Už jste si toho také všimli? Google začal pro některé výsledky v SERPu zobrazovat vedle URL adresy také obrázek.
Narazili jsme na to během jedné ze středečních SEO konzultací, které zdarma pořádáme každý týden pro studenty SEO tréninku.
Konkrétně jsme řešili, proč některé zobrazené výsledky na vyhledávací dotaz “dárkový kanystr” Google zobrazuje společně s miniaturou obrázku nabízeného produktu. Tuto funkcionalitu již Google testuje delší dobu a nyní se čím dál více začíná prosazovat i v našich tuzemských vodách.
Jak ovlivnit, aby Google zobrazoval miniaturu v SERPu i pro Váš web?
Finální rozhodnutí, zda u Vašeho webu bude zobrazena miniatura obrázku je pouze na Googlu. Vy ho však můžete posunout v rozhodování potřebným směrem a zvýšit tak šance, že skutečně obrázek zobrazí.
Weby se zobrazenou miniaturou se totiž oproti webům bez ní liší v jednom základním aspektu. Mají obrázek deklarovaný ve strukturovaných datech nebo je obrázek součástí metaznačky Open Graph Protocol.
A pokud chcete ještě více zvýšit šanci, že se Váš bude v SERPu zobrazovat s miniaturou:
- Použijte čtvercový obrázek
- Umístěte obrázek co nejvýše na stránce. Dle testů Google pravděpodobněji zobrazuje obrázky umístěné výše
- Nepoužívejte obrázky z fotobank
- Na obrázku by nemělo být příliš mnoho textu
V některých případech dokonce nemusíte mít ani obrázek, který chcete zobrazovat jako miniaturu v SEPu, na svém webu. Pokud používáte WordPress s pluginem Yoast nebo RankMath, stačí nastavit featured image dané stránky. Plugin dále už sám zajistí označení potřebných schématem (PrimaryImageOfPage), který Google řekne, aby pro miniaturu použil právě tento obrázek.
Informace jsme čerpali ze zahraničních webů, které již mají s miniaturami v SEPRu více zkušeností. Google totiž miniatury testuje již delší dobu, ovšem do nedávna to bylo mimo ČR:
Sterligsky.ca
Search Engine Journal