Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jaký je rozdíl ve srovnávačích a kolik stojí se do nich zapojit?

V roce 2021 pravidelně používalo srovnávače cen 50 % zákazníků a toto procento se stále zvyšuje. Jde o nástroj, který se v konkurenčním světě online obchodů stává čím dál tím užitečnějším, a patří do arzenálu většiny úspěšných e-shopů. Nabízí jim skvělé konverzní poměry, výhodné financování inzerce a možnost oslovit úplně nové zákazníky. Jinak řečeno, bez srovnávačů cen si dnes už většina internetových prodejců neporadí. 

Pokud právě plánujete se srovnávači cen zažít, může být těžké se zorientovat ve všech dostupných možnostech a vybrat to řešení, které bude nejlépe odpovídat vašim byznysovým cílům a dávat pro vaši firmu smysl ekonomicky. Proto se v následujících odstavcích pokusíme srovnat nejvýznamnější české srovnávače cen a popsat náklady s nimi spojené.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Srovnávače cen – jak vybrat ten správný

První otázka, kterou si musíte položit, je, zda jsou pro váš e-shop srovnávače cen určeny – a pro naprostou většinou e-shopů, které nabízejí podobné zboží jako jejich konkurence, bude odpověď ano. Srovnávače cen ale nejsou určeny (a zpravidla proto nefungují) pro obchody s velmi specifickým a originálním zbožím. Pokud tedy například prodáváte vlastnoručně vyrobené doplňky do kuchyně z recyklovaného dřeva, srovnávače cen pro vás nebudou tím ideálním řešením – jednoduše z toho důvodu, že není s čím vaše produkty srovnávat

Jestliže ale váš e-shop patří mezi tu většinu e-shopů, pro které jsou srovnávače cen určené, stále zbývá rozhodnout se, který z dostupných srovnávačů je pro vás tím ideálním. Samozřejmě je možné rozdělit rozpočet na inzerci na srovnávačích mezi několik platforem, ovšem i pak je nutné rozdělit finance takovým způsobem, aby rozdělení co nejvíce odráželo vaše cíle a zaměření obchodu. Vyplatí se proto vědět, jaké dvě hlavní kategorie srovnávačů cen existují, a znát některé jejich zástupce na českém trhu.

Univerzální srovnávače cen

Univerzální nebo také obecné srovnávače cen srovnávají velké množství druhů zboží, které je obvykle rozděleno do různých kategorií. Jde o nejnavštěvovanější typ srovnávačů cen, který zároveň generuje relativně dobré konverze. Mezi tyto srovnávače patří největší podobné weby v České republice – jaké konkrétně to například jsou?

Heureka.cz

Heureka je nejstarším a největším srovnávačem cen v ČR. Každý měsíc ji využívají miliony uživatelů, a to nejen z ČR, ale i ze zbytku CEE regionu, ve kterém Heureka působí. Jde o oblíbený portál jak mezi uživateli, tak e-shopy. Z toho důvodu je ale při inzerci na Heurece nutné počítat s velkou konkurencí. Na druhou stranu ale Heureka nabízí kromě vysoké návštěvnosti i řadu dalších výhod jako efektivní systém uživatelského hodnocení a odznaků “Ověřeno zákazníky”.

Zboží.cz

Zboží.cz je srovnávač cen provozovaný společností Seznam. Je to druhý nejnavštěvovanější srovnávač cen v ČR, jehož hlavní výhody představuje propojení s vyhledávačem, díky kterému pak může mít inzerce v placeném režimu větší záběr.

Srovnáme.cz

Srovnáme porovnává miliony nabídek od tisíců českých a slovenských e-shopů. Některé z jeho funkcí, kterými si získává uživatele i inzerenty, jsou třeba upozornění na snížení ceny produktu a možnost vytvoření seznamu oblíbených produktů. Ty dělají uživatelský zážitek příjemnější a zároveň mají pozitivní efekt na výkonnost kampaně. 

Specializované srovnávače cen

Specializované srovnávače cen se na rozdíl od těch univerzálních zaměřují na specifický sortiment, který spadá do určité kategorie. To sice v praxi znamená, že jejich návštěvnost je nižší, ale protože jejich uživatelé mají již o danou kategorii zboží velký zájem, konverzní poměry specializovaných srovnávačů cen ty obecné překonávají. Jaké typy specializovaných srovnávačů jsou v ČR nejoblíbenější?

Srovnávače módního zboží

Oblečení, obuv a módní doplňky jsou přesným příkladem zboží, které je pro srovnávače jako stvořené. I proto existuje velké množství velmi populárních srovnávačů a inspirátorů (typ srovnávače, který klade větší důraz na pocitový dojem než racionální srovnávání cen a specifikací) právě s tímto zaměřením. Příkladem může být Glami.cz nebo Modio.cz (o výhodách, které Modio nabízí e-shopům si můžete přečíst více na blogu Mergado.cz).

Srovnávače pojištění, povinného ručení apod.

Službám spojeným s pojištěním také srovnávače přejí. Umožňují jednoduše porovnat procenta, poplatky a další informace, které uživatelé považují za zásadní. Mezi některé z nejznámějších srovnávačů v tomto odvětví patří Rixo.cz nebo Klik.cz.

Srovnávače nábytku a doplňků

Podobně jako móda, i vybavení domácnosti má na trhu srovnávačů cen velké zastoupení a prodejcům podobného zboží se proto určitě vyplatí zvážit, kde se propagovat. Možností je mnoho, mezi ty nejoblíbenější patří Homago.cz, Biano.cz nebo FAVI. 

Kolik stojí inzerce na srovnávačích cen

Obecně řečeno nabízí srovnávače cen výhodný režim financování inzerce. Narozdíl od PPC ve vyhledávačích nebo na sociálních sítích si srovnávače cen ve většině případů neúčtují nic na dosah inzerce. E-shop platí pouze za prokliky zákazníků. To je výhodné jednak protože platíte za skutečné výsledky, jednak protože je pak i v zájmu samotného srovnávače, aby na váš produkt klikalo co nejvíce návštěvníků.

Konkrétně pak nastavení financování funguje skrze tzv. bidding, kdy stanovujete, kolik jste ochotni za jeden proklik zaplatit. To pak určuje vaši pozici mezi ostatními nabídkami a je tak vhodné snažit se o balanc mezi překonáním konkurence a udržením výhodného ROI. 

Mezi jednotlivými srovnávači se liší, na jaké všechny výsledky můžete biddovat. Zatímco některé platformy umožňují pouze bidding na konkrétní nabídky na stránce produktu, jiné umožňují placené zobrazení i ve vyhledávání nebo další funkce v rámci placeného režimu. Vždy se proto vyplatí znát ceník toho srovnávače, který se rozhodnete používat.

Maytáš Michel

Markeťák a konzultant, který se snaží kreativně řešit témata od brand-buildingu, přes affiliate a influencer marketing, až po PPC.

Matyáš Michel
Redaktor
modio.cz

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit