Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Duplicitní parametry URL

Duplicitní URL jsou častým problémem zvláště u e-shopů, nikoli ale pouze jen u nich. Duplicita vzniká v momentě, kdy se stejný (či velice podobný) obsah nachází na dvou odlišných URL. V tento moment tady nastává problém tím, že roboti při vyhledávání nabízí primárně relevantní, unikátní a především neopakující se obsah. V praxi si crawleři vybírají,… Detail článku »

Titulek vs meta description

Co je titulek a meta description Titulek a meta description se může zdát jako kombinace slov, která Vám nic neříká a při tom ji vídáte denně. V momentě, kdy vyhledáváte ve vyhledavači, obsahují veškeré výsledky, které naleznete, právě obojí. Cílem titulku je upoutat pozornost a meta descriptionu zase přiblížit, co na dané stránce, kam vás… Detail článku »

Vyjmuté stránky z měření

Co jsou web crawleři Web crawler je specializovaný bot pracující s webem za účelem jeho indexace. Prochází jednotlivé stránky a zaznamenává slova, která na daném webu našel. Na základě těchto slov pak vyhledavač odpovídá na uživatelské dotazy stránkami, na kterých daná slova našel. Crawleři procházejí weby opakovaně, a to kvůli zaznamenání změn, které na stránkách… Detail článku »

Canonical tags

Co to je canonical tag Kanonický odkazový prvek je prvek HTML, díky kterému přesměrováváme návštěvnost z jedné stránky na druhou. Dalo by se říci, že vybíráme preferovanou verzi stránky, kterou uživateli ukážeme. V článku Vyjmuté stránky z měření jsme si vysvětlili, co to jsou web crawleři, a proč jim zabraňujeme v práci. Pokud jste tento… Detail článku »

Sedm základních pilířů při optimalizaci stránek pro uživatele, kteří vás hledají

Přinášíme vám zajímavý postup a vysvětlení optimalizace krok za krokem, jak optimalizovat své webové stránky, či e-shop pro uživatele, kteří vás mají vyhledávat. Díky tomu můžete zvýšit své zisky nebo poptávky. Základním pravidlem, aby vás uživatel nalez, musí být správně fungující a indexovaný web. Níže si popíšeme, na co si dát pozor, co a jak… Detail článku »

Jak strojové učení mění SEO a jak se přizpůsobit

Lidé, kteří vyhledávají, sledují a komentují online svět, se neustále mění. V dnešní době hledají aktuální informace, virály a různé výsledky, díky čemuž je role strojového učení v SEO ještě důležitější. Stačí se podívat na nejnovější vývoj v Google RankBrain, abychom získali představu o tom, jak se vyhledávací algoritmus mění. Současná strojová technologie může podle… Detail článku »

Chyby v optimalizaci stránek: proč se stránky nedostanou nebo neudrží v TOP 10

Nejdříve začnu tím, co vnímám jako problém při poptávkách po optimalizacích. Zadavatelé chtějí být dobře vidět, chtějí se dobře rankovat (umisťovat ve výsledcích vyhledávání), chtějí více organické návštěvnosti, což je samo o sobě jako definice cíle v pořádku. Již méně se ale řeší kvalita vstupních stránek, relevance cílového obsahu ve vztahu k optimalizovaným vyhledávacím frázím…. Detail článku »

Svatý grál v SEO

Vyhledávače neustále aktualizují své hodnoticí algoritmy. V roce 2018 udělal Google 3 234 úprav svého algoritmu. V průměru to je 9 úprav denně. Je to 8x častěji, než to bylo v roce 2009.Většina těchto úprav je malých a neznatelných pro vyhledávající i správce stránek. Přibližně 4x ročně vydává Google velký update (tzv. Core Update), který… Detail článku »

SEO a jeho konvenční pojetí

SEO je akronym (zkratka) anglických slov Search Engine Optimization (neplést s Optimalization). V Česku se pro tento pojem vžil překlad Optimalizace pro vyhledávače. Pod SEO si tedy můžeme představit optimalizační postupy, kroky a úpravy webových stránek tak, aby byly lépe dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů, jako jsou např. Google nebo Seznam.cz (v českých podmínkách), nebo… Detail článku »

Specializované oborové weby řešící problematiku SEO

Další okruh relevantních a autoritativních zdrojů informací z oblasti vyhledávačů tvoří specializované oborové online magazíny. Search Engine Roundtable Barry Schwartz vytvořil v roce 2014 stránky věnující se vyhledávačům jako svůj osobní blog. Barry přináší každodenní zpravodajství z odvětví, informuje o změnách algoritmů, novinkách, důležitých událostech, analyzuje zprávy autorit z oboru na sociálních sítích apod. Stránky… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit