Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Otestovali jsme školení o Featured Snippetu od Pavla Ungra

Před pár měsíci jsme do našeho SEO tréninku přidali nové bonusové video od Pavla Ungra, kde vysvětluje Featured Snippet (Odpověď na vyhledávaný dotaz, který si uživatel může přečíst přímo ve vyhledávání = “nultá pozice ve vyhledávání”). Ve videu také naleznete postup, jak správně Featured Snippet vytvořit. 

My jsme se rozhodli školení od Pavla otestovat v praxi. Dnes nastal čas odprezentovat Vám naše výsledky a celý postup. 

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Jak jsme vybrali vhodné kandidáty

Pavel ve školení zmiňuje, abychom Featured Snippet (FS) tvořili pouze na stránkách, které již dosahují TOP 10 ve vyhledávání. My jsme se zaměřili na stránky, které jsou v TOP 5 pro klíčová slova, u kterých ještě Featured Snippet neexistoval. Pro klíčová slova, u kterých již tento krátký úryvek textu existoval, jsme zohlednili pouze naše stránky v TOP 3 pozicích. Důležité také je, aby vybraná klíčová slova měla průměrnou hledanost alespoň 30 měsíčně.

Vhodná klíčová slova jsme hledali přes Přehled klíčových slov v Collabimu. Zde si stačí výsledky seřadit dle pozice na Google CZ a pak už jen vybrat takové klíčové slovo, které je v TOP 5 na Google a není u něj zatím FS. Případně slovo na TOP 3 pozici s existujícím FS.

Výběr vhodných kandidátů v Collabimu

Vybraní kandidáti a jejich výsledky

Začali jsme s klíčovými slovy, pro které FS neexistoval. Naše cílové stránky se pro tato klíčová slova zobrazovala na první pozici. Veškeré důležité informace jsme si zapsali do připravené tabulky, abychom měli detailní přehled o postupu testu FS.
https://www.collabim.cz/FS-tabulka

Tabulku Vám dáváme volně k dispozici. Vytvořte si její kopii a využijte ji pro svou práci s FS. Kopii souboru vytvoříte kliknutím na záložku Soubor v levém horním rohu stránky. Následně zvolte Vytvořit kopii a soubor si uložte do své složky.

Jak vytvořit kopii souboru

Zde jsou výsledky našeho testu pro jednotlivá klíčová slova.

Klíčové slovo bez existence FS “kontrola zpětných odkazů”

Ná stránku jsme přidali definici Co je kontrola zpětných odkazů. Pár výstižných popisných vět přesně podle rad Pavla Ungra. Následně jsme poslali stránku k reindexaci. A výsledky? Featured Snippet se ve vyhledávání objevil během pár hodin.

 

Stav 25.5.2021 v 10:38

Původní stav výsledků pro klíčové slovo kontrola zpětných odkazů

Stav 25.5.2021 ve 20:55.

Vytvořený Featured Snippet pro KW kontrola zpětných odkazů

Klíčové slovo bez existence FS “měření pozic ve vyhledávačích”

I tuto cílovou stránku bylo potřeba upravit. Doplnili jsme tedy opět krátkou definici Co je a jak funguje měření pozic ve vyhledávačích? Poslali k reindexaci a výsledek se opět dostavil velice rychle. Jsme ve Featured Snippetu i na toto klíčové slovo.

Stav 25.5.2021 v 10:52

Původní stav výsledků pro klíčové slovo měření pozic ve vyhledávačích

Stav 25.5.2021 ve 20:56.

Vytvořený Featured Snippet pro KW měření pozic ve vyhledávání

Výsledky klíčových slov s existujícím FS

Samozřejmě jsme zkusili přebýt stávající Featured Snippet. Zde jsme se rozhodli naše snažení podpořit ještě o přidání 2-3 backlinků, abychom zlepšili SEO daných stránek. Konkrétně jsme se zaměřili na tato klíčová slova:
zpětné odkazy na web
keyword golden ratio” 

U posledního zmíněného klíčového slova byl FS obsazen článkem v angličtině. U všech cílových stránek jsme přidali definici a poslali je k reindexaci. Nicméně ani u jednoho klíčového slova se nám zatím nepodařilo dostat do FS. Což může být zapříčiněno několika důvody. Jedním z nich může být i to, že Google zatím nezjistil, že jsme stránku takto vylepšili. Přestože jsme ji ihned poslali k reindexaci. Na cílových stránkách je navíc velký prostor pro zlepšení, na které se ještě zaměříme a pokusíme se do FS dostat. 

Každého z Vás asi zajímá, jaký vliv mají tyto změny na CTR. Nyní je příliš brzy na vyhodnocení i vzhledem k míře hledanosti daných klíčových slov. Abychom měli dostatek relevantních dat rozhodli jsme se pro vyhodnocení za cca 3 měsíce od tohoto pokusu. Až vyhodnocení provedeme, budeme tento článek aktualizovat. Nyní prosíme o trpělivost. Nechceme Vám předkládat nerelevantní informacee.

TIP navíc:
Pokud se budete do FS pokoušet dostat, doporučujeme si změny na cílových stránkách zaznamenávat do Marketingového deníku. My jsme to tak také udělali.

Tyto informace oceníte především ve chvíli, kdy se rozhodnete vyhodnotit výsledky Vašeho testu FS. Díky marketingovému deníku budete přesně vědět, kdy jste změny provedli.

Tměny na cílových stránkách viditelné v Marketingovém deníku

Až se Vám podaří FS získat, poznáte to také u daného klíčového slova. Zobrazí se u něj korunka, která značí právě získání FS.

Korunka jako znak pro slovo, které získalo Featured Snippet

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit