Dostal jsem zajímavý dotaz od našeho studenta a rozhodl se o tom napsat článek. Dneska se podíváme na téma blízké většině agentur a freelancerů. Je to čas práce a jeho měření. Porovnáme si dva programy, které jsem osobně otestoval. HubStuff, který nyní využíváme, a TopTracker, který nám náš student navrhnul. Tak pojďme na to.
Proč TopTracker, když už máme Hubstuff?
TopTracker umí dělat screenshoty. To je funkce, kterou osobně preferuji a řekl jsem si, že to zkusím. Nakonec, my používáme Hubstaff, za který ročně platíme téměř 20 000 korun. TopTracker by vyšel na zlomek ceny (pouze čas strávený migrací na něj, jelikož poté už je zdarma).
Kolegové potřebují vědět, na čem pracovali
V Collabimu už dávno neřešíme evidenci docházky. Pracujeme na part-remote a full-remote, podle preferencí každého z nás. Ale i tak potřebujeme vědět, co děláme.
Samozřejmě si klademe otázky, jestli se na homeoffice nesnižuje produktivita. Právě z toho důvodu jsem hledal nástroj, který dělá screenshoty při práci. Bál jsem se s tím ale vůbec přijít. No co by na to řekli kolegové?
Soukromá data nechci
Bál jsem se zbytečně. Mám štěstí na skvělý tým a kolegové program přijali kladně. Řešili jsme jediný zádrhel. Zamlžování nebo také rozmazávání screenshotů. Důvodem byly osobní údaje. Každý občas zaskočí do osobního emailu, vyřídí s manželkou hovor nebo si zapíše poznámku. Ani jedno se opravdu nehodí posílat na server. Potřeboval jsem tyto informace „zakrýt“.
Oboustraná důvěra založená na datech je důvod, proč pořizování screenshotů považuji za zásadní funkci měřidla času. Obě strany vědí, že se pořizují screenshoty při práci a tak nemusíme ztrácet čas diskusí o produktivitě na homeoffice.
Time tracking v JIRA – synchronizace úkolů a čím měříme čas
Sledování činnosti je jen jedna z funkcí. Ale za screenshoty si nic nekoupíme, takže přejděme k další zásadní funkci – timesheet na úkoly a s ním spojený timetracking. Měření času online mi jasně ukazuje, jak dlouho kdo nad úkolem pracoval. Používáme systém JIRA, který nám pomáhá evidovat a řídit práci.
Jak JIRA a Hubstaff funguje?
Díky propojení s HubStaff vidíme úkoly, které nás čekají. Jejich zahájení je pak otázkou jediného kliknutí.
Proč jsme si vybrali Hubstaff?
Jedním z důvodů byla synchronizace. Samozřejmě, že jsme vybírali i z konkurenčního tracking software, jako je Toggle, Clockify a Chronos, což je aplikace od autora plug-inu do JIRY. Žádná z aplikací však neuměla tak rychle a bezproblémově úkoly synchronizovat. Podívejte se, jak to vypadá v deskotopové verzi Hubstaffu:
V levé části vidíte přehled projektů, v pravé části jsou pak jednotlivé úkoly, které jdou přímo z JIRY.
Jak probíhalo testování? aneb TopTracker review
Začátek se trochu zamotal
Instalace i registrace jsou jednoduché úkony. Prostředí je intuitivní a příjemné. Bohužel moje spokojenost netrvala dlouho. První potíž nastala hned po registraci. Musíte si vybrat, jestli jste klient nebo freelancer. Požadavek aplikace nijak nevysvětluje, a tak není úplně jasné, co máte vlastně vybrat.
Prvotní nastavení nefunguje
Já se rozhodl zaregistrovat jako Klient. Očekával jsem, že dále budu měřit celý tým včetně svých úkolů a projektů. Ve stažené aplikaci jsem ale už neviděl stav, ani projekty, které jsem jako Klient založil. Ani během několika minut jsem nezjistil, jak můžu projekty přiřadit sám sobě.
Zkouším jiný postup
Zaregistroval jsem se tedy znovu jako Freelancer, projekt jsem znovu založil a už se to rozjelo. Přešel jsem rovnou ke screenshotům, které mě zajímaly ze všeho nejvíc.
Jak (ne)fungují TopTracker screenshoty?
Hned na začátku jsem narazil na další nepříjemnost. Screenshoty aplikace sice umí, ale nemohu nastavit frekvenci jejich pořizování (resp. jsem tuto možnost nenašel) z pozice manažera a správce. Dokonce jsem nedostal žádnou možnost screenshoty vynutit – toto je na rozhodnutí každého jednotlivce. V Hubstaff screenshots platí nastavení pro celý tým. Buď pořizuji screenshoty pro všechny uživatele se stejnou frekvencí, nebo je nepořizuji vůbec.
Jako vedoucí manažer opravdu nechci řešit a hlídat nastavení screenshotů. Kdo je má zapnuté a kdo ne? To je ztráta času.
Nemůžu založit úkol a synchronizovat aplikaci s JIRA
Za celou dobu testování TopTrackeru jsem nezjistil (cca 25 min.), jak vytvořit úkol. Z toho vyplývá, že synchronizace s JIRA asi nepoběží. A pokud taková možnost existuje, je velmi dobře schovaná. Ani Google ji totiž nenašel.
Tím jsem získal poslední hřebík na pomyslnou rakev aplikace TopTracker. Těchto pár ukázek mi bohatě postačilo k tomu, abych si ujasnil přechod z HubStaffu na TopTracker. Tato alternativa Hubstaffu není bohužel tak dobrá, jak bychom potřebovali.
Prohlédněte si desktopovou verzi TopTracker:
Hubstaff vs. TopTracker – Jak to dopadlo?
Pro naše potřeby je TopTracker nedostatečný a měření času práce tak zůstává u Hubstaffu.
Pro freelancera jde však o skvělý nástroj, pokud potřebujete vykazovat práci sami za sebe a posílat time tracking reporty klientům.
Být na této pozici, nástroj bych zkoušel mnohem déle. Důvodem je především přívětivé rozhraní a pěkné reporty za zlomek ceny konkurenčních nástrojů. Což cena zdarma určitě představuje 🙂
Líbil se vám článek a rádi byste vyzkoušeli Hubstaff? Pak vřele do toho. Využijte odkaz níže. Díky němu získáme slevu na provoz a možná se nám vrátí i náklady vložené do napsání článku.
Děkuji vám!