Z kapitoly o URL (v části o on-page faktorech) víme, jaká jsou základní pravidla pro tvorbu URL.
Tomu bude odpovídat i nastavení v této záložce.
Doporučuji nastavit vždy první variantu, tzn. volbu nejkratší možné URL adresy.
https://www.primakoupelny.cz/url-produktu/
https://www.primakoupelny.cz/url-kategorie/
https://www.primakoupelny.cz/url-stranky/
https://www.primakoupelny.cz/url-rubriky/
https://www.primakoupelny.cz/url-značky/
Toto nastavení dělejte pouze u nového projektu. Pakliže už máte projekt delší dobu funkční a stránky máte indexované, úpravy již nedělejte.
Defaultně nastavená architektura URL bude fungovat velmi pravděpodobně stejně jako v případě tohoto nastavení.
U mého nastavení jsou zcela jistě výhody, viz kapitola o URL. Ale nestojí za to tuto strukturu vynucovat u již indexovaných stránek s dobrými pozicemi.
Přesměrování adres (URL)
Přesměrování jsem se detailně věnoval v kapitole On-page faktory → Přesměrování.
Pokročilé SEO
Již víme, jak pracovat se základními on-page faktory. Umíme správně napsat titulek stránky, umíme udělat metapopisek, vytvořit popis produktu i kategorie.
Nyní je na čase pustit se do větších výzev. A o něco komplikovanějších.
K další práci budeme potřebovat aktivní doplněk Pokročilé SEO.
Pronájem doplňku stojí 200 Kč při platbě měsíčně, 2 160 Kč při platbě na rok nebo si jej můžete koupit za 3 990 Kč.
Pokud máte nejvyšší tarif ENTERPRISE (2 840 Kč/měsíčně), máte doplněk již v ceně.
Doplněk Pokročilé SEO v Shoptetu
Rozšíření/doplněk Pokročilé SEO, který najdete v levém menu v kategorii Marketing, umožňuje 2 základní věci:
- vytvářet parametrické kategorie,
- zajišťovat automatické přesměrování.
Na první pohled nevypadá výčet funkcí nijak široce, vězte ale, že pro dosažení maximální organické návštěvnosti se bez tohoto rozšíření pravděpodobně neobejdete.
Fungování automatického přesměrování jsem vysvětlil v kapitole Přesměrování v Shoptetu v doplňku Pokročilé SEO.
Postup pokročilé optimalizace
V dalších krocích se již neobejdeme bez pokročilejší analýzy klíčových slov.
Ukážeme si praktickou ukázku optimalizace stránek na referenčním e-shopu PRIMAKOUPELNY.cz, na kterém si kompletně zpracujeme 1 celou větší kategorii (Vodovodní baterie).
Postup optimalizace bude probíhat v následujících krocích:
- Vytvoření analýzy klíčových slov (pro kategorii Vodovodní baterie)
- Tvorba architektury stránek – na základě analýzy klíčových slov si vytvoříme rozkreslení architektury kategorie
- Vytvoření struktury parametrických filtrů
- Hromadné navázání parametrů na produkty
- Hromadná tvorba shortDescription u produktů a meta description
- Hromadná tvorba atraktivních titulků
- Tvorba parametrických stránek a kombinací parametrů
- Hromadné interní prolinkování na úrovni produktů
- Hromadné interní prolinkování na úrovni kategorií
- Obsahová strategie: budování podpůrného obsahu
- Automatický interní linkbuilding pomocí slovníku pojmů
V další rozsáhlé části se budeme věnovat vyhodnocování a dodatečným optimalizacím.