalo

 

Čím víc prokliků, tím lepší ranking

 

Zkratka CTR (click-through rate) se používá převážně v souvislosti s placenou reklamou a jde o údaj, který ukazuje, kolik procent z lidí, kteří viděli Vaší reklamu, prokliklo až na Váš web. CTR má však velký význam i při vyhledávání na Googlu!

Algoritmus vyhledávače dokáže poznat, že na Váš odkaz ve výsledcích vyhledávání kliká velký počet lidí, a vyhodnotí, že si zasloužíte vyšší pozici. Jak ale můžete CTR ovlivnit? 

Hlavně díky textu samotného odkazu – titulku a popisu (meta description). Buďte struční a přesní, aby bylo jasné, čeho se Vaše stránka týká, ale nebojte se upoutat pozornost; o tom to přece celé je!

 

Backlinky nemusí být jen z jiných stránek (výhody interních backlinků)

 

Backlinky jsou úžasnou cestou, jak využít jiných webů pro zlepšení vlastní pozice ve výsledcích vyhledávání – a algoritmus Googlu si na zpětných odkazech dlouhou dobu dost zakládal; proto jsou také v arzenálu většiny SEO expertů!

Spousta lidí ale neví, že backlinky mohou být i vnitřní – z jedné stránky Vašeho webu na druhu. I když efekt není tak výrazný jako u odkazů z jiných webů, pořád se projeví… obzvlášť pokud použijete jednoznačné a krátké názvy odkazů.

 

Srovnávače cen, král vyhledávání produktů

 

Srovnávačům cen (Heureka, zboží.cz atp.) se vyrovná jen málokterý marketingový nástroj. Mají naprosto bezkonkurenční míru konverzí, poněvadž cílí na lidi, kteří už aktivně hledají určitý typ produktu (a tahle výhoda je ještě větší u specializovaných srovnávačů jako Modio.cz nebo Homago.cz).

Pomoct Vám ale mohou i s výsledky na Googlu! Protože srovnávače navštěvují denně tisíce lidí, a jsou proto z pohledu Googlu důvěryhodné, při vyhledávání konkrétního zboží se obvykle zobrazí velmi vysoko – toho můžete využít ve svůj prospěch, optimalizovat svůj sortiment pro srovnávače cen a mít tak jistotu, že se kromě Vašeho vlastního webu zobrazíte potenciálnímu zákazníkovi i jinak.

 

Google My Business – důležité informace a důvěryhodnost

 

Google dělá všechno pro to, aby jeho uživatelé zjistili co nejvíce informací už ze stránky výsledků vyhledávání – nejen proto funguje služba Google My Business, která pomáhá lidem najít podniky v jejich okolí a shrnuje všechny dostupné informace (jako kontakt, sídlo apod.) o dané firmě v jednotném formátu.

Kromě toho, že jde o další alternativní výsledek vyhledávání kromě samotných odkazů (a dává tak lidem šanci Vás najít vícero způsoby), weby, jejichž příslušný Google My Business je kompletně vyplněný, zároveň podle statistik získávají až 7x více návštěv. To z tohoto nástroje dělá skvělou příležitost nejen pro malé lokální podniky, ale téměř pro všechny!

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit