Do konce roku 2019 zbývá 16 dní a je nejvyšší čas, zaměřit se na to, co vás čeká v roce 2020 při optimalizaci vašich webů. A že se máme na co těšit. Sepsali jsme pro vás 10 nejzásadnějších věcí, které vám pomohou v SERPu vyniknout.
1) Aktualizace BERT a optimalizace zaměřené na uživatele
Na konci října vydal Google aktualizaci vyhledávání s názvem BERT, která byla první vlaštovkou nové umělé inteligence ve vyhledávání. Můžeme počítat s tím, že v tomto trendu bude Google pokračovat a proto je nyní stále důležitější zaměřit se hlavně na uživatele. Více než klíčová slova bude v roce 2020 důležitější, řešit na webu relevantní obsah, který návštěvníkům skutečně zodpoví jejich dotazy a vzdělá je. Vyhledávače budou pracovat tak, aby zjistili, co skutečně uživatel chce a bude se jim to snažit nabídnout.
Co to pro vás znamená?
Zaměřte se na to, jak váš zákazník myslí, co vyhledává, co opravdu potřebuje a podle toho tvořte obsah svého webu. Nabídněte mu to nejlepší řešení na jeho problém. Snažte se, aby byl spokojen a vracel se.
2) Vysoce kvalitní a optimalizovaný obsah
Slovo obsah bylo již mnohokrát zmíněno a pro rok 2020 to platí obzvlášť. Nejedná se pouze o text na webu. Obsah znamená vše od struktury webu, interního prolinkování až po odkazy, které na stránce uvedete. Vaším cílem je a bude mít ten nejlepší obsah pro uživatele, relevantní k vašemu webu. Pokud se vám to podaří, máte první pozice jisté. Cílení pouze na klíčová slova v titulcích již nebude primární informace pro vyhledávače. Pokud provozujete vícejazyčné weby, zaměřte se na to, aby texty v cizím jazyku byly zaměřené na lokální publikum. Takže ještě jednou. OBSAH.
3) E-A-T a Nepravdivé informace
Je jisté, že i v roce 2020 bude jedním z hlavních ukazatelů kvality webu podle Googlu odbornost, autorita a důvěryhodnost webů. Firmy, které mají špatné uživatelské recenze to budou mít stále těžší. Očekává se, že i weby, které spadají pod kategorii YMYL (Your money, your life) budou mít velké problémy, dostat se do výsledků vyhledávání. Důvěryhodnost je další věc, na kterou se musíte zaměřit.
4) UX a technické SEO
Jeden z dalších trendů, na které byste se měli příští rok zaměřit, bude uživatelská přívětivost. To zahrnuje vše od počátečního vyhledávání v SERPu přes dokončení objednávky, po remarketing. Přemýšlejte nad tím, jak přinést vašim návštěvníkům tu nejlepší zkušenost a snažte se, aby se co nejvíce vraceli.
Ze strany technického SEO se zaměte na rychlost webu, validní kódy a ideální informace pro roboty.
5) Mobilní SEO
Vážně? V roce 2020 píšeme o SEO pro mobily? Ano. I když je toto téma někdy z roku 2017, stále je spoustu webů, které nemají svoje mobilní verze. Rok 2020 bude opravdu rozhodující. Pokud mobilní web ještě nemáte. Okamžitě na něm začněte pracovat.
Nejprve vytvořte web pro mobily a zajistěte 100% funkčnost, poté teprve vytvořte verzi pro stolní počítače.
6) Strukturovaná data
Už víme, že bude důležitý vysoce kvalitní obsah. Vyhledávací roboti, ale stále plně nerozumí kontextu. Proto jim musíme pomoci. Správná strukturovaná data vám umožní zveřejnit váš obsah pro jakýkoliv typ vyhledávání.
Strukturovaná data se stále vyvíjejí a přidávají se nové značky. Zlepšujte proto stále své weby a kontrolujte, aby data byla správně nastavena.
7) Entity a Znalostní grafy
Entita je libovolný objekt z reálného světa zachycen v datovém modelu. Znalostní grafy využívá Google, aby doplnil do vyhledávání to, co uživatel s největší pravděpodobností hledá.
Zde se jedná hlavně o lokální SEO. Google se snaží stále zlepšovat lokální vyhledávání. Proto, pokud máte i fyzické pobočky, snažte se, aby jste měli pro každou z nich vše správně vyplněné. Telefonní číslo, adresu, název firmy, produkty, pozitivní recenze od uživatelů.
8) Link building a Brand building
Chcete získat kvalitní odkazy i v roce 2020? Zaměřte se na 3 hlavní typy psaní obsahu:
- Plánované články: Články relevantní k vašemu webu a dané události jako jsou vánoce, velikonoce, black friday atd…
- Plánované články s různým obsahem: Jedná se o témata, která se vážou k sezóním událostem, téma, ale upravíme dle aktuálního dění
- Neplánové články: Témata o aktuálním dění, které nelze naplánovat
Budete-li se držet těchto kategorií, lidé budou váš obsah přirozeně sdílet a tím budete podporovat přirozeně jak sílu webu, tak svojí značku.
9) Zaměřte se na viditelnost, ne jen na odkazy
Vyhledávání s tzv. nulovou hledaností se pomalu, ale jistě stávají realitou. Každopádně SEO on-SERP SEO bude mít hlavní slovo až od roku 2020. Jedná se o vyhledávací dotazy, kde se uživatel odpověď dozví hned na vyhledávací stránce, bez toho, aby musel kliknout na odkaz vaší stránky. Právě zde vám pomůžou již zmíněná strukturovaná data, díky kterým můžete část svého obsahu ukázat již v SERPu. Zvyšujete tím pravděpodobnost, že uživatel klikne právě na váš odkaz.
10) Programování
Podle zahraničních odborníků byste se v roce 2020 měli zaměřit hlavně na programovací jazyky Python a R. Bude potřeba si ušetřit co nejvíce času. Pokud se vám podaří SEO zautomatizovat, budete se moct soustředit na marketing.
Shrnutí:
Toto jsou tedy hlavní body, na které se budeme v roce 2020 muset zaměřit a pracovat na nich. Zopakujeme si to tedy ještě jednou v bodech:
- Branding
- Soustředit se na uživatelskou zkušenost
- Mějte poutavý web
- Přemýšlejte, jako váš zákazník
- Vytvářejte obsah jednoduše, tak, jak to uživatelé požadují
- Nemyslete jako robot, ale jako člověk
Jak jste na tom vy? Pracujete již na úpravách webů a snažíte se držet krok?