Ahrefs
Ahrefs je jednoduchý seo nástroj pro rozvoj a práci na vašem SEO. Já ho v tomto případě využila pro získání odkazů pro Bezva Potisk. Odkazy, které jsem získávala, byly tzv. broken links v článcích na blozích.
Abych mohla začít shánět odkazy nejdříve, bylo třeba najít konkurenci, které už takové odkazy nefungují. Začala jsem tedy na Google vyhledávat trička s potisky a postupně je procházet. Jednotlivé domény jsem poté vkládala do vyhledávání v Ahrefs pro přehled zpětných odkazů. Když jsem vyfiltrovala pouze zlomené odkazy, čekaly mě pouze dva druhy reakcí. Buď zklamání, protože konkurence to měla buď naprosto pod dohledem, či nikdy nedělali linkbuilding. Druhá možnost bylo nadšení, protože na mě vyskočily hromady nefunkčních odkazů. Stále tato radost byla ovšem šance 50/50. Proč? Protože mnoho těchto odkazu nebylo budovaných, ale organických. Tedy lidé na ně sami odkazovali na různých fórech, kde řešili problematiku s nimi přímo spojenou.
Tedy úspěšnost v tom, najít vhodné odkazy, byla zhruba 2 z 10 domén.
Kontaktování stránek
Stejně jako jiný linkbuilding, i toto rozesílání emailů potřebovalo strategii. Pustila jsem se tedy hned do prvního vzoru emailu.
Strategie č. 1
Lidé jsou nejraději, když mají minimum práce s čímkoli, s čímž dopředu nepočítali. S ohledem na to jsem zvolila metodu nejmenšího odporu. Do mailu jsem zahrnula přímý odkaz na jejich článek a přímo konkrétní odkazy, kterými to nahradit.
Strategie č. 2
Moje druhá strategie si převzala to nejlepší z té první a byla značně zjednodušená. Vsadila jsem na to, že když adresátovi poskytnu tu možnost, aby si kladl podmínky, bude tomu více otevřený.
Strategie č. 3
Strategie číslo 2 a 3 se liší minimálně v textu, a přesto je jejich význam značně odlišný. Tentokráte jsem do podmínek adresáta vložila i možnost finanční odměny. Přeci, jak už tomu bývá, “sladká odměna” naláká mnoho lidí.
Výsledky
Zatímco se mi na strategii č. 1 dostalo pouze jedné odpovědi, a to ještě odmítavé, strategií č. 2 přišla první odpovědi do 15 minut po odeslání s informaci o tom, za jakou cenu by to šlo. Ve strategii č. 3 už bylo výsledkem pouze to, že odkazy nenahrazují, ale nabízejí možnost si u nich koupit přímo celý článek.
Závěrem
Tato metoda, byť se zdá velice jednoduchá, je pracnější, než by se mohla zdát. Odkazy jsem ale získala, takže tuto zkušenost považuji za úspěch.