Úvod
V rámci nedávno vydaného článku jsme popisovali, jak zjistit návštěvnost webu. Pokud sledujete návštěvnost webových stránek v Google Analytics, jistě jste již narazili na termín “not provided“. Údaj “Not provided” Google Analytics zobrazují, pokud se pokusíte zjistit, přes jaká klíčová slova se návštěvníci proklikli na váš web.
Co znamená “not provided”?
Od roku 2011 Google ve službě Analytics již neposkytuje údaje ke klíčovým slovům. Klíčová slova Google ve službě Analytics tedy nahradil údajem “not provided“. V Analytics proto již bohužel není možné ověřit, přes jaká klíčová slova se návštěvníci dostávají na stránky. Zajímá-li vás zejména organické vyhledávání, pak vám v tomto případě schází poměrně podstatný údaj.
Návštěvnost webu lze však do určité míry sledovat taktéž v nástroji Google Search Console. Google klíčová slova v tomto nástroji stále zobrazuje, tudíž nástroj můžete využít k zobrazení případných prokliků z klíčových slov.
Jak zjistit klíčová slova v Google Search Console?
Po přihlášení stačí v levém menu rozkliknout sekci Výkon a vybrat položku Výsledky vyhledávání.
Zobrazí se přehled, na kterém již můžete specifikovat období, které vás zajímá, a případně vložit konkrétní URL, pro jakou si přejete zobrazit data (tlačítko +Nové -> Stránka).
Po zadání příslušné URL již budete mít k dispozici klíčová slova, přes která došlo k proklikům na zadanou URL adresu.
Závěr
Jak vidíte, oba z těchto nástrojů umožňují sledovat jiné statistiky návštěvnosti webu. Pokud tedy sledujete či vyhodnocujete návštěvnost stránek, budete zřejmě oba nástroje při své práci kombinovat.