Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak zjistit klíčová slova

Upozornění: Aktuálně jsme zaznamenali změnu ve fungování operátoru “allintitle:”. Google v některých případech nezobrazuje počet výsledků ve vyhledávání. KGR si proto můžete ověřit přímo v Collabimu přes funkci Změření KGR.

Připravujete nový obsah nebo pouze upravujete starší stránku? Jistě víte, že pokud na stránkách nemáte klíčová slova, pak se do vyhledávání dostanete jen ztěží. Ale jak zjistit, jaká klíčová byste měli na svoji stránku umístit? S tím vám může pomoci Collabim a to hned několika způsoby.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Svatý grál

Analýza Svatý grál je jednoduchý způsob, jak zjistit klíčová slova webu. Nejjednodušší je inspirovat se od konkurence. V oboru, ve kterém podnikáte, jistě dokážete najít konkurenční web, který se umisťuje na vysokých pozicích. Stačí URL webu prohnat v Collabimu analýzou Svatý grál, abyste získali přehled klíčových slov, na která se daný web umisťuje ve vyhledávání.

V exportu si již můžete seřadit klíčová slova např. dle hledanosti. Nesnažte se však cílit pouze na obecná klíčová slova s vysokou hledaností. Často se jedná o výrazy, které jsou tak obecné, že je skutečně obtížné – někdy až nemožné – se na takové výrazy dobře umístit. Poměrně dobře může zafungovat cílení na delší – specifičtější výrazy (tzv. long taily), které lépe vystihují dotaz hledače a zároveň na ně cílí méně konkurence. Long taily navíc obvykle bývají více konverznější, jelikož lépe odpovídají záměru hledače. O užití long tailů pojednává metoda KGR (Keyword Golden Ratio).

Jakmile vyberete okruh klíčových slov, která budou vhodná pro vaši stránku, můžete si nechat v Collabimu zjistit ještě související výrazy. Collabim dokáže poskytnout podobná klíčová slova, která v rámci tématu úzce souvisí se zadaným výrazem. Související výrazy můžete v Collabimu zjistit několika způsoby.

Průzkumník klíčových slov

Průzkumník klíčových slov je rychlý a intuitivní nástroj, který přijde vhod zejména ve chvíli, kdy rychle potřebujete zjistit základní údaje pro nějaké klíčové slovo. Stačí zadat výraz a během okamžiku dostanete informace o aktuální a průměrné hledanosti a zároveň získáte přehled souvisejících výrazů. U nich taktéž uvidíte údaj o tom, jak moc jsou tato slova hledaná.

Návrhy klíčových slov

Další možnost, jak zjistit související výrazy je jednorázová analýza Návrhy klíčových slov. Funguje na podobném principu jako předchozí nástroj, na rozdíl od průzkumníku však umožňuje zadat hromadně několik výrazů najednou. Pokud tedy nechcete analyzovat jedno klíčové slovo po druhém, stačí vyslat jednorázový požadavek na analýzu souvisejících výrazů.

Zanedlouho vám Collabim vrátí související výrazy a podobná klíčová slova, která našel v některém ze zdrojů, které byly nastaveny. Výsledek může vypadat například takto:

Tato analýza vám však ke klíčovým slovům nedokáže poskytnout hledanost, proto je třeba hledanost daných výrazů analyzovat buďto v analýze Pozice a hledanost, nebo případně v průzkumníku.

Máte již zjištěné návrhy a související výrazy ke klíčovým slovům? Pokud si nejste jisti, jaká klíčová slova vybrat, můžete se inspirovat naším dalším článkem.

Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit