Upozornění: Aktuálně jsme zaznamenali změnu ve fungování operátoru “allintitle:”. Google v některých případech nezobrazuje počet výsledků ve vyhledávání. KGR si proto můžete ověřit přímo v Collabimu přes funkci Změření KGR.
Úvod
Konverze jsou drahocenné a pokud váš web není vidět, pak ani vy neuvidíte konverze na svém webu. V tomto článku najdete postup zcela od základů, co je třeba udělat proto, aby váš web byl viditelný.
Jak zviditelnit webové stránky?
Základní předpoklad je, že web je dohledatelný ve vyhledávači. Jak přidat stránky do vyhledávače? Pomocí indexace stránek.
Indexování stránek
Indexace webu je první krok, jak dostat web do vyhledávače. Pokud stránky nejsou zaindexované, pak web není dohledatelný v organickém vyhledávání. Návštěvník se tedy na web může dostat pouze tak, že zadá přesnou adresu webu do prohlížeče, nebo se na web proklikne přes odkaz.
Indexace Google
Existují různé nástroje pro indexování v závislosti na vyhledávači. Indexace přes nástroj Search Console je způsob, jak zviditelnit web na Google. Podrobný postup najdete v článku Přidání stránky na Google.
Indexace Seznam
V případě Seznamu je zařazení stránek do indexu poněkud problematičtější. K zaindexování stránky slouží nástroj Přidání stránky do vyhledávání. Postup k indexaci najdete v našem článku Jak přidat stránku na Seznam. Zda jsou stránky indexované lze poté sledovat v nástroji Seznam Webmaster Tools.
Pozice ve vyhledávači
Jakmile jsou stránky zaindexované (a tím pádem dohledatelné), je možné se již zaměřit na jejich umístění ve vyhledávání – tedy pozice. Pozice znamená, jak se konkrétní stránka vašeho webu umisťuje ve vyhledávání na hledaný výraz – tedy na klíčové slovo. Záleží na mnoha faktorech, na jaká klíčová slova a na jakých pozicích se vaše stránky umístí. Základní premisa však je mít příslušná klíčová slova na stránkách. Bez klíčových slov na stránkách se můžete jít klouzat.
Proč jsou pozice důležité?
V případě, že se vaše stránky budou umisťovat na vysokých pozicích, je pravděpodobnější, že se na stránky proklikne více návštěvníků, než pokud by se stránky umisťovaly na nižších pozicích. Vyšší míra prokliku znamená zvýšení návštěvnosti webu a vyšší návštěvnost může znamenat více konverzí.
Jak se dostat na přední místa ve vyhledávači?
Jak jsme si sdělili výše – bez klíčových slov na stránkách se ve vyhledávání neobjevíte. Je důležité stránky optimalizovat na klíčová slova, která se týkají obsahu stránky, a tato slova zařadit do samotného obsahu. Na obecné výrazy je však enormně náročné se dobře umístit, jelikož se na takové výrazy zobrazuje obrovské množství konkurenčních stránek. Často tedy není ani možné s takovou konkurencí soupeřit.
Metoda KGR
Uživatelé však používají obecné výrazy spíše na počátku hledání a tak obecné výrazy často nemusejí být vyloženě konverzní. Naopak konkrétnější fráze – tzv. long taily – většinou lépe specifikují konkrétní dotaz a tím mohou lépe vést k případné konverzi. Jelikož jsou long tailové fráze konkrétnější, často mívají i nižší konkurenčnost, proto může být výrazně snadnější se na takové fráze dobře umístit ve vyhledávání. Metoda, která využívá takového postupu, se nazývá metoda KGR (Keyword Golden Ratio). Tato metoda je jedním z nejsnazších způsobů, jak zlepšit pozici ve vyhledávačích.
Jak využít Collabim pro zlepšení pozic ve vyhledávání?
Pokud s Collabimem teprve začínáte a zatím pořádně nevíte, jak můžete aplikaci využít v rámci práce na zlepšení pozic, můžete pokračovat na náš článek “Jaký je první krok procesu optimalizace webu pro vyhledávače?“.
Propagace webových stránek
Alternativou k umístění ve vyhledávání je propagace webu prostřednictvím placených reklam (PPC). Reklama může být způsob, jak zvýšit návštěvnost webu i pokud se web neumisťuje na vyšších pozicích. Záleží však na cílové skupině – v určitých oborech uživatelé dávají přednost spíše stránkám, které se umisťují na předních pozicích, zatímco v jiných oborech uživatelé kliknou spíše na reklamu – a naopak.
Ke zviditelnění stránek je možné přispět i prostřednictvím kvalitních zpětných odkazů. Algoritmus vyhledávače totiž dává přednost ověřeným stránkám s kvalitním obsahem. V případě, že se vám podaří získat zpětný odkaz z takovýchto webů, budujete tím důvěryhodnost vašich stránek.
Závěr
V tomto článku jsme si prošli obecný postup, jak zviditelnit web – od indexace po umístění ve vyhledávači. V případě, že by vás konkrétněji zajímaly faktory, které mají vliv na umístění ve vyhledávání, můžete pokračovat na článek Jak se dostat na 1. stránku ve vyhledávačích.