Většina spotřebitelů si produkt koupí s větší pravděpodobností, pokud uvidí fotografie pořízené jinými zákazníky.
Nový přehled ukazuje, že obsah vytvářený uživateli, například fotografie nahrané zákazníky, hraje při rozhodování o nákupu významnou roli. eMarketer uvádí, že 62% spotřebitelů tvrdí, že si produkt koupí s větší pravděpodobností, pokud si nejdříve mohou prohlédnout fotografie a videa zákazníků. Výsledky průzkumu zahrnují nakupující z USA, Kanady, Austrálie, Francie, Německa a Velké Británie. Na otázku, proč hledají další kontext o produktu, například fotografie zákazníků, odpověděli:
- Může zvýraznit něco, co nebylo zřejmé (24%)
- Rád bych viděl produkt v akci před jeho zakoupením (21%)
- Mějte větší jistotu, že jsou recenze přesné (17%)
- Je snazší vidět kvalitu produktu (17%)
- Je snadnější vidět velikost / přizpůsobení nebo barvu produktu (11%)
- Je snadnější vidět materiál produktu (7%)
Vliv obsahu vytvářeného uživateli převládá na Facebooku. Průzkum zjistil, že 26,4% respondentů uvedlo, že Facebook je pro ně oblíbenou destinací pro nákupy na základě fotografií zákazníků. Obsah nahraný zákazníky na Instagram a YouTube také účinně ovlivňuje nákupy. Někteří respondenti uvedli, že obsah generovaný uživateli na Pinterestu, TikToku a Snapchatu pomohl v rozhodování během nákupu. Twitter byl mezi respondenty průzkumu mrtvý jako poslední, jen málokdo řekl, že fotografie zákazníků na Twitteru ovlivnily nákupní rozhodnutí.
Jeremy Goldman, hlavní analytik eMarketeru, předpovídá letos velkou otočku pro více obsahu generovaného uživateli.
Goldman ve zprávě uvádí:
“Spotřebitelé méně důvěřují mainstreamovým médiím a úhlednému firemnímu marketingu, místo toho se obracejí k obsahu vytvářenému uživateli a ovlivňujícím, aby našli svou vlastní pravdu.” Spotřebitelé jsou vnímaví k obsahu vytvářenému uživateli, dodává Goldman a popisuje jej jako „levný, snadno a rychle“. “Proč by značky utrácely více času a peněz za výrobu ve velkém měřítku, když tato možnost existuje, zejména ve světě, kde musí být obsah rychle vytvořen a přesunut?”
Uživatelem generovaný obsah na webových stránkách
Průzkum eMarketer se zaměřuje nejen na dopad fotografií zákazníků na sociální média, ale i obsah vytvářený uživateli může být účinný při nákupech na webech. Pokud máte web, který prodává produkty, kde mohou zákazníci zanechávat recenze, může jim umožnit nahrát fotografie s jejich recenzemi budoucím zákazníkům při rozhodování o nákupu.
Kromě potenciálního zvýšení prodeje může být obsah generovaný uživateli přínosem pro SEO vašeho webu.
John Mueller společnosti Google uvedl, že s obsahem vytvářeným uživateli se při hodnocení vyhledávání zachází stejně jako s hlavním obsahem webové stránky. Povzbuzující fotografie zákazníků tak mohou na stránku přidat další signály a dokonce pomoci s hodnocením ve vyhledávání obrázků. Při publikování obsahu vytvářeného uživateli na svém webu buďte opatrní. Pokud zákazníkům umožníte vkládat do svých recenzí odkazy, Google vás požádá, abyste použili značku Rel UGC .
Zdroj: https://www.emarketer.com/content/user-generated-visual-content-influence-purchases