Už delší dobu máte hotové webové stránky, které obsahují kvalitní články z vašeho oboru, a stále se nemůžete dostat ve výsledcích vyhledávání výše než konkurence? Začněte s linkbuildingem.
Jedním z důležitých faktorů pro zvýšení důvěryhodnosti webů jsou zpětné odkazy. Odkazy se dají získat mnoha způsoby, na tři základní se podíváme.
Kontaktujte své dodavatele / známé / odběratele
Pokud vlastníte e-shop a máte tisíce dodavatelů nebo odběratelů, nezapomentě je požádat o přidání odkazu na jejich webové stránky. Je však důležité myslet na to, že není odkaz jako odkaz. Mějte na paměti umístění odkazu, hraje totiž důležitou roli. Pokud je to možné požádejte o vložení odkazu do těla stránky. Bude tak mít větší váhu než odkaz v patičce.
Pokud je váš obor ve kterém podnikáte hodně odlišný od oboru, na který se zaměřuje daná stránka, kam chcete odkaz umístit, raději to dobře promyslete. Odkazy by měly dávat smysl hlavně uživateli. V případě, že máte známého, který prodává bagry, a vaše stránky se zaměřují na gastronomii, domluvte se na vložení zpětného odkazu do sekce „partnerské weby“ nebo „spolupracujeme“. Bude to pro uživatele i vyhledávač snesitelnější, než vložit odkaz někam do textu, ve kterém se píše o revitalizaci krajiny.
Lépe vypadá odkaz který je zakomponovaný v textu, než když je samostatně vložen na stránku. Nemusíte se bát vkládat ani obrázkové odkazy. Ohlídejte si však, vyplnění alternativního textu (tzv. ALT). Díky němu Vyhledávače pozná co je na obrázku a mimo jiné ALTy slouží i jako anchor texty (odkazující text).
Zapište se do katalogů
I v tomto případě je potřeba dávat pozor kde odkaz vkládáte. Nevkládejte zpětný odkaz do všech katalogů, které najdete. Snažte se vybírat jen ty, které jsou opravdu důvěryhodné a aktuální. Nejlepší volbou jsou oborové katalogy, kam se zapisují firmy pouze z daného oboru. Nezapomeňte na zpětné odkazy z firmy.cz a Google My Business.
Prezentujete své výrobky na výstavách nebo konferencích? Další možnost pro vás, požádejte pořadatele o vložení odkazu na stránky koference.
Broken links
Internet obsahuje spousty stránek, které se zabývají podobným oborem jako vaše stránky. Cílem této taktiky je najít na těchto webech nefunkční odkazy. K tomu bude zapotřebí nějaký nástroj, který dokáže po zadání domény zjistit, které odkazy vedou na stránky se stavovým kódem 404 (např. Majestic nebo Ahrefs). Stačí jen najít nefunkční odkazy na dané stránce a informovat majitele. Pokud vede nefunkční odkaz na již neexistující doménu, zkuste majiteli nabídnout odkaz na vlastní obsah.
Nezapomeňte průběžně kontrolovat i vlastní stránky, zda neodkazují odkazy na 404.
TIP navíc: Vyzkoušejte popsat dosud neznámý pojem na wikipedii
Určitě máte ve vašem oboru pojmy, které nejsou pro úplného laika na první pohled jasné. Vyzkoušejte je dohledat na wikipedii, možná tam nejsou, nebo je u nich jen krátký popis. Dejte si tu práci a pojem rozepište co nejvíce je to možné. Dole poté do externích zdrojů umístěte odkaz na své webové stránky. V tomto případě, bohužel není úspěch zaručen, někdy se stane, že wikipedie text vyhodnotí jako nepřínosný a nezveřejní ho.
Všechny odkazy, které získáte, si průběžně kontrolujte. Může dojít k jejich odstranění nebo přesměrování. Pokud už je seznam odkazů tak dlouhý, že jejich kontrola by zabrala hodiny, vyzkoušejte vložit všechny získané odkazy do Collabimu, který bude jednotlivé odkazy procházet a informovat vás o chybách na email.
Na další taktiky se můžete podívat v článku: Linkbuilding v praxi.