Google Search Essentials, jejichž českou verzi právě čtete, vám napoví, na co se v oblasti SEO zaměřit, aby se váš webový obsah (webové stránky, obrázky, videa nebo jiný veřejně dostupný materiál, který Google najde na webu) zobrazoval a dobře fungoval ve vyhledávání Google:
- Technické požadavky: Co Google od webové stránky potřebuje, aby ji mohl zobrazit ve vyhledávání Google.
- Zásady pro spam: Chování a taktiky, které mohou vést k nižšímu hodnocení nebo k úplnému vynechání z výsledků vyhledávání Google.
- Klíčové osvědčené postupy: Hlavní zásady, které mohou pomoci zlepšit zobrazení webu ve výsledcích vyhledávání Google.
Zobrazení ve výsledcích vyhledávání Google nestojí žádné peníze, na rozdíl kupř. od PPC. Je důležité si ale uvědomit, že to, že stránka splňuje všechny tyto požadavky a osvědčené postupy, ještě neznamená, že Google její obsah projde, zaindexuje nebo zobrazí.
Technické požadavky
Technické požadavky pokrývají naprosté minimum, které vyhledávač Google od webové stránky potřebuje, aby ji mohl zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Ve skutečnosti existuje jen velmi málo požadovaných technických náležitostí, které je třeba na webové stránce provést; většina stránek projde technickými požadavky, aniž by si to uvědomovala.
Zásady pro nevyžádanou poštu (spam)
Zásady pro spam podrobně popisují chování a taktiky, které pravděpodobně povedou k tomu, že stránka (nebo celý web) bude ve vyhledávání Google zařazena na nižší pozice nebo zcela vynechána. Stránky, které se soustředí na poskytování co nejlepšího obsahu, uživatelského zážitku a dodržují zásady Google, mají větší šanci na dobré umístění ve výsledcích vyhledávání.
Klíčové osvědčené postupy
Přestože existuje mnoho věcí, které můžete udělat pro zlepšení SEO vašeho webu, existuje několik základních postupů, které mohou mít největší vliv na hodnocení a zobrazení obsahu webu ve vyhledávání Google:
- vytvářejte užitečný, spolehlivý obsah zaměřený především na lidi,
- používejte klíčová slova, která by lidé použili při hledání vašeho obsahu a umístěte tato slova na viditelná místa na stránce, například do názvu a hlavního nadpisu stránky a na další popisná místa, jako je alt text a anchor text,
- umožněte procházení odkazů, aby Google mohl jejich prostřednictvím najít další stránky na vašem webu,
- informujte lidi o svých stránkách, tj. buďte aktivní v komunitách, kde můžete podobně smýšlejícím lidem říci o svých službách a produktech, které na svých stránkách zmiňujete,
- pokud máte další obsah, jako jsou obrázky, videa, strukturovaná data a JavaScript, ujistěte se, že dodržujete konkrétní osvědčené postupy, aby mohly vyhledávače porozumět i těmto částem vaší stránky,
- vylepšete zobrazení svých stránek ve vyhledávání Google tím, že povolíte funkce, které mají pro vaše stránky smysl,
- pokud máte obsah, který by se ve výsledcích vyhledávání neměl objevit, použijte vhodnou metodu pro kontrolu toho, jak se váš obsah zobrazuje ve vyhledávání Google.
Pokud vás zajímá Google vyhledávání přečtěte si také článek Podrobný průvodce fungováním vyhledávání Google, kde se dozvíte podrobnosti o procházení, indexování i výsledcích vyhledávání.
Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ
Použité zdroje
- Google Search Essentials (formerly Webmaster Guidelines) | Google Search Central | Documentation | Google Developers. Google Developers[online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/essentials
Související články
Základy vyhledávání
- Google Search Essentials: Dostaňte se do výsledků vyhledávání Google
- Google Search Essentials: Technické požadavky vyhledávače Google
- Zásady týkající se spamu pro vyhledávání Google
Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání
Monitorování a odstraňování chyb
Průvodce pro konkrétní stránky